17åring som akutförflyttad till vuxenpsykiatrin.
Hej!
Min 17åriga dotter har under en månads tid varit mycket deprimerad och självmordsbenägen. Hon har lägat inne på barn och ungdomspsykiatrisk avdelningi en vecka. Där vi föräldrar får vara med dygnet runt. Personalen har helst inte velat att hon ska lämnas själv. Utan vi föräldrar ska vara där så mycket vi kan. I går kväll så fick jag ett samtal på eftermiddagen att hon blir akutförflyttad pga personalbrist. Till en annan stad och till vuxenpsykiatrin. Alltså psykiatrisk intensiv vårds avdelning där vi egentligen ändats får besöka på besökstiden. Fast det sa jag direkt att jag inte kommer följa. Men jag kommer inte få sova där. Så nu är hon inlagd med vuxna. Vi åkte och tog emot henne, Men fick inte sova över. Jag ville att hon skulle skickad till en annan region och till barn och ungdomspsykiatriska avdelning men fick direkt nej. Det känns ju inte direkt kul att lämna min 17åriga deprimerade dotter med 35 åriga psykotiska män(gissar bara)
Man känner sig så maktlös. Det är nästan så att jag åker och hämtar henne. Finns det något man kan göra?