Vad är dem vanligaste ursäkter otrogna anväder sig av
Är det kanske att det handlade bara om sex eller man lever bara en gång eller min partner är usel i sängen.
Är det kanske att det handlade bara om sex eller man lever bara en gång eller min partner är usel i sängen.
"Min fru / sambo är jättebra på alla sätt men sexuellt väldigt konservativ". Är vad jag oftast fått höra av upptagna män som försöker ragga.
Det är synd att såna orsaker ska behöva leda till svinaktigt svek.
Skulle säga att den otvetydigaste ursäkten är att man skyller på sin nuvarande partner...
vi har aldrig sex...
hon/han tar aldrig initiativ
hon/han visar aldrig någon uppskattning
hon/han visar aldrig någon önskan om närhet, intimitet
han/hon gnäller, tjatar hela tiden...
hon/han bråkar bara...
vi har det lite dåligt just nu...
Dvs, man lägger ofta skulden på sin partner, eller relation och vägrar inse att man kan ha en egen del i att det är som ovan...
Och så använder man "det" för att rättfärdiga sitt beteende och sin handling, eller iaf döva sitt samvete.
Helt klart den vanligaste ursäkten!
Jag va full har jag fått höra
Jag vet inte om det är de vanligaste, men min fru hade dessa:
- Hon tänder på BDSM och var rädd för att jag skulle lämna henne om hon berättade. Därför gick hon bakom min rygg för att få utlopp för sina lustar. Ironiskt nog kunde hennes svek gjort att jag kunde lämna henne, inte hennes läggning.
- Jag satt för mycket vid datorn på ett annat våningsplan i huset så hon kände sig bortprioriterad. Problemet var att jag inte satt mer vid datorn än när min arbetsplats var på samma våningsplan som hennes dator, men vi flyttade min arbetsplats så hon skulle få pysselutrymme.
Så jag skulle säga att de otrogna hittar förklaringar som är rimliga för dem, men behöver inte innehålla ett endaste uns av sanningar. Lite som politiker gör.
Ska man rabbla upp alla ursäkter otrogna människor hittar på skulle man behöva skriva 200 sidor. I stort sett allt som gör att skulden pekar på någon eller något annat än dem själva duger som argument. De verkar vara väldigt kreativa.
Jag vet inte om det är de vanligaste, men min fru hade dessa:
- Hon tänder på BDSM och var rädd för att jag skulle lämna henne om hon berättade. Därför gick hon bakom min rygg för att få utlopp för sina lustar. Ironiskt nog kunde hennes svek gjort att jag kunde lämna henne, inte hennes läggning.
- Jag satt för mycket vid datorn på ett annat våningsplan i huset så hon kände sig bortprioriterad. Problemet var att jag inte satt mer vid datorn än när min arbetsplats var på samma våningsplan som hennes dator, men vi flyttade min arbetsplats så hon skulle få pysselutrymme.
Så jag skulle säga att de otrogna hittar förklaringar som är rimliga för dem, men behöver inte innehålla ett endaste uns av sanningar. Lite som politiker gör.
Min man skyllde på bristande närhet hemma. Men det var främst han som drog sig undan efter att ha träffat henne.
Min man skyllde på bristande närhet hemma. Men det var främst han som drog sig undan efter att ha träffat henne.
Skulle säga att den otvetydigaste ursäkten är att man skyller på sin nuvarande partner...
vi har aldrig sex...
hon/han tar aldrig initiativ
hon/han visar aldrig någon uppskattning
hon/han visar aldrig någon önskan om närhet, intimitet
han/hon gnäller, tjatar hela tiden...
hon/han bråkar bara...
vi har det lite dåligt just nu...
Dvs, man lägger ofta skulden på sin partner, eller relation och vägrar inse att man kan ha en egen del i att det är som ovan...
Och så använder man "det" för att rättfärdiga sitt beteende och sin handling, eller iaf döva sitt samvete.
Helt klart den vanligaste ursäkten!
Min fd fru skyllde på att kristallen ledde henne till kosmisk energi hos älskaren.