Han umgås med sitt ex
Mitt problem är att min pojkvän umgås en hel del med sitt ex och jag hoppas att någon kan reda ut om jag överdriver? Allt detta gör mig väldigt ledsen o nedstämd.
Allt började med att jag träffar en kille efter att hans tjej kastat ut honom, och efter 3 månader ångrar hon sig och vill ha tillbaka honom. Han berättar för mig när han är full att han vill vara med båda, men måste välja en av oss. De har hållit tät kontakt med sms (väldigt mycket varje dag med hjärtan och kärlekshälsningar från hennes sida) och hon ringer varje dag för att fråga vad han gör.
Jag blir förkrossad över att han är kär i henne och har dolt det för mig när han lovat att vara ärlig om allt. Han spenderar många kvällar med att prata ut med henne för att reda ut vem han vill ha. Hon gråter, bönar och ber och hotar med att skada sig själv om han inte väljer henne.
Han väljer mig men trots det fortsätter han att umgås med henne. Han är dock inte där så mycket, max 4-6 timmar per vecka. Det är mest den täta kontakten som stör mig; de pratar om allt de gör, delar allt, men han gör inte det lika mycket med mig.
Jag förstår att de har varit ihop i 3 år o har en djup kontakt och att han alltid kommer att känna något för henne. På sättet han agerar så känns det som att han är ihop med oss båda. Han har mig vardagsvis och åker till henne ibland för att umgås o prata.
Han ska bara hälsa på en stund, men de går o shoppar (fast han egentligen inte gillar det), äter mat på stan eller hemma hos henne och pratar om allt. De umgicks en lördag (dagtid) när det var tänkt att han o jag skulle hitta på något, men han valde henne (han skulle hjälpa henne att hitta en present till hennes syster).
Hon är den enda tjejen han umgås med förutom mig. Vet inte hur jag ska tackla allt det här. Han har sagt till henne att han har valt mig o att de kan vara kompisar, men hon är fortfarande kär i honom och skickar en massa kärlekshälsningar o sånt.
Hon blir glad när han glömmer något hos henne så att han ska komma tillbaka, hon vill att han ska hjälpa honom med en massa grejer och han kommer dit.
Han blev arg på henne när hon hade en annan kille vid sidan av medan hon var efter honom men jag menar att det är samma för mig: att han har henne vid sidan av. Han säger att hon var oärlig o jag säger detsamma om honom.
Det blev väldigt långt o kanske lite svårläst. Hoppas nån kan komma med råd om hur jag ska hantera det här.
Ska jag låta dem fortsätta umgås fastän vi alla vet att hon vill ha honom tillbaka? Jag kan ju inte hindra dem. Eller ska jag ställa krav på honom att inte umgås med henne? De delar mycket o jag känner mig alltid utanför när han väljer att vara med henne.
Överdriver jag? Min pojkvän tycker det o jag vet inte hur jag ska göra. Har någon råd att ge?
Hälsningar Becky