• Girl97

Vill ha barn

Hej! Jag är 20 år och började en yh utbildning i augusti och jag har länge varit inne på att skaffa barn men utbildningen jag börjat på pågår i 2 år, tills 1 juni 2019 då. 1 år och 7 månader kvar. Jag funderar på när man kan börja? Jag vill inte att det ska synas för tidigt dock. Nu i april så är det praktik i tre veckor och sen två ggr i veckan tills jag är klar med utbildningen. När börjar det synas? I 4-5 månaden?

Vill ju ha fast jobb innan jag får barn men kan inte vänta! Har ni några tips? Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Vill ha barn
  • Stårschan

Vad tycker din pojkvän/sambo/man om saken? För du tänker väl inte med berått mod försöka bli en outbildad arbetslös ensamstående ung mamma?

• Anonym (R)

Min närmsta kollega såg det på mig och frågade redan när jag var ca i vecka 5-6. Men det var nog inte så mycket pga magen (jag ser själv skillnad på magen sedan ca v 5, men jag drar in den och använder stora tröjor så att den inte ska synas när jag inte vill), utan hon sa att hon kunde se det i ansiktet och så stärktes hennes misstankar när jag var tvungen att gå hem från jobbet en dag eftersom jag mådde illa.

• Girl97
    Stårschan skrev 2017-10-18 15:33:34 följande:

Vad tycker din pojkvän/sambo/man om saken? För du tänker väl inte med berått mod försöka bli en outbildad arbetslös ensamstående ung mamma?

han vill, men jag vill ju pricka in så att jag har slutat utbildningen först. Då räknar jag med att få iaf september 2019, om man då blir gravid i december. Men man kanske inte blir gravid på en gång direkt om man nu börjar i december näst år.. det känns så långt..
  • Rydén91

Hej det är olika hur man märker av en graviditet. Ja var i vecka 11+3 när jag fick veta min första gång och de syntes inte att jag var gravid inte ens när jag hade gått till 17+4 när jag avslutade min graviditet. Det tog 6 mån innan jag blev gravid första gången efter preventivmedel sen ville man för mycket och de gjorde nog oxå väldigt mycket i sig varför det tog en sådan tid.

Ha inte bråttom gör det när ni båda känner redo låt naturen ha sin gång va så ja tänkte ett tag då stressade man inte upp sig blev inte besviken m.m blev sen en glad överraskning när jag väl var gravid

Svar på tråden Vill ha barn