• Lovisatyra

Ljumskbråck och gravid

Jag är gravid i vecka 17 och har den senaste veckan fått känningar i höger ljumske. För lite mer än ett år sedan opererades jag med nät som förstärkning för ljumskbråck i höger ljumske och man sa att en graviditet inte skulle påverka negativt på något sätt. Då det under denna operation visade sig att jag även hade ett bråck i vänster ljumske opererades jag även för detta i januari detta året.

Jag är nu orolig för att mitt bråck kan ha kommit tillbaka på höger sida då det trycker och gör ont när jag står och går och lättar när jag ligger ner. Är det någon som har varit i samma situation som kan berätta hur det gick under graviditet och förlossning när man opererats med nät mot ljumskbråck?

• Svar på tråden Ljumskbråck och gravid
  • Ebo88

Det kan inte vara foglossning du känner av? Det brukar ju kunna påverka ljumskar bland annat? Eller känner du att det är ljumbråck? I så fall ska du kanske kontakta läkare?

• Lovisatyra

Tack för ditt svar! :)

Jag har funderat på om det kan vara foglossning, men jag känner igen smärtan från innan jag gjorde operationen, så därför tror jag att det är bråcket som spökar :/ Men har bokat tid till läkare så får vi se.

Svar på tråden Ljumskbråck och gravid