• Anonym (TS)

Gifter efter rökning, sög på napp

Hej!

Vet att detta självklart är jätte dumt och ska självklart aldrig upprepas! Inga påhopp tack!

Jag hade rökt och råkade senare suga på lillens napp innan jag stoppade in den i munnen på honom... är detta jätte farligt? Finns det kvar gifter i min mun efter jag rökt? Någon som råkat göra detsamma?

• Svar på tråden Gifter efter rökning, sög på napp
  • Anonym (I)
    Anonym (TS) skrev 2017-10-18 23:00:36 följande:

Hej!

Vet att detta självklart är jätte dumt och ska självklart aldrig upprepas! Inga påhopp tack!

Jag hade rökt och råkade senare suga på lillens napp innan jag stoppade in den i munnen på honom... är detta jätte farligt? Finns det kvar gifter i min mun efter jag rökt? Någon som råkat göra detsamma?

Den stackarn får nog i sig mer skit av att vistas på samma ställe som du än av den nappsugningen. Tänk på allt skit du har i dina kläder, på din hud/hår. Och om du dessutom röker när du är ute och går med vagnen... Fyfan!
  • Anonym (TS)
    Anonym (I) skrev 2017-10-18 23:35:37 följande:

Den stackarn får nog i sig mer skit av att vistas på samma ställe som du än av den nappsugningen. Tänk på allt skit du har i dina kläder, på din hud/hår. Och om du dessutom röker när du är ute och går med vagnen... Fyfan!

Jadu, jag gör allt för att undvika det. Kan ibland ta en cigg efter en lång dag när han somnat, och jag vet att jag inte behöver röra honom mer. Och skulle aldrig röka när jag går med barnvagnen. Men tack för din input!
  • Mascaraklumpar

Varför alltid dessa efterlysningar efter personliga anekdoter i alla trådar? Som om man blir expert på något bara för att man varit med om det...

OnT: Det finns ämnen kvar från tobaken i munnen, det kan nog alla som någon gång kysst en rökare intyga. Däremot är det sannolikt mycket farligare för barnet att andas in din utandningsluft efter att du rökt än att få i sig din saliv, så den risk du utsatte honom för idag var nog inte större än den du utsätter honom för varje dag. 

• Anonym (Visste du)

Att plötslig spädbarnsdöd ökar när du röker? Alla gifter hamnar på dig som sen ditt barn får i sig. Hur kan du utsätta ditt barn för det och riskera barnets liv för att du är en egoist

• Anonym (TS)
    Anonym (Visste du) skrev 2017-10-19 00:03:50 följande:

Att plötslig spädbarnsdöd ökar när du röker? Alla gifter hamnar på dig som sen ditt barn får i sig. Hur kan du utsätta ditt barn för det och riskera barnets liv för att du är en egoist

Se samma svar som ovan.
Svar på tråden Gifter efter rökning, sög på napp