• Mrs White

Kan inte mensen bara börja och sluta luras?

Måste få skriva av mig lite. Jag har nyligen tagit bort spiral och haft en ägglossning. Mensen skulle ha börjat den 10:e och idag är det 13:e, dvs. tre dagar sen. Har haft tampong i tre dagar för att jag är helt säker på att mensen ska börja då jag har haft molvärk och ont (dock egentligen inte riktiga menssmärtor). I går på förmiddagen hade jag en halvt lillnagelstor klarröd blodfläck på tampongen men inget mer. Inget mer blod hela dagen. Nu verkar det komma lite blod igen, vet inte då jag inte bytt tampong ännu, men tog en för att det kom lite blod (om jag riktigt torkade i slidan dvs. inte så det kom i trosan) 

Jag blir så arg. Om mensen ska komma, dvs. inte gravid, MEN KOM DÅ! Sluta dröja så jag ska gå orolig. Kom igång, så får vi försöka igen nästa månad. Blir så arg.

Tog tom. ett test den 11:e som var negativt.

Men hoppas ju att det bara ska vara en liten blödning i tidig graviditet och inget annat......usch denna väntan

• Svar på tråden Kan inte mensen bara börja och sluta luras?
  • Mrs White

Mensen kom i gång fyra dagar sen. Helt säkert tidig abort. Men hellre dag fyra än månad fyra.

• Anonym (Nyfiken)

Blev lite nyfiken på hur du helt säker kan veta att det var ett tidigt missfall, du fick ju aldrig nåt positivt graviditetstest... Ibland är mensen bara sen utan att man är gravid. Ägglossningen kan ha varit senare än man trodde. Ibland uteblir ägglossningen helt och då kan mensen dröja. Man har inte fått missfall bara för att mensen är sen om man inte fått ett positivt graviditetstest...

• Anonym (Hur tänker du nu?)
    Mrs White skrev 2017-10-15 17:19:55 följande:

Mensen kom i gång fyra dagar sen. Helt säkert tidig abort. Men hellre dag fyra än månad fyra.

Nej tror absolut inte att det var ett missfall du hade ett negativt test så inget indikerar på att du varit gravid i huvudtaget.
  • Anonym (Mammatill2)

När du slutar med hormoner är det inte ovanligt att vara 4 dagar sen. Många får vänta flera veckor på mensen att komma igång.

Förmodligen var ägglosnningen senare än vanligt. Tror inte du har fått missfall eftersom du inte har fått något positivt gravtest.

• Elderberry

Är det en hormonspiral du tagit ut? Nu har jag aldrig haft just spiral, men de gånger jag har slutat med p-piller så har det tagit månader innan mensen kommit igång igen.

Svar på tråden Kan inte mensen bara börja och sluta luras?