Anonym (Med samma kvinna) skrev 2017-10-08 14:59:51 följande:
Min man har varit otrogen mot mig en gång och jag har tyvärr förlåtit honom. Men nu när han har varit otrogen för andra gången med samma kvinna. Han säger att han älskar mig och inte känner något för henne.
När en man är otrogen igen med samma kvinna vad betyder det? Är det skillnad om de hittat en ny eller går tillbaka till samma kvinna? Har han känlsor för henne?
Jag mår så illa hela tiden. Hur kunde han gå bakom ryggen mot mig med henne igen.... :(
Men skämtar du? Så om han är otrogen med flera olika så är det skillnad och lite mer ok? Ärligt jätteledsen för din skull att du fick gå genom otroheten den första gången och sen vart sviken igen, men väljer du att stanna kvar efter detta så kan jag tyvärr inte tycka synd om dig längre. Din man har ingen som helst respekt för dig ! Antar han tycker det är skönt med en kvinna han är bekväm med som han kan köra med hur som helst men som ändå stannar kvar. Du är ett offer, han vet om det och utnyttjar det till max. Att säga orden "jag älskar dig" betyder nada om man inte översätter orden i handling. Om din man har känslor för sin älskarinna eller inte kan ju inte vi veta. Men att han inte har de rätta känslorna för dig är det däremot inget tvivel om !! Lämna, gå vidare, finn dig själv och hitta sedan någon som behandlar dig med respekt. Eller fortsätt med denna man som inte kommer sluta bedra dig -och som i värsta fall gör nån älskarinna på smällen - och lägg ner gnällandet för då har du gjort ditt val och får stå för det.