• Anonym (Blackie)

Han var otrogen, hur tänker ni kring detta?

Hej! Ska kort försöka sammanfatta min historia.

Jag träffade min första kärlek för något år sedan. Allt var så sjukt bra mellan oss, kemin, intimt, allt verkligen.

Tills jag ett halvt år efter att ha varit tillsammans med honom får reda på att han har varit otrogen. Jag blev förståss väldigt ledsen och bad honom lämna huset (han flyttade in hos mig när vi blev ett par). Men det går inte långt innan han kommer tillbaka och gråter och förklarar vilket misstag det var om och om igen. Gav om honom då en till chans. Jag älskade honom så otroligt mycket. Gjorde verkligen allt för honom, prioriterade ALLLTID honom, gav honom allt han ville, verkligen allt. Men trots det, så hittade jag flera gånger, gång på gång att han är otrogen och så naiv och idiotisk som jag då var så förlät jag honom efter kanske någon vecka ibland och ibland efter några månader.. och varje gång jag förlät honom sa han alltid att han gjorde ett misstag, att det är mig han vill vara med och att han inte kommer klara av att leva utan mig, han intalade mig såååå mycket att han skulle bevisa att det inte skulle finnas en tredje person inblandad i bilden. Med tiden började jag känna att han inte uppskattade mig, han satt väldigt ofta framför sin dator och spelade spel, gjorde han inte det så var han med sina vänner.

Men jag blir så himla kluven, för när det väl kommer till kritan så känns det som att han verkligen vill detta, men tappar det efter någon vecka, och sen skriver med tjejer och vissa till och med träffar. Har flera gånger frågat, är det jag som är felet? Gör jag något fel?

I dags läget är det slut mellan oss och har varit det i två/tre veckor, har blockerat honom över allt men han ringer mig med dolt och kan även då förklara hur mycket han älskar mig och hur mycket han ångrar sig.

Vad är detta för beteende? Hur kan man påstå älska en person så himla mycket men ändå utsätta den för hjärtkrossning hela tiden?

Sen finns det massa fina saker han har gjort mot mig och även massa lögner, men det som jag tycker tär oss är just att han är otrogen. Han kommer aldrig ändra på sig eller vad säger ni om hans beteende och vad tycker ni jag bör göra? Älskar honom så oändligt mycket fortfarande och att inte ringa honom och bara krama om honom tar på mig. Men sen blir jag så jävla besviken bara av tanken att han så lätt kan vara otrogen..

• Svar på tråden Han var otrogen, hur tänker ni kring detta?
  • Anonym (Blackie)

Glömde tillägga att jag och han samt mina vänner har haft diskussion kring otrohet, han tycker att det inte är något fel att älska sin flickvän och ha sex med en annan kvinna, eftersom det är enbart sex utan någon som helst känslor. Och då har vi försökt vända på situationen och lagt mig själv i hans skor, och dåå var det inte alls okej i hans värld mer..

• Frontline

Fasen glöm bort han och gå vidare du är värd nåt bättre..
    Man måste lita på den man lever med annars är det ju kört i det långa loppet..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • CitronTulo

Om han tycker att det är okej att knulla någon annan fast man har en partner så får han väl se till att leva med någon som tänker likadant. Kan han inte acceptera, och förstå att det inte är okej för dig så ska ni INTE försöka vara ett par! Han har ju ingen anledning att sluta eftersom han har sett att det funkar att komma krypande tillbaks och be om förlåtelse - och du har då tagit tillbaks honom..
    Stå på dig och låt ingen annan få dig att må dåligt!

• Anonym (!)

Dumpa idioten för gott. Han är ett psykfall i mina ögon. Och han kommer aldrig, aldrig någonsin vara dig trogen, vad han än lovar och säger.

För honom är det alltså okej att han knullar andra tjejer medan ni är ihop men du får inte göra likadant. Det sista du skrev säger allt.

Gå vidare så hittar du någon som förtjänar dig.

• Anonym (Blackie)

Tack för att ni tog er tid o svara, som sagt har jag redan dumpat honom nu, och denna gången vänder jag aldrig klacken tillbaka!

• Anonym (man)

Vad jag tänker? Jag tänker att det var jävligt naivt och korkat att förlåta honom gång på gång, snacka om att gräva sin egen grav. Man ska inte förlåta idioter, det enda man visar då är att man accepterar deras beteende.

Bra att du lämnade till slut, du borde gjort det redan första gången, jag hopas du lärt dig en läxa och kommer ihåg det till nästa gång.

• Anonym (bra)

Jag tror faktiskt att man kan förlåta otrohet en gång. Skulle det hända igen finns det ingen ursäkt, då lämnar man. 
    Är glad för din skull att du gjort det och hoppas du har styrkan att stå emot hans försök till kontakt.
    Lycka till!

Svar på tråden Han var otrogen, hur tänker ni kring detta?