• Anonym (Börte)

Vad är dem vanligaste ursäkter otrogna anväder sig av

Är det kanske att det handlade bara om sex eller man lever bara en gång eller min partner är usel i sängen.

• Svar på tråden Vad är dem vanligaste ursäkter otrogna anväder sig av
  • IsadoraW1

"Min fru / sambo är jättebra på alla sätt men sexuellt väldigt konservativ". Är vad jag oftast fått höra av upptagna män som försöker ragga.

• Anonym (Nja)
    Anonym (Börte) skrev 2017-10-10 16:16:05 följande:

Är det kanske att det handlade bara om sex eller man lever bara en gång eller min partner är usel i sängen.

Tror ofta inte att det bara handlar om sex.

Dålig kommunikation.. Eller att man saknar nåt i förhållandet tror jag kan va vanliga orsaker. Behöver inte va att man saknar just sex kan va annan typ av närhet eller uppmärksamhet man inte får.

Kan också handla om att man sitter fast i förhållandet. Att man egentligen skulle vilja gå ifrån
  • Anonym (Börte)
    Anonym (Nja) skrev 2017-10-10 16:47:36 följande:
    Tror ofta inte att det bara handlar om sex.

Dålig kommunikation.. Eller att man saknar nåt i förhållandet tror jag kan va vanliga orsaker. Behöver inte va att man saknar just sex kan va annan typ av närhet eller uppmärksamhet man inte får.

Kan också handla om att man sitter fast i förhållandet. Att man egentligen skulle vilja gå ifrån
    Det är synd att såna orsaker ska behöva leda till svinaktigt svek.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Börte) skrev 2017-10-10 16:50:27 följande:

Det är synd att såna orsaker ska behöva leda till svinaktigt svek.

Ja
  • Anonym (beentheredonethat)

Skulle säga att den otvetydigaste ursäkten är att man skyller på sin nuvarande partner...

vi har aldrig sex...
    hon/han tar aldrig initiativ
    hon/han visar aldrig någon uppskattning
    hon/han visar aldrig någon önskan om närhet, intimitet
    han/hon gnäller, tjatar hela tiden...
    hon/han bråkar bara...
    vi har det lite dåligt just nu...

Dvs, man lägger ofta skulden på sin partner, eller relation och vägrar inse att man kan ha en egen del i att det är som ovan...

Och så använder man "det" för att rättfärdiga sitt beteende och sin handling, eller iaf döva sitt samvete.

Helt klart den vanligaste ursäkten!

• Anonym (Hej)

Jag va full har jag fått höra

• Anonym (VisDom)

Jag vet inte om det är de vanligaste, men min fru hade dessa:
    - Hon tänder på BDSM och var rädd för att jag skulle lämna henne om hon berättade. Därför gick hon bakom min rygg för att få utlopp för sina lustar. Ironiskt nog kunde hennes svek gjort att jag kunde lämna henne, inte hennes läggning.
    - Jag satt för mycket vid datorn på ett annat våningsplan i huset så hon kände sig bortprioriterad. Problemet var att jag inte satt mer vid datorn än när min arbetsplats var på samma våningsplan som hennes dator, men vi flyttade min arbetsplats så hon skulle få pysselutrymme.
    Så jag skulle säga att de otrogna hittar förklaringar som är rimliga för dem, men behöver inte innehålla ett endaste uns av sanningar. Lite som politiker gör.

• Anonym (Vojne)

Ska man rabbla upp alla ursäkter otrogna människor hittar på skulle man behöva skriva 200 sidor. I stort sett allt som gör att skulden pekar på någon eller något annat än dem själva duger som argument. De verkar vara väldigt kreativa.

• Qurtet
    Anonym (VisDom) skrev 2017-10-10 21:15:51 följande:

Jag vet inte om det är de vanligaste, men min fru hade dessa:
    - Hon tänder på BDSM och var rädd för att jag skulle lämna henne om hon berättade. Därför gick hon bakom min rygg för att få utlopp för sina lustar. Ironiskt nog kunde hennes svek gjort att jag kunde lämna henne, inte hennes läggning.
    - Jag satt för mycket vid datorn på ett annat våningsplan i huset så hon kände sig bortprioriterad. Problemet var att jag inte satt mer vid datorn än när min arbetsplats var på samma våningsplan som hennes dator, men vi flyttade min arbetsplats så hon skulle få pysselutrymme.
    Så jag skulle säga att de otrogna hittar förklaringar som är rimliga för dem, men behöver inte innehålla ett endaste uns av sanningar. Lite som politiker gör.

Ångrar sig din fru att hon bedrog dig har hon insett att ho gjorde fel.
  • Anonym (Röv)

Min man skyllde på bristande närhet hemma. Men det var främst han som drog sig undan efter att ha träffat henne. 

• w123
    Anonym (Börte) skrev 2017-10-10 16:16:05 följande:

Menar du inför andra, eller inför sig själva?
  • Anonym (Vojne)
    Anonym (Röv) skrev 2017-10-11 13:16:57 följande:

Min man skyllde på bristande närhet hemma. Men det var främst han som drog sig undan efter att ha träffat henne. 

haha, känner igen det där. Mitt ex skyllde på förhållandet och mig, när jag frågade hur det kom sig att hon inte hade nämnt det innan hennes otrohet så menade hon på att hon inte hade insett det innan, men ändå tyckte hon att det var fullt logiskt att skylla sin otrohet på något hon enligt henne själv inte hade insett innan Tomte
  • Anonym (Nja)
    Anonym (beentheredonethat) skrev 2017-10-10 16:56:24 följande:

Skulle säga att den otvetydigaste ursäkten är att man skyller på sin nuvarande partner...

vi har aldrig sex...

hon/han tar aldrig initiativ

hon/han visar aldrig någon uppskattning

hon/han visar aldrig någon önskan om närhet, intimitet

han/hon gnäller, tjatar hela tiden...

hon/han bråkar bara...

vi har det lite dåligt just nu...

Dvs, man lägger ofta skulden på sin partner, eller relation och vägrar inse att man kan ha en egen del i att det är som ovan...

Och så använder man "det" för att rättfärdiga sitt beteende och sin handling, eller iaf döva sitt samvete.

Helt klart den vanligaste ursäkten!

Fast det är ju ganska logiskt. Vi människor är oss själva närmast så naturligtvis lastar man över sitt skit på någon annan. Det gäller det mesta i livet.
  • Anonym (Kristallen)

Min fd fru skyllde på att kristallen ledde henne till kosmisk energi hos älskaren.

• Anonym (Vojne)
    Anonym (Nja) skrev 2017-10-11 21:29:54 följande:
    Fast det är ju ganska logiskt. Vi människor är oss själva närmast så naturligtvis lastar man över sitt skit på någon annan. Det gäller det mesta i livet.
    Nja, människor är kapabla till både egoism och givmildhet. Vi är flockdjur inte ensamvargar, för att överleva i en flock krävs det att man även ger inte bara tar. Människor som bara tar och inte ger anses vara egoister och blir oftast uteslutna efter ett tag (när deras egoism blir uppenbart). Vår framgång som art är helt och hållet tack vare vår förmåga att anpassa oss och vår förmåga att samarbeta och egoism är inte samarbete.

Så det där med att vi står oss själva närmast och att de skulle gälla det mesta i livet är inget annat än en väldigt dålig ursäkt för egoism och ett bra recept för att bli väldigt ensam
Svar på tråden Vad är dem vanligaste ursäkter otrogna anväder sig av