• Lantisbarn

Utebliven mens negativt test

Idag är jag på dag 38 i cykel har normalt en cykel på 32 dagar så idag är jag på BIM +6 ingens mens och tyvärr bara negativa resultat på gravtesten. (Tog senast i morse) d0 jag kört med ägglossnings test så vet jag att ägglossning skedde dag 19 i cykeln alltså snart 20dagar sen så man tycker ju att testen borde visa nått nu? brösten är svullna haft illamånde men bara på kvällen.

Så nu är det väl bara o vänta men vill skriva av mig o se om någon annan kanske varit med om liknande o hur det blev för dig dök plusset upp sen eller spela kroppen bara ett spratt?

Än lever ja på hoppet.

• Svar på tråden Utebliven mens negativt test
  • EpicNurse

Positiva ägglossningstest är tyvärr ingen garanti för att något ägg faktiskt släpper.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Lantisbarn
    EpicNurse skrev 2017-10-18 07:57:21 följande:

Positiva ägglossningstest är tyvärr ingen garanti för att något ägg faktiskt släpper.

Nej precis det är jag medveten om

kan ju vara så att ägglossning uteblev denna månad o därför mensen är sen läste någonstans att om ägglossningen uteblir så kan cykeln bli längre? Kanske är så denna gång ja vill bara att det blir det ena lr andra så man kan börja om på ruta ett igen med ny cykel hehe så frusterande o bara gå o vänta påt
  • EpicNurse
    Lantisbarn skrev 2017-10-18 08:14:12 följande:

Nej precis det är jag medveten om

kan ju vara så att ägglossning uteblev denna månad o därför mensen är sen läste någonstans att om ägglossningen uteblir så kan cykeln bli längre? Kanske är så denna gång ja vill bara att det blir det ena lr andra så man kan börja om på ruta ett igen med ny cykel hehe så frusterande o bara gå o vänta påt

Förstår det!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Utebliven mens negativt test