• Anonym (ledsen och frustrerad)

Otrogen man

Ber om tankar och funderingar från er som har varit i liknande situation eller har någon erfarenhet kring detta.

Maken har varit mig otrogen i snart 2 år. Upptäckte detta efter ett år.
    När jag tänker efter så faller pusselbitarna på plats. Hans beteende ändrades när han träffade henne. Till det ännu sämre. Alltid arg och så fort han var hemma skulle han åka iväg igen. De träffades utomlands 1-2 ggr per månad. Eller så flög hon hit , till annan stad då. Hemma satt han i sin soffa helt ointresserad av familj (vi har 2 barn ihop). 
    Han skyllde på sina jobbresor samt att han förlängde dem med extradagar pga att barnen skrek hemma eller nått. Det var alltid någons fel till att han var tvungen att förlänga sin resa. Han sa att han skulle träffa henne en sista gång för att reda ut allt. utomlands då. så mars 2017 skulle vara deras sista träff.
    Men för någon vecka sen får jag reda på att det inte stämmer. De träffas fortfarande och har gjort sen i mars då det skulle vara över.
    Kan tillägga att under april månad genomgick jag en op. Någon dag efter var han ivrig att komma iväg till stockholm där hon skulle flyga ner. Men jag blev arg och det sket sig för honom. För han kände att han höll på att bli påkommen.
    jag försöker hålla lugnet, men har fått reda på att hon kommer till vår lilla stad imorgon. Han har redan sagt till oss om hur upptagen han kommer vara denna vecka. Jag vet vart de kommer käka ihop osv.
    Så vad gör jag. Väntar tills hon åker hem på fredag? och konfronterar sen?
    Till saken hör att han bokat familj och syskon resa utomlands veckan efter.
    om jag konfronterar så förstör jag allas semester känner jag.
    men hur ska jag klara att hålla minen och känslorna i styr.
    vet inte vilken väg jag ska ta och hur jag ska bemöta allt detta.
    han har ju blivit mer försiktig med sitt smusleri och ändrat taktik samt ändrat sitt beteende till mer omtänksam. men jag vet ju att allt är pga att han vill vara försiktig. speciellt idag då hon anländer imorgon.
    Hur hade ni löst denna sits?
    Hon är en tjej18 år yngre än honom. Pluggar. Han är en man med pengar och som skämmer bort henne ordentligt .
    Ska man skita i allt. och låta henne få allt som han ska ge till sina barn istället. Ska hon njuta av hans pengar när vi har snålat. Från ingenstans har hon kommit och njuter av att bli bortskämd. Hur allvarligt det är mellan de vet jag ej. Jag kan bara spekulera. Hon är 26 år gammal och inga barn. 
    Vad hade ni gjort?

mvh ledsen och frustrerad.

• Svar på tråden Otrogen man
    Anonym (ledsen och frustrerad) skrev 2017-10-16 17:43:48 följande:
    Dagg88. Jag förlät första gången, då han mådde dåligt och jag vänt honom ryggen osv.
    Okej tänkte jag, då förlåter jag om det är mitt fel som han säger. Men varför fortsätta? Vems fel blev fel blev det nu?
    Ja uppenbarligen inte min då.
    Fick reda på det för någon vecka sedan. Resan var bokad.
    Känner inte för att åka ens. Vill inte.
    Men ändå vill jag inte förstöra för barnen och resten av hans familj.
    Anonym (japp) skrev 2017-10-16 17:31:31 följande:

Klart du ska konfrontera!

1 Ta fram och spara så mycket bevis du bara kan utan att han märker det. Han kommer säkert försöka snacka sig ut allt med en helt dös med lögner, hon är bara en vän, affärsbekant, kompis dotter, whatever.

2 Konfrontera INTE förrän du är redo

3 Om du vet var de kommer träffas så gillrar du en fälla och överraskar dem båda. Ha med dig någon som stöd och låt personen filma allt.

4 Sen dumpar du idioten. Han kommer ljuga om precis allt och förmodligen skylla allt på dig, ert förhållande eller tjejen (hon kanske inte ens vet att han är upptagen). Låt inte honom övertala dig att stanna, en gång otrogen alltid otrogen.
    Se det inte som att hon vinner allt, se det som att du gör dig av med en skithög och blir fri att hitta en bättre man.

Grejen är att hon vet om mig .
    Har hört konversation dem emellan där han nämner att han ätit middag med mig och barnen. Men samtidigt kallar han henne baby . Och hon frågar om jag går till detta shoppingställe så hon inte möter mig. Då säger han att de ska vara försiktiga och kommer klara det.
    Hur kan hon gå med på att han kallar mig för wife när de pratar. Förstår inte hur hon tänker. Förvirrande alltihop.
  • Anonym (japp)
    Anonym (ledsen och frustrerad) skrev 2017-10-16 17:49:53 följande:
    Grejen är att hon vet om mig .
    Har hört konversation dem emellan där han nämner att han ätit middag med mig och barnen. Men samtidigt kallar han henne baby . Och hon frågar om jag går till detta shoppingställe så hon inte möter mig. Då säger han att de ska vara försiktiga och kommer klara det.
    Hur kan hon gå med på att han kallar mig för wife när de pratar. Förstår inte hur hon tänker. Förvirrande alltihop.
    Hur hon tänker är inte så svårt att klura ut, hon är ett lika stort egosvin som din man, en sån som skiter i allt och alla och ser världen som en enda stor buffé bara för  Ingen idé att slösa bort tid på att försöka förstå den sortens människor, du kommer aldrig förstå. Istället borde du lägga den energin på att fundera över vad du vill.

Nu när du vet vad han håller på med, vad vill du?
  • dagg88
    Anonym (ledsen och frustrerad) skrev 2017-10-16 17:45:27 följande:

Känner inte för att åka ens. Vill inte.

Men ändå vill jag inte förstöra för barnen och resten av hans familj.

Finns det någon slags kompromiss du kan göra med dig själv? Exempelvis att du gör klart för honom innan resan (och gärna hans familj) att ni ska skiljas. Kanske ha skickat papprena redan innan. Men åker med barnen och låter dem inte "märka" något.

Sen är detta absolut inte ditt fel!
    Anonym (japp) skrev 2017-10-16 18:07:48 följande:
    Hur hon tänker är inte så svårt att klura ut, hon är ett lika stort egosvin som din man, en sån som skiter i allt och alla och ser världen som en enda stor buffé bara för  Ingen idé att slösa bort tid på att försöka förstå den sortens människor, du kommer aldrig förstå. Istället borde du lägga den energin på att fundera över vad du vill.

Nu när du vet vad han håller på med, vad vill du?
    Det är det jag försöker luska ut. Mer info kommer jag ju få under veckan hoppas jag.
    Vi har levt ihop i 19 år.
    Att slänga bort all känns så svårt. Men samtidigt gör det ont att vara med nån som tydligen inte verkar bry sig tillräckligt. Jag är alldeles för snäll för honom.
    grejen är att hon läser till advokat. Hon borde väl vara en bra människa tänker man. Men hur kan hon vara det. Eller så känner hon stt hon hittat sin Love off her life. Hon har inget att förlora. Han har slösat så mkt pengar på henne denna korta tid, och bara denna 4 dagars resa går på 20 tusen om inte mer. Tänk om han hade skämmt bort sin familj eller gjort vettiga grejer för de pengarna. Förstår inte.
    Så antingen är de gjorda för varandra eller då lurar hon honom.
    dagg88 skrev 2017-10-16 18:46:41 följande:
    Finns det någon slags kompromiss du kan göra med dig själv? Exempelvis att du gör klart för honom innan resan (och gärna hans familj) att ni ska skiljas. Kanske ha skickat papprena redan innan. Men åker med barnen och låter dem inte "märka" något.

Vet inte.
    Har hållit detta hemligt för att jag tror att man lättast löser problemen.
    Men tydligen verkar han inte vilja det så vill berätta för föräldrarna när jag konfronterar de. Vill inte åka då , då jag vet hur alla känslor kommer fram. Att hålla lugnet är det ända jag kan göra för att hålla mig i schack. Vet hur jag mådde när jag konfronterade honom och mår när jag försöker.
    Därför försöker jag hålla lugnet för att samla kraft.
  • Anonym (japp)
    Anonym (ledsen och frustrerad) skrev 2017-10-16 18:50:42 följande:

Det är det jag försöker luska ut. Mer info kommer jag ju få under veckan hoppas jag.

Vi har levt ihop i 19 år.

Att slänga bort all känns så svårt. Men samtidigt gör det ont att vara med nån som tydligen inte verkar bry sig tillräckligt. Jag är alldeles för snäll för honom.

grejen är att hon läser till advokat. Hon borde väl vara en bra människa tänker man. Men hur kan hon vara det. Eller så känner hon stt hon hittat sin Love off her life. Hon har inget att förlora. Han har slösat så mkt pengar på henne denna korta tid, och bara denna 4 dagars resa går på 20 tusen om inte mer. Tänk om han hade skämmt bort sin familj eller gjort vettiga grejer för de pengarna. Förstår inte.

Så antingen är de gjorda för varandra eller då lurar hon honom.

De utnyttjar varandra, hon honom för pengar, han henne för sex och bekräftelse. Vet inte var du fått ifrån att advokater skulle vara bra människor. Mig veterligen är de snarare kända för raka motsatsen.

Nej det är antagligen inte äkta kärlek utan mer en bekräftelse och lyx och flärd karusell, det kommer inte hålla. Men vad de känner för varandra är inte ditt problem, ditt problem är att du lever med en man som inte raspekterar dig eller värderar dig eller er familj. Förstår att det är svårt att lämna efter så lång tid tillsammans men han har ju redan haft chansen att visa hur mycket du är värd honom men valt att fortsätta svika dig. Ska du stanna så får du tyvärr acceptera att han kommer fortsätta bedra dig. Jag tycker du är värd bättre än så.

Förbered dig väl, ha någon tillhands som kan stötta dig, konfrontera och avsluta sen. Och framför allt mjukna inte igen, en chans till kommer bara leda till mer sorg och förnedring för dig
    Anonym (japp) skrev 2017-10-16 19:19:05 följande:
    De utnyttjar varandra, hon honom för pengar, han henne för sex och bekräftelse. Vet inte var du fått ifrån att advokater skulle vara bra människor. Mig veterligen är de snarare kända för raka motsatsen.

Nej det är antagligen inte äkta kärlek utan mer en bekräftelse och lyx och flärd karusell, det kommer inte hålla. Men vad de känner för varandra är inte ditt problem, ditt problem är att du lever med en man som inte raspekterar dig eller värderar dig eller er familj. Förstår att det är svårt att lämna efter så lång tid tillsammans men han har ju redan haft chansen att visa hur mycket du är värd honom men valt att fortsätta svika dig. Ska du stanna så får du tyvärr acceptera att han kommer fortsätta bedra dig. Jag tycker du är värd bättre än så.

Förbered dig väl, ha någon tillhands som kan stötta dig, konfrontera och avsluta sen. Och framför allt mjukna inte igen, en chans till kommer bara leda till mer sorg och förnedring för dig
    Precis. Att förlåta en gång till är bara ännu mer förnedrande.
    Är just nu i en sits där jag inte mår fysiskt bra. Vilket han vet. Har genomgått op o väntar svar för annan krämpa( stor sådan) . Att han väljer att bortse från det är ett under för mig.
    Min hälsa just nu gör hela situationen ännu svårare. Jag mår dåligt över det plus min makes fasoner. Därför försöker jag hålla lugnet för att klara det andra. För vet hur jobbigt det också blir då mina känslor är inblandade.
  • Anonym (japp)
    Anonym (ledsen och frustrerad) skrev 2017-10-16 19:25:52 följande:
    Precis. Att förlåta en gång till är bara ännu mer förnedrande.
    Är just nu i en sits där jag inte mår fysiskt bra. Vilket han vet. Har genomgått op o väntar svar för annan krämpa( stor sådan) . Att han väljer att bortse från det är ett under för mig.
    Min hälsa just nu gör hela situationen ännu svårare. Jag mår dåligt över det plus min makes fasoner. Därför försöker jag hålla lugnet för att klara det andra. För vet hur jobbigt det också blir då mina känslor är inblandade.
    Ta stöd av dina nära och kära, vänner släktingar. Om du inte orkar konfrontera själv, be någon av dm närvara. Eller så kan en av dem överraska dem på deras mötesplats och hälsa från dig, sabba romantiken Flört
  • Anonym (Gissar)

Jag skulle gissa att TS har svårt att konkurrera med en ung blivande jurist helt hängiven mannen MEN med högsta sannolikhet kommer denna kärleksaffär inte sluta lyckligt.

Varför inte konfrontera och sticka hål på bubblan. Gräset är inte grönare. 19årig relation betyder MER.

Är det inte värt ett försök att förlåta?

MR Human skrev 2017-10-17 07:59:57 följande:

Är detta på riktigt?

Ja, tyvärr. Önskar att det inte vore det.
    Anonym (Gissar) skrev 2017-10-17 00:27:02 följande:

Jag skulle gissa att TS har svårt att konkurrera med en ung blivande jurist helt hängiven mannen MEN med högsta sannolikhet kommer denna kärleksaffär inte sluta lyckligt.

Varför inte konfrontera och sticka hål på bubblan. Gräset är inte grönare. 19årig relation betyder MER.

Är det inte värt ett försök att förlåta?

Det har jag gjort en gång. Kommer göra igen. Men när är man redo?
    Hon är 26. Han snart 45.
    Pluggar i ett annat land än där hon kommer ifrån. Hon är ursprungligen från Rumänien. Så vet inte om hon gör allt för att komma hit.
    Och om hon blir tvungen att flytta tillbaka Rumänien efter studierna.
  • Anonym (Hm)
    dagg88 skrev 2017-10-16 18:46:41 följande:

Håller med
Svar på tråden Otrogen man