• shivas

Ledig helg. Hur hade du njutit av tiden?

Den här helgen jobbar min sambo och nästa helg är han utomlands. Vi har haft så fullt upp alla helger de senaste månaderna att jag nu, när jag vaknade i morse, kom på mig själv med att fundera på vad jag ska hitta på idag egentligen..

Jag vill så gärna maxa njutningen med lugn och ro. Göra sådant som får det att mysa i själen men känner mig också för tillfället något hämmad fysiskt av en ruskig foglossning som väckt mig titt som tätt halva natten. Vad hade ni hittat på under de förutsättningarna?

Vad gör ni för att varva ner och koppla av? Hur njuter ni av total ensamtid? Vad hade ni gjort en dag/helg som denna?

Min morgon börjar iaf med att jag vaknade strax efter nio men ligger kvar i sängen och lyssnar på brasan som sambon tände innan han åkte till jobbet. Behagligt.

• Svar på tråden Ledig helg. Hur hade du njutit av tiden?
  • Tomten1

Jag hade lagt tiden på att planera framåt gällande kommande arbetsdag.
    GodJul

• shivas
    Tomten1 skrev 2017-10-21 10:03:26 följande:

Jag hade lagt tiden på att planera framåt gällande kommande arbetsdag.

GodJul

Det var ingen snäll tomte. :D
  • Lena

Bad, film och laga ett par stora satser av riktigt god mat som tar lång tid men lite ansträngning.

• shivas
    Lena skrev 2017-10-21 10:11:11 följande:

Bad, film och laga ett par stora satser av riktigt god mat som tar lång tid men lite ansträngning.

Låter mysigt! Jag hade också mer än gärna lagat en massa mat inför veckan men det är fullt här redan.

Längtar kopiöst efter att "få" baka lussekatter. Det har varit ett gravid-craving i flera månader.
  • Carambolan

Om jag hade en ledig helg utan man och barn så hade jag... Spelat tv-spel, ätit chips till lunch, tagit ett bad med ett glas vin och en ljudbok, städat något som sällan hinns med till vardags (typ skafferiet eller garderoben), målat lite och kanske suttit vid datorn och redigerat lite bilder.

• Anonym (Milla)

Köpt hämtmat, chips och fyra flaskor vin.

• shivas
    Carambolan skrev 2017-10-21 10:44:47 följande:

Om jag hade en ledig helg utan man och barn så hade jag... Spelat tv-spel, ätit chips till lunch, tagit ett bad med ett glas vin och en ljudbok, städat något som sällan hinns med till vardags (typ skafferiet eller garderoben), målat lite och kanske suttit vid datorn och redigerat lite bilder.

Anonym (Milla) skrev 2017-10-21 11:05:37 följande:

Köpt hämtmat, chips och fyra flaskor vin.

Herregud vad det låter härligt. Speciellt att varva ner med ett glas vin eller en grogg. Det var några månader sedan. :)
  • KarinIngrid
    shivas skrev 2017-10-21 09:52:21 följande:

Den här helgen jobbar min sambo och nästa helg är han utomlands. Vi har haft så fullt upp alla helger de senaste månaderna att jag nu, när jag vaknade i morse, kom på mig själv med att fundera på vad jag ska hitta på idag egentligen..

Jag vill så gärna maxa njutningen med lugn och ro. Göra sådant som får det att mysa i själen men känner mig också för tillfället något hämmad fysiskt av en ruskig foglossning som väckt mig titt som tätt halva natten. Vad hade ni hittat på under de förutsättningarna?

Vad gör ni för att varva ner och koppla av? Hur njuter ni av total ensamtid? Vad hade ni gjort en dag/helg som denna?

Min morgon börjar iaf med att jag vaknade strax efter nio men ligger kvar i sängen och lyssnar på brasan som sambon tände innan han åkte till jobbet. Behagligt.

Är i liknande sits.
    Sambon har tagit vår 2-åring och åkt till farfar över dagen. Så för första gången på jag vet inte när är jag helt ensam hemma hela dagen!!
    Har börjat förmiddagen med att köra disk och två rundor i tvättstugan.
    Men resten av dagen ska bli bara min!
    Ska börja med en lång varm dusch o tvätta håret i lugn o ro! Vilket är lyx när man har en två-åring hemma :)
    Sen tar jag en tur till centrum o går i lite affärer och skämmer bort mig på ett fik! Dricka kaffe i lugn o ro!
    Tänkte se om de har nån tid på Drop in o klippa håret!
    Sen passa på o krypa upp i soffan o läsa en bok och äta nåt gott!
    Är gravid i vecka 22 så nåt vin blir det inte.
  • shivas
    nyfikenkvinna skrev 2017-10-21 11:18:02 följande:

Hemmaspa! Med ansiktsmask och skrubb, lyssnar på lugnande musik, tända ljus, läsa en bra bok. 

Ibland önskar man nästan att man hade badkar. :)
    KarinIngrid skrev 2017-10-21 11:18:49 följande:

Är i liknande sits.

Sambon har tagit vår 2-åring och åkt till farfar över dagen. Så för första gången på jag vet inte när är jag helt ensam hemma hela dagen!!

Ska börja med en lång varm dusch o tvätta håret i lugn o ro! Vilket är lyx när man har en två-åring hemma :)

Sen tar jag en tur till centrum o går i lite affärer och skämmer bort mig på ett fik! Dricka kaffe i lugn o ro!

Åh herre jösses. Det låter som du kommer ha en helt fantastisk dag! Sitter här och blir alldeles varm och glad för din skull. Brasan hjälper kanske till med värmen. :)
  • KarinIngrid
    shivas skrev 2017-10-21 11:58:01 följande:
    Ibland önskar man nästan att man hade badkar. :)
    KarinIngrid skrev 2017-10-21 11:18:49 följande:

Är i liknande sits.

Åh herre jösses. Det låter som du kommer ha en helt fantastisk dag! Sitter här och blir alldeles varm och glad för din skull. Brasan hjälper kanske till med värmen. :)
    Hehe tack!
    Man ändrar ju lite prioriteringar när man får barn. En lång dusch o ett fik i lugn o ro är riktig lyx som jag tidigare tig helt för givet!

Jag blir avundsjuk på din brasa! Önskar vi hade kamin! Mys på!
  • Tomten1

Fast en heldag på familjeforumet är inte fyskam det heller.
    Snart är det måndag, därefter jul, jippie!

• shivas
    KarinIngrid skrev 2017-10-21 12:01:02 följande:

Hehe tack!

Man ändrar ju lite prioriteringar när man får barn. En lång dusch o ett fik i lugn o ro är riktig lyx som jag tidigare tig helt för givet!

Jag blir avundsjuk på din brasa! Önskar vi hade kamin! Mys på!

Kan absolut tänka mig att det blir en helt annan sak med egentid när det ramlar in en till liten person som hela tiden ska ha fokus och uppmärksamhet. Samtidigt så upplever jag också att jag nu när jag är gravid har mer behov än vanligt av egentid och har stort behov av nedvarvning och avkoppling. Är det samma för dig eller hinner du inte tänka sådana lyxtankar? :)

Vad för affärer hade du tänkt unna dig att strosa omkring i idag i lugn och ro? Och vad filosoferar du om på fiket med din kopp kaffe? :)

Jag njuter absolut av brasan här och sitter nu i soffan och vilar höfterna, med katten inmosad innanför tröjan. Önskar mig lite varm höstsol så det hade varit lite behagligare och mer njutningsfullt att gå ut och kratta ihop löven (som jag förvisso egentligen tycker lyser upp gräsmattan på ett härligt sätt).
    Tomten1 skrev 2017-10-21 12:01:38 följande:

Fast en heldag på familjeforumet är inte fyskam det heller.

Snart är det måndag, därefter jul, jippie!

Jul! Alltså, jag längtar så kopiöst. Hade det varit första december idag så hade jag inte haft minsta tvivel om vad jag skulle sysselsätta mig med de närmsta helgerna.
Svar på tråden Ledig helg. Hur hade du njutit av tiden?