• A.Ellis

Svaga test och ingen stegring

Hej!

Testade plus på BIM +3, ett svagt positivt streck men ändå positivt ???? Det som oroar mig är att jag testade igen på BIM +5 vilket blev starkare men nu på BIM +8 ser strecket lika tydliga ut. Till saken hör att jag kanske hade sen ägglossning då sambon och jag mös dagen efter beräknad samt två dagar efter det. Så kan vara tidigare i graviditeten än vad som är beräknat. Men ökningen borde väll vara tydligare? Eller kan den dröja flera dagar ibland? Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Svaga test och ingen stegring
  • Livetsgång
    A.Ellis skrev 2017-10-19 04:51:27 följande:

Hej!

Testade plus på BIM +3, ett svagt positivt streck men ändå positivt ???? Det som oroar mig är att jag testade igen på BIM +5 vilket blev starkare men nu på BIM +8 ser strecket lika tydliga ut. Till saken hör att jag kanske hade sen ägglossning då sambon och jag mös dagen efter beräknad samt två dagar efter det. Så kan vara tidigare i graviditeten än vad som är beräknat. Men ökningen borde väll vara tydligare? Eller kan den dröja flera dagar ibland? Någon som varit med om liknande?

Det kan absolut dröja och ibland kan tester också påverka hur strecken visas.
    Hormonerna för HCG kan hoppa dag från dag men oroa dig inte för mycket :) Har du inte fått din mens och du har fått ett garanterat positivt test så njut av det :) 

HCG nivåerna kan som sagt variera och ibland kan dom även minska ju längre in man går. 

Vänta några dagar och köp ett CB med veckoindikation så får du veta vilken vecka du är i från din ÄL :) 

• Anonym (K)

Är du säker på att du inte har testat med äl-test? Mina äl-test var rosa medan grav-testen var blåa eller gröna.

• Livetsgång
    Anonym (K) skrev 2017-10-19 06:59:52 följande:

Är du säker på att du inte har testat med äl-test? Mina äl-test var rosa medan grav-testen var blåa eller gröna.

Står Hcg på TS tester på textremsan. Trodde också det va ÄL test men såg det stod Hcg 
  • A.Ellis
    Livetsgång skrev 2017-10-19 06:37:11 följande:

Det kan absolut dröja och ibland kan tester också påverka hur strecken visas.

Hormonerna för HCG kan hoppa dag från dag men oroa dig inte för mycket :) Har du inte fått din mens och du har fått ett garanterat positivt test så njut av det :) 

HCG nivåerna kan som sagt variera och ibland kan dom även minska ju längre in man går. 

Vänta några dagar och köp ett CB med veckoindikation så får du veta vilken vecka du är i från din ÄL :) 

tack för ditt svar! Känner mig lite lugnare, dessutom kan jag inte göra så mycket mer än att vänta. Dock tycker jag att jag har svaga symptom, mycket har försvunnit och nu är bara brösten och molvärken kvar även om jag tycker att det också lagt sig lite. Dock har tröttheten kommit som en käftsmäll, kanske är ett bra tecken iallafall?

Jag ska nog vänta en vecka nu och sen testa med ett cb med veckoindikator. Men om de visar för få veckor, kan man vara låghormonare då? Är veckoindikatorn mer ett snitt på en genomsnittlig graviditet?

Ja det är ett gravtest ???? ÄL testerna från babyplan är blå
  • A.Ellis

Oj vet inte vad frågetecknen ovan kom från, skulle göra en glad smiley bara. Det där ser inte så trevligt ut hehe.

• Livetsgång
    A.Ellis skrev 2017-10-19 07:46:31 följande:
    tack för ditt svar! Känner mig lite lugnare, dessutom kan jag inte göra så mycket mer än att vänta. Dock tycker jag att jag har svaga symptom, mycket har försvunnit och nu är bara brösten och molvärken kvar även om jag tycker att det också lagt sig lite. Dock har tröttheten kommit som en käftsmäll, kanske är ett bra tecken iallafall?

Jag ska nog vänta en vecka nu och sen testa med ett cb med veckoindikator. Men om de visar för få veckor, kan man vara låghormonare då? Är veckoindikatorn mer ett snitt på en genomsnittlig graviditet?

Ja det är ett gravtest ???? ÄL testerna från babyplan är blå

Du kan beräkna dina veckor med efter när du hade din sista mens första dag.

CB hade givit utslag redan nu och den hade då visat 3+ för dig.

Skulle gissa på att du är enligt sista mensens första dag runt vecka 6
    och HCG ökar som mest i början för att sen åter avta igen ju längre man går i veckorna. 

Min sista mens första dag va 23 Maj och jag testa med CB veckoindikator 26 Juni och då visade CB 3+ och jag va då vecka 5 om jag tänker rätt själv :) 

Symptomer kan va olika. Själv kände jag inte något alls mer än att jag tyckte det va väldigt konstigt att man mens var lite försenad och jag alltid haft en punktlig mens som kommit enligt dagen varje månad. Hade jag inte tänkt på det hade jag nog gått ovetandes länge tror jag. Mina symptom kom först vecka 8-9 och försvann igen runt 13-14 och återkom runt 17-18 igen och nu är jag vecka 22 och magen sa bara poff och växte med rasande takt när jag kom in i vecka 20.

Så även min mage kom lite sent.

Så symptom kan vara otroligt individuellt. Vissa märker inget alls medans andra blir direkt påverkade. 

Och som nämnt kan HCG variera dag för dag och dricker man på natten t ex kan även det påverka utslaget 

På bilden här kan du se hur nivåerna kan variera för olika veckorna

• Livetsgång

Eller ja avta kanske är fel ordval men nivåerna kan i rättare ordalag vara förhöga för att ge utslag. 

• A.Ellis
    Livetsgång skrev 2017-10-19 08:50:05 följande:

Du kan beräkna dina veckor med efter när du hade din sista mens första dag.

CB hade givit utslag redan nu och den hade då visat 3+ för dig.

Skulle gissa på att du är enligt sista mensens första dag runt vecka 6

och HCG ökar som mest i början för att sen åter avta igen ju längre man går i veckorna. 

Min sista mens första dag va 23 Maj och jag testa med CB veckoindikator 26 Juni och då visade CB 3+ och jag va då vecka 5 om jag tänker rätt själv :) 

Symptomer kan va olika. Själv kände jag inte något alls mer än att jag tyckte det va väldigt konstigt att man mens var lite försenad och jag alltid haft en punktlig mens som kommit enligt dagen varje månad. Hade jag inte tänkt på det hade jag nog gått ovetandes länge tror jag. Mina symptom kom först vecka 8-9 och försvann igen runt 13-14 och återkom runt 17-18 igen och nu är jag vecka 22 och magen sa bara poff och växte med rasande takt när jag kom in i vecka 20.

Så även min mage kom lite sent.

Så symptom kan vara otroligt individuellt. Vissa märker inget alls medans andra blir direkt påverkade. 

Och som nämnt kan HCG variera dag för dag och dricker man på natten t ex kan även det påverka utslaget 

På bilden här kan du se hur nivåerna kan variera för olika veckorna

Okej ja du har nog rätt, kanske är jag bara hönsig av mig, är ju min första graviditet och jag är så glad men samtidigt så orolig. Intressant att se hur stora skillnader det kan vara under samma vecka men fortfarande vara normalt. Jag googlar nog för mycket och då skrivs det mycket om MA/MF etc.

Så hcg kan avstanna så tidigt som vecka 6? Eller det kanske ökar snart igen, nu känner jag att brösten är ömma igen, särskilt det vänstra ????
  • A.Ellis
    meicc skrev 2017-10-19 10:55:06 följande:

Mina blev aldrig starkare än så.

Vilken vecka var du i när dina tester stagnerade? Blev du orolig? Men allt gick bra sen eller? Skönt att veta att det varit lika för andra men att det gått bra!
  • meicc

Jag fick en viss styrka på BIM och sen höll det sig i princip så. Testade några veckor efter det till o från. Han är tre år nu :)

Är gravid igen och testade på samma sätt denna gång men bara till v6 och är i v 29 nu!

• A.Ellis
    meicc skrev 2017-10-19 12:54:41 följande:

Jag fick en viss styrka på BIM och sen höll det sig i princip så. Testade några veckor efter det till o från. Han är tre år nu :)

Är gravid igen och testade på samma sätt denna gång men bara till v6 och är i v 29 nu!

Åh vad skönt att höra att de verkligen inte behöver vara något. Din kommentar lugnar en hönsig förstagångare! :)
Svar på tråden Svaga test och ingen stegring