Svårt att tolka killens intresse
Hej!
Jag har pratat med vänner för att försöka få en förståelse för en killes beteende men vi har inte blivit klokare och därför vänder jag mig till er istället! Jag har skickat med en kille i två år fram och tillbaka. Vi har tidigare gått i samma skola på högstadiet och jag tog kontakt för två år sedan. Sedan dess har det varit i omgångar vi har skrivit med varandra och de senaste gångerna är det han som åter tagit kontakten efter många månaders mellanrum. Det är dock jag som är mest ledande under konversationerna när de väl är igång. Nu senast så bestämde vi att vi skulle ses under tiden som jag hälsar på min familj (vi bor 12 mil från varandra annars). Det var han som frågade det rakt ut efter att jag hintat flera gångar innan att jag vill ses. Idag så skickade en snap för att på något sätt starta en konversation som sedan skulle kunna leda till att jag frågar om han har tid att ses ikväll men fick ett intetsägande svar. Han har tidigare gett dessa intetsägande svaren vilket tar slut på konversationen istället för att vi kan bygga vidare och han kan verka mycket ointresserad, samtidigt som han ibland verkar väldigt intresserad. Men min fråga är väl egentligen hur går jag vidare ikväll? Ska jag höra av mig igen för att försöka få till en träff eller ska jag vänta och se om han tar kontakten? Han är rätt försiktig av sig och vill därför inte gå för starkt på om han skulle bli skrämd av det. Vad tycker ni? Är tacksam för snabba svar :)