• EternityCroW

För tidig ägglossning. Hur ska jag räkna?

Är ny på forumet men har följt er här och ni är mer eller mindre experter enligt mig. ?

Har letat i tidigare trådar men finner inte mitt svar.

Behöver er hjälp med att räkna rätt.

Skulle ha ägglossning enligt appen den 30/9 men jag fick äl flytningar och äl- slempropp ( ursäkta äckligheten) den 24/9. Hade samlag den 26 och 27/9 och den 1/10 kände jag som en rejält nålstick över blygdbenet sen kom det en riktig obehaglig värk och fick lägga mig i soffan så ont som jag hade.

Har haft rejäla molvärkar och kramper både vid äggstockarna och ovanför blygdbenet sen dess.

Men hur i helsike ska jag räkna när det gäller att testa mig för graviditet? Appen säger att min mens ska komma 14/10 men stämmer det om äl var tidig?

• Svar på tråden För tidig ägglossning. Hur ska jag räkna?
  • EpicNurse

Tycker det låter som ägglossningen var den 1/10. Man brukar ha äggviteflytningar innan ägglossningen nämligen. Och sen vattniga flytningar när ägget faktiskt släpper.

Men om du hade ägglossning den 24 så är det osannolikt att du skulle blivit gravid eftersom du hade sex så sent efter ägglossningen.

Du kan räkna att mensen kommer komma ca två veckor efter ägglossningen.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Milou3
    EternityCroW skrev 2017-10-08 13:50:03 följande:

Är ny på forumet men har följt er här och ni är mer eller mindre experter enligt mig. ?

Har letat i tidigare trådar men finner inte mitt svar.

Behöver er hjälp med att räkna rätt.

Skulle ha ägglossning enligt appen den 30/9 men jag fick äl flytningar och äl- slempropp ( ursäkta äckligheten) den 24/9. Hade samlag den 26 och 27/9 och den 1/10 kände jag som en rejält nålstick över blygdbenet sen kom det en riktig obehaglig värk och fick lägga mig i soffan så ont som jag hade.

Har haft rejäla molvärkar och kramper både vid äggstockarna och ovanför blygdbenet sen dess.

Men hur i helsike ska jag räkna när det gäller att testa mig för graviditet? Appen säger att min mens ska komma 14/10 men stämmer det om äl var tidig?

Kanske var ägget som började fästa den 1/10?

Och att du hade äl 26/9? Jag brukar ha äl-flytningar 2-3 dagar innan äl.

Oavsett vad din app säger så kan ju äl variera lite månad till månad. Men det där "sticket" känner jag igen från tidigare graviditeter så håller tummarna att det var ett bra stick :)
  • EternityCroW

Ja så kan det vara.

Konstigt bara för jag får alltid den där slemproppen strax innan min ägglossning och den 1/10 hade jag inga som helst symtom på äl sekret, de hade jag dagarna innan.

Men jag får helt enkelt vänta tills den 14/10 när mensen är beräknad enligt appen.

Tack för ditt svar!

• EternityCroW
    Milou3 skrev 2017-10-08 14:31:25 följande:

Kanske var ägget som började fästa den 1/10?

Och att du hade äl 26/9? Jag brukar ha äl-flytningar 2-3 dagar innan äl.

Oavsett vad din app säger så kan ju äl variera lite månad till månad. Men det där "sticket" känner jag igen från tidigare graviditeter så håller tummarna att det var ett bra stick :)

Ja det var min tanke med.

Min äl flytningar känner jag igen nämligen och de går inte direkt att ta fel på.

Åh, har du också haft stick! Riktigt häftig känsla!

Problemet är bara att jag inte direkt vet när jag kan testa mig om jag är gravid eller inte när äl kom tidigare?
  • Milou3
    EternityCroW skrev 2017-10-08 14:35:52 följande:

Ja det var min tanke med.

Min äl flytningar känner jag igen nämligen och de går inte direkt att ta fel på.

Åh, har du också haft stick! Riktigt häftig känsla!

Problemet är bara att jag inte direkt vet när jag kan testa mig om jag är gravid eller inte när äl kom tidigare?

Vänta in bim ändå! Eller tills du är helt bombis på att du är gravid :)
  • EternityCroW
    Milou3 skrev 2017-10-08 15:47:24 följande:

Vänta in bim ändå! Eller tills du är helt bombis på att du är gravid :)

Ja jag får göra det.

Tack för ditt svar!
Svar på tråden För tidig ägglossning. Hur ska jag räkna?