Tonåring, dåligt umgänge, rökning och knark
Hej!
Jag är en tjej som går i åttan.
Jag har 4 vänner som heter Ella, Ellen, Isabell och Jasmine.
Vi är väldigt bra vänner.
Vi har hängt ihop sen sjuan.
Nu går vi åttan och är ett år äldre.
Där är nya sjuor. Det finns en tjej som går i sjuan som är lika gammal som oss eftersom hon har fått gå om en klass. Hon heter Malin.
Mina vänner gillar inte Malin. Vissa av anledningarna är för att Malin.
Det säger tex att Malin luktar äckligt. Jag har inte gått nära henne så jag vet inte.
Malin är elak mot mina vänner så det är nog lite därför det inte gillar henne.
Malin hade kallat Ellen för hora. Så Ellen hatar henne. Vilket jag kan förstå.
Jag har hört att Malin både röker och knarkar. Jag vet inte om det är sant att hon knarkar men jag har sett henne röka. Jag gillar väl henne sådär men hon har inte gjort mig något. Jag har liksom aldrig pratat med Malin
Idag så kom hon fram till mig. Hon frågade om vi kunde prata och jag bara visst.
Hon frågade om vi kunde bli vänner och jag visste inte vad jag skulle säga så jag sa ja.
Då la hon till mig på instagram och sånt sen pratade vi inte mer.
Jag blev förvånad för jag visste inte hur jag skulle göra. Jag kunde inte säga nej för att jag visste inte hur jag skulle säga det på ett snällt sätt.
Så jag gick och pratade med en tjej som heter Emilia som går i parallellklass med henne och berättade detta och det första hon sa var: "Akta dig för henne, hon röker, skolkar, är bitchig och knarkar och hon kommer fråga dig om du vill röka på"
Jag tänker inte börja röka för jag vet hur min Morbror ser ut för han rökt och så vill jag verkligen inte se ut.
Men jag är rädd för att om hon frågar mig om jag vill ha en cigg att jag inte vågar säga nej.
Och JAG VET det är modigare att säga nej men jag menar tex om hon säger såhär:
M- vill du ha cigg
Jag- Nej, jag vill inte
M- Jodå kom igen
-Nej
- Jodå du klarar det
Osv...
Då vet inte jag hur jag ska göra. Då kommer det antingen sluta med kaos eller att jag börjar knarka och röka och Jag vill inte det
Ska jag bara gå ifrån.
Hur hade ni gjort?
Jag vågar inte prata med mina vänner om detta för jag är rädd att jag tappar vänskapen till dom om det ser mig "umgås" med henne!
Jag vill inte det.
Jag vet att Malin kallade Ellen för hora och jag står på Ellens sida där för Ellen hade inte gjort något.
Mina föräldrar kommer jag ALDRIG kunna prata med om detta för det kommer inte förstå och bara skrika åt mig
Hur hade ni gjort?
Snälla hjälp.
PS: (Namnen är påhittade)