• Mallanbrallan1992

Gravid efter 3 ivf försök, missfall på gång?

Jag har gjort 3 IVF försök, varav det sista slutade i missfall v.6. Började då med små blödningar och ont i magen. Har nu gjort FET och plussade i fredags, är nu i v 5 (4+5), men nu har det börjat komma små blödningar igen, börja med liten ljusrosa på pappret igår vid toalettbesök, va lite mer idag, har ryggont också.. behöver lite hopp i detta, kan det vara något annat än missfall? Känner mig såå ledsen, bara väntar på att det ska komma en stor blödning :?(

• Svar på tråden Gravid efter 3 ivf försök, missfall på gång?
  • Anonym (I)

Ibland blöder man för att moderkakan och slemhinnor är känsliga.

Även att man kan se blödningar i v4/5, 8/9, 12/13 osv när mensen egentligen skulle kommit.

Hoppas det inte är någon fara! <3

• alade

Jag hade molvärk och blödde en kväll och natt (så att jag behövde binda) vid 5+0. Detta efter ivf. Samma sak hände några veckor senare.

Än så länge är allt bra med fostret, jag är nu i vecka 23 och han sparkar på i magen. Så det kan gå bra!

Jag har tyvärr också fått missfall som startade på samma sätt. Håller tummarna för att du ska slippa det denna gång.

• Mallanbrallan1992

Vad glad jag blir! Tack för att du ger hopp! Hur va det med dina symptom, kände du mycket k början ? Värsta är att ja känner mig inte gravid :( men idag har det sluta blöda, vad tror du?

• Mallanbrallan1992
    Mallanbrallan1992 skrev 2017-10-19 12:24:01 följande:

Vad glad jag blir! Tack för att du ger hopp! Hur va det med dina symptom, kände du mycket k början ? Värsta är att ja känner mig inte gravid :( men idag har det sluta blöda, vad tror du?

Inte lärt mig hur man svarar men skrev till dig här ovanför !:)
  • Mallanbrallan1992
    alade skrev 2017-10-19 07:20:40 följande:

Jag hade molvärk och blödde en kväll och natt (så att jag behövde binda) vid 5+0. Detta efter ivf. Samma sak hände några veckor senare.

Än så länge är allt bra med fostret, jag är nu i vecka 23 och han sparkar på i magen. Så det kan gå bra!

Jag har tyvärr också fått missfall som startade på samma sätt. Håller tummarna för att du ska slippa det denna gång.

Haha men gud vet inte alls hur man svarar märker jag! Skrev till dig här ovanför iallafall !:)
  • alade
    Mallanbrallan1992 skrev 2017-10-19 12:24:01 följande:

Jag kände inte mycket alls från början, som jag minns det. Lite ömma bröst tror jag var det som kändes mest. Efter v 6 var det fler symptom, men jag har aldrig mått illa t ex.

Jag kan inte sia om din graviditet, men jag håller tummarna för er! Antar att du har tid för vul om några veckor?
Svar på tråden Gravid efter 3 ivf försök, missfall på gång?