• Jennn

27, försöker med första. Följas?

Hej!

Jag är 27 år och försöker bli gravid med första. Varit gravid förr 3 gånger i mitt förra förhållande, men tyvärr missfall. Nu är jag gift med mannen i mitt liv. Vi försöker men jag är så ivrig och det är en sån lång väntan. Fick precis mens idag, fast mensen var försenad 6 dagar. Bara att börja om, igen. Vi har försökt i 2 månader. Jag blir mer och mer stressad för jag blir inte yngre lixom. Jag vet att stress och att tänka på det kan ?spärra? kroppen.

Följas ni som oxå försöker och hatar att vänta!

• Svar på tråden 27, försöker med första. Följas?
  • Stinnna

Hejsan! Jag är i liknande situation som du, jag är 28 år och försöker också med första. Jag fick missfall för några veckor sedan och väntar på att mensen ska komma igång. Jag hoppas att kroppen kommer i balans snart???? Jag vet, det är väntan som verkligen gör en tokig! Det är kanske löjligt men jag känner också av den där pressen att man bara blir äldre och äldre. Vi är ju trots allt fortfarande unga????????

• kna1

Följs gärna åt! Jag är 26, min man 27 och vi försöker med första! Är just nu på BIM så inväntar mensen eftersom jag fick neg på test igår. Trodde jag skulle vara mycket tålmodigare men mitt tålamod är som bortblåst, man vill ju helst veta direkt efter samlag lixom!

• Emselie

Följs gärna åt jag också! Jag är 23 och sambon 34år, vi försöker också med första! 5e försöket nu + ett missfall med i bagaget i juni. Hade äl i fredags som vi prickade in. Så nu har jag dessa häärliga dagarna av väntan framför mig innan jag kan testa. Känns som en evighet!

• Onewayticket

Följs gärna åt. Är 23 och försöker bli gravid med första, är det enda man tänker på hela tiden känns det som... Hade mens i helgen så nu börjar vi om igen. :)
    Har ni förberett er på nåt särskilt sätt? 

• Stinnna
    Onewayticket skrev 2017-10-18 11:20:35 följande:

Följs gärna åt. Är 23 och försöker bli gravid med första, är det enda man tänker på hela tiden känns det som... Hade mens i helgen så nu börjar vi om igen. :)

Har ni förberett er på nåt särskilt sätt? 

Nja, käkar folsyra och försöka att äta bra mat och röra på mig och leva sunt i allmänhet. Eftersom jag varken röker eller dricker (väääääldigt sällan) så har jag inte gjort några större förändringar. Hur förbereder du dig?
  • Julie17

Håller koll på alla trådar här nu tror ja ;P

Jag är i alla fall också 27, två bonusar sedan innan och vi försöker nu med en gemensam, alltså första för mig. Första aktiva försöket nu efter spiraluttag i juli. BIM 29/10. Jag kom själv till med IVF och syskon likaså men har föräldrar som blivit gravida även på naturlig väg så hoppas genetiken är på min sida.

ÄL+4 och jag kan inte begripa hur tiden kan gå så långsamt!

• XAHHA92

Hoppar gärna in här jag med!

25 år och sambo 30 år. Vi har aktivt försökt i 18 månader utan resultat, nästa är försök 19 för oss men har väl inte direkt några höga förväntningar. Den här månaden fick min kropp frispel och började blöda på cd 23 (har 29-30 dagar annars).

Jag har använt äl test, rosenrot, progesterAll, mitt val kvinna & Conceive plus. Har nu gått över till att enbart äta folsyra då jag inte orkar hålla på med allt, uppenbarligen kan vi inte få barn ändå.

Försöker med första sen maj -16 (Försök 19, BIM 20/11)
Svar på tråden 27, försöker med första. Följas?