• 1Familj

Vara öppen med sin bröstförstoring?

Jag skulle vilja veta hur ni resonerar kring att vara öppen med sin kommande bröstförstoring på Instagram och Facebook?

I mitt fall kommer det handla om obefintliga till relativt stora bröst. Tänkte först inte säga något till någon men för att slippa evetuellt snack och egna spekulationer från folk så känner jag ändå att det skulle vara en fördel att vara öppen och berätta om operationen. Hur resonerar ni, hur gjorde ni som opererat er och vad fick ni för respons?

• Svar på tråden Vara öppen med sin bröstförstoring?
  • mammaåten

Jag har inte berättat öppet. Vissa vet säkerligen ändå, eller anar. Men jag struntar ärligt talat i vad dom tycker och ser inte nyttan med att berätta för "halvbekanta" och sånna som finns på sociala medier :) 

• Anonym (M)

Jag tycker det är fånigt när folk försöker dölja att de har gjort skönhetsingrepp, vare sig det rör sig om en operation, lösnaglar, fransförlängning, hårförlängning, inte vilja erkänna att man har smink på sig osv. Tycker det är helt okej att man gör vad man själv vill med sin kropp, men fånigt att inte kunna stå för det.

Sen behöver du ju inte nödvändigtvis posta om det hela på sociala medier om du inte vill, men bara inte försöka låtsas som att du inte gjort något/försöka få folk att tro att det är helt naturligt ocj skulle någon fråga tycker jag inte du behöver dölja det.

• Anonym (lisa)
    1Familj skrev 2017-10-13 19:33:26 följande:

Jag skulle vilja veta hur ni resonerar kring att vara öppen med sin kommande bröstförstoring på Instagram och Facebook?

I mitt fall kommer det handla om obefintliga till relativt stora bröst. Tänkte först inte säga något till någon men för att slippa evetuellt snack och egna spekulationer från folk så känner jag ändå att det skulle vara en fördel att vara öppen och berätta om operationen. Hur resonerar ni, hur gjorde ni som opererat er och vad fick ni för respons?

Beklagar din dåliga självkänsla.
  • Caitlin Deschanel

Jag gick från helt platt till 375 cc, jag sade som det var. På jobbet berättade jag varför jag skulle vara sjukskriven och på min blogg skrev jag om det.

• Anonym (Ja)
    Anonym (M) skrev 2017-10-13 19:50:39 följande:

Jag tycker det är fånigt när folk försöker dölja att de har gjort skönhetsingrepp, vare sig det rör sig om en operation, lösnaglar, fransförlängning, hårförlängning, inte vilja erkänna att man har smink på sig osv. Tycker det är helt okej att man gör vad man själv vill med sin kropp, men fånigt att inte kunna stå för det.

Sen behöver du ju inte nödvändigtvis posta om det hela på sociala medier om du inte vill, men bara inte försöka låtsas som att du inte gjort något/försöka få folk att tro att det är helt naturligt ocj skulle någon fråga tycker jag inte du behöver dölja det.

Haha, precis som Anna Book.
  • Anonym (Boobies)

Man gör precis som man själv känner. Jag pratar aldrig om min bröstförstoring om ingen frågar dvs. Tycker helt enkelt det är ointressant. Ungefär lika spännande som att diskutera folks tandregleringar. Å andra sidan har jag aldrig varit särskilt aktiv på sociala medier så det har aldrig varit något problem.

• Isola747

Jag hade nog inte tyckt att någon annan har med det att göra så hade inte skrivit ut det på sociala medier eller pratat om det med alla. Hade kanske nämnt det för några nära eller svarat om någon nära frågat. Om någon jag inte står nära undrat saker kring mina bröst hade jag tyckt att det var oerhört konstigt.

• Anonym (ååå)

Men va? Insta och Facebook? Du lever väl inte ditt liv där? Det är ju människor IRL som verkligen kommer märka skillnaden så möjligen att man säger något till familj, släkt, på jobbet kanske. Eller så får de helt enkelt upptäcka det när det är gjort!

Men att skriva om det på nätet innan det är gjort förstår jag inte riktigt. Och hur? Ska du lägga upp ett foto på dina nuvarande bröst och sedan komplettera med en på dina nya?  

Varför inte bara låta folk upptäcka det vartefter? Blir väldigt fokus på just BRÖST annars, du är ju en hel person kan man tycka. 

• Efraim Barkbit

Nu är jag själv inte så aktiv på sociala medier men tycker det låter lite överdrivet att ta upp det där. I övrigt tycker jag du kan berätta för så många du tycker. Det är uppfriskande med öppenhet!

• Physalis

Min kropp är min ensak. Om jag hade gjort en operation av en intim kroppsdel hade jag inte pratat med Kreti och pleti om det.

Jag hade sett det som ett utmärkt tillfälle att rensa bland "vännerna" ifall folk ansåg sig ha rätt att diskutera min kropp.

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (lisa)
    Physalis skrev 2017-10-14 12:38:02 följande:

Min kropp är min ensak. Om jag hade gjort en operation av en intim kroppsdel hade jag inte pratat med Kreti och pleti om det.

Jag hade sett det som ett utmärkt tillfälle att rensa bland "vännerna" ifall folk ansåg sig ha rätt att diskutera min kropp.

Mig hade du inte behövt ta bort, jag hade tagit bort dig.
    Ytliga människor har ingen plats i mitt liv.
  • Physalis
    Anonym (lisa) skrev 2017-10-14 16:42:56 följande:

Jag har svårt att se att vi skulle ha varit vänner från början.
    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (lisa)
    Physalis skrev 2017-10-14 18:59:12 följande:
    Jag har svårt att se att vi skulle ha varit vänner från början.
    Det är sant.
  • Arboga
    Anonym (lisa) skrev 2017-10-14 16:42:56 följande:
    Ditt svar visar bara på att det är du som tragiskt nog är ytlig, du har ingen aning om hur personen är som du kallar för ytlig efter bara en fråga på ett allmänt forum.
  • Anonym (Väx upp)

Lägg inte upp på Facebook eller insta som någon dum bimbo!

När jag gjorde mina så var jag ärlig på jobbet om varför jag behövde ledigt, berättade innan för de närmsta vännerna, någon vän frågade i efterhand som jag inte träffar ofta då hon tyckte sig se skillnad, annars syns det ju (speciellt på semesterbilderna i bikini) men är man i 30 års åldern så är det inget man går runt och pratar om

• Anonym (mor)
    1Familj skrev 2017-10-13 19:33:26 följande:

Stalltips: Lyssnade på ett radioprogram nyligen som handlade om en tjej som råkat riktigt illa ut efter en bröstoperation. Jag tror det blev fem operationer sammanlagt för henne och nu hade hon inga bröst alls. Ta och googla rejält innan du bestämmer vilken klinik som ska få den äran och det finns grupper på FB (om jag fattade kvinnan i radioprogrammet rätt) för alla som blivit felopererade. Gå inte till "billiga kliniken".
  • Anonym (Helt upp till dig)

Jag är öppen med min operation om någon frågar. Familj, pojkvän, närmsta vännerna visste och några av kollegorna. Inget jag skäms över och inte nåt jag skyltar med heller... Berättar gärna om någon frågar, för jag tycker det känns bra att ta udden av ämnet. Ett sådant ingrepp kan göras av så himla många olika anledningar! Huvudsaken att du gör det som känns rätt för dig!

Svar på tråden Vara öppen med sin bröstförstoring?