Tv-spelskonsol till sexåring
Tänkte köpa ett tv-spel till min sexåriga dotter i julklapp, men jag vet inte vad jag ska köpa (har inte spelat själv sedan nintendo 8-bitars).
Vad passar till en sexåring? Konsol? Spel?
Tacksam för svar.
Tänkte köpa ett tv-spel till min sexåriga dotter i julklapp, men jag vet inte vad jag ska köpa (har inte spelat själv sedan nintendo 8-bitars).
Vad passar till en sexåring? Konsol? Spel?
Tacksam för svar.
Jag skulle säga Nintendo konsoler bara pga de spel som finns matchar åldern bättre. Du/ni kan även komma undan billigare genom att köpa ett Wii istället för Switch som är den senaste.
När hon blir äldre så fungerar spelen till Xbox och PlayStation så då är det bara att välja konsol efter de spel hon verkar föredra mer.
Checka först om det är något speciellt spel hon är intresserad av.
Allt finns inte för alla konsoler
Vi har en 7-åring och en 4-åring som gillar Playstation 4.
Gamla Wii är bra att börja med! Dans-spel och sånt är jättekul :) Ps4 är svårare. Vi har spelat med barnen länge, så de är ganska duktiga, men det tar ju lite tid.
Jag tycker att Wii kontrollerna är ganska svåra men det kan ju vara för att jag spelat Xbox sedan jag var lite haha. Om du menar vilken sorts enhet som helst skulle jag nog föredra new 3 DS. 3D funktionen på originalet är hopplöst. Till skillnad från Wii kommer många populära spel till DS och man kan ju dessutom ta med sig den överallt. Helt okej kamera i New 3Ds också!
Som hemma enhet så beror det ju precis på vad hon gillar att spela. Nintendo Switch har många roliga spel för yngre som tex Splatoon och mario kart 8 deluxe. Det kommer också frekvent komma nya spel till den. Den går att ta med sig men inte lika smidigt som DS. Xbox och Playstation är nog bättre för 8-9+ med större online community och större online system. Det någon sa om att Wii spel går till Xbox och Playstation stämmer absolut inte!! De flesta spel kommer inte ens till Xbox eller Playstation som kommer till Wii