Otrogen man
Ber om tankar och funderingar från er som har varit i liknande situation eller har någon erfarenhet kring detta.
Maken har varit mig otrogen i snart 2 år. Upptäckte detta efter ett år.
När jag tänker efter så faller pusselbitarna på plats. Hans beteende ändrades när han träffade henne. Till det ännu sämre. Alltid arg och så fort han var hemma skulle han åka iväg igen. De träffades utomlands 1-2 ggr per månad. Eller så flög hon hit , till annan stad då. Hemma satt han i sin soffa helt ointresserad av familj (vi har 2 barn ihop).
Han skyllde på sina jobbresor samt att han förlängde dem med extradagar pga att barnen skrek hemma eller nått. Det var alltid någons fel till att han var tvungen att förlänga sin resa. Han sa att han skulle träffa henne en sista gång för att reda ut allt. utomlands då. så mars 2017 skulle vara deras sista träff.
Men för någon vecka sen får jag reda på att det inte stämmer. De träffas fortfarande och har gjort sen i mars då det skulle vara över.
Kan tillägga att under april månad genomgick jag en op. Någon dag efter var han ivrig att komma iväg till stockholm där hon skulle flyga ner. Men jag blev arg och det sket sig för honom. För han kände att han höll på att bli påkommen.
jag försöker hålla lugnet, men har fått reda på att hon kommer till vår lilla stad imorgon. Han har redan sagt till oss om hur upptagen han kommer vara denna vecka. Jag vet vart de kommer käka ihop osv.
Så vad gör jag. Väntar tills hon åker hem på fredag? och konfronterar sen?
Till saken hör att han bokat familj och syskon resa utomlands veckan efter.
om jag konfronterar så förstör jag allas semester känner jag.
men hur ska jag klara att hålla minen och känslorna i styr.
vet inte vilken väg jag ska ta och hur jag ska bemöta allt detta.
han har ju blivit mer försiktig med sitt smusleri och ändrat taktik samt ändrat sitt beteende till mer omtänksam. men jag vet ju att allt är pga att han vill vara försiktig. speciellt idag då hon anländer imorgon.
Hur hade ni löst denna sits?
Hon är en tjej18 år yngre än honom. Pluggar. Han är en man med pengar och som skämmer bort henne ordentligt .
Ska man skita i allt. och låta henne få allt som han ska ge till sina barn istället. Ska hon njuta av hans pengar när vi har snålat. Från ingenstans har hon kommit och njuter av att bli bortskämd. Hur allvarligt det är mellan de vet jag ej. Jag kan bara spekulera. Hon är 26 år gammal och inga barn.
Vad hade ni gjort?
mvh ledsen och frustrerad.