Mallorca mars - vart?
Hej,
Vi tänkte åka till Mallorca med 2 barn (1 och 4 år). Var inne på Palma men var rätt dyrt boende? Betydligt billigare i tex Alcudia men är det kul i mars? Andra tips på boende. Vi kan hyra bil vb.
Tack!
Hej,
Vi tänkte åka till Mallorca med 2 barn (1 och 4 år). Var inne på Palma men var rätt dyrt boende? Betydligt billigare i tex Alcudia men är det kul i mars? Andra tips på boende. Vi kan hyra bil vb.
Tack!
Hälsade på en kompis i Palma i början av mars för några år sedan. Var typ 10 grader och en hel del regn. En riktig chansning åka dit. Är det just Mallis som gäller el kan ni tänka er ngt annat land?
Nja ... Jag har varit på Mallis (mest Alcudia) flera gånger i mars och du ska ha lite tur om ni ska ha varmt väder. Bada i havet är inte att tänka på. Få badar i hotellpool, om ens någon. Ett miljöombyte kan alltid vara trevligt förståss. Droppstensgrottorna utanför Porto Christo kan vara spännande även för barn. De större hotellen har alltid lekplatser och så men alla barnklubbar har inte startat än. Det är lite off-season för vanliga turister. Mallis är för övrigt väldigt vackert och så små barn är mer lättroade än tonåringar :) Så det behöver inte vara fel. Om än inte optimalt om kidsen gillar att bada.
Någon av Kanarieöarna kanske kan vara ett alternativ?
Vi måste just till Mallis denna gång.
Men tack för era kommentarer.
Finns inte så mycket att se och göra i Alcudia tycker jag och i mars går det inte att bada heller. Om ni inte har en uppvärmd inomhuspool. Då skulle jag hellre ha boende närmare Palma så man kan ta sig dit enkelt. Palma Nova ex.