annamaria12345 skrev 2018-03-12 22:49:50 följande:
Hej!
Jag är i samma sits som TS och skulle så gärna vilja höra hur allt har gått. Eller om någon annan har varit i en liknande situation med ett för litet foster vid tidigt VUL. Jag borde vara i vecka 7.1 idag och gjorde VUL på gynakuten igår i samband med att jag sökte för extremt illamående, kräkningar och vätskebrist. Fostret hade ett hjärtslag men mätte endast 4.5 mm, vilket enligt läkaren motsvarar vecka 6.1. Jag har regelbunden cykel och är ganska säker på när både ägglossningen och befruktningen skedde. Plussade på BIM, vilket var för 3 veckor sedan. Läkaren sade att det inte såg så bra ut, att fostret borde vara betydligt större vid det här läget. Jag ska göra ett nytt UL om ca en vecka men oroar ihjäl mig. Har dessutom mått fruktansvärt illa redan i två veckor och det blir bara värre. Kräks från morgon till kväll och kan inte resa mig från sängen. Det skulle kännas så hemskt om det nu blir missfall också.
Tacksam för alla svar!
Åh, förstår precis hur jobbigt det känns för dig nu. Ovissheten är fruktansvärd. Jag håller tummarna för dig att allt ser bra ut om en vecka. Om ni såg hjärtslag tror jag du kan vara lugn faktiskt.
När de såg att mitt foster bara var 4,5 mm så såg de heller inget hjärta för de sa att det var för tidigt. Men om de nu såg det för er så kan det ju va så att det är en felmätning av storleken.
För mig gick det tyvärr inte bra alls. Det blev ett missed abortion. Nu håller vi på för fullt för att försöka få plussa igen vilket dessvärre inte gått vägen ännu.
Kram på dig och uppdatera gärna här hur det går för dig.