• Eiuol

Välja cykelvagn

Hej!

Jag funderar över att köpa en cykelvagn till våren och har börjat undersöka utbudet redan nu men blir alldeles snurrig över hur mycket det finns att välja mellan. Jag undrar därför om det finns någon som har erfarenhet av någon bra vagn som ni skulle kunna rekommendera?

Jag behöver en vagn till 2 barn som till våren kommer att vara snart 4 och 1 år gamla. Den kommer framförallt att användas kortare sträckor ex. mellan hemmet och förskolan och cyklas i stafsmiljö. Det är ett stort plus om den enkelt går att kopplas av för att användas som vagn, men även här bara för kortare sträckor. Viktigast är såklart säkerhet och komfort för barnen.

Supertacksam om någon har några tips

• Svar på tråden Välja cykelvagn
  • solskenskaka

Jag valde en Thule eftersom de har fjädring och bra komfort, men då är jag ofta ute på dagsturer där barnen åker ca 2-4h plus eventuellt vilar i vagnen. Jag är mkt nöjd men skulle jag ha den kortare turer och kanske vilja parkera den utan uppsyn skulle jag nog kika på billigare alternativ eller om man har turen att hitta en begagnad i bra skick.

• Eiuol

Tack för svaret! Ja stöldaspekten har jag ju inte alls tänkt på... Den kommer få stå på barnens fsk under dagarna. Kan kedja fast den i ett räcke på en liten innergård.

Har hittat några på blocket men det har sällan stått vilket märke det är och jag vet inte riktigt vad jag ska titta efter om jag köper begagnat. Hur vet jag vad som är bra/dåligt...?

• nnnnnnnn

alla som vi känner har haft Thule och varit grymt nöjda med dem, så jag antar att de är bra!
    Köp ett rejält lås och läs alltid fast den.

• solskenskaka
    nnnnnnnn skrev 2017-10-17 19:03:30 följande:

alla som vi känner har haft Thule och varit grymt nöjda med dem, så jag antar att de är bra!

Köp ett rejält lås och läs alltid fast den.

Problemet är att typ alla delar är löstagbara och tillbehör kostar en del så det kan nog gå att bli av med delar även om själva vagnen blir kvar med ett lås.
Svar på tråden Välja cykelvagn