Kusin Krakel skrev 2017-10-23 06:36:14 följande:
Men det är väl rätt ointressant vem som har huvudansvaret att fixa foton på de andra barnen när det är ts som frågoar?
Ts frågar ju om det är ok att köpa och sätta upp ett stort foto på ett barn när motsvarande foto inte finns på ett annat barn.
De flesta anser inte att det är ok utan att foto i då fall måste fixas på det andra barnet också.
Det är väl inte konstigt ochninte att lägga över föräldraansvar på bonusmamma.
Det är ju inte så att man måste ha porträtt på barnen hemma, men ts vill ha det och då får hon ta hänsyn till andra barn som bor i samma hem. Visst behöver hon inte fixa det praktiskt eller betala om de har separerade ekonomier men hon får ju endera övertala pappan att fixa detveller fixa det själv om det nu är så viktigt för henne att sätta upp detta kort.
Jag tror att de flesta i tråden struntar i vem som praktiskt ordnar fram de andra korten utan svarar på ts fråga om det är ok att sätta upp ett kort på ett barn när de andra ej har foton. De flesta svarar nej på den frågan och om ts ska följa de råden får ju hon eller pappan endera fixa nya kort på de andra barnen eller låta bli att sätta upp detta skolfoto som tråden handlar om.
Så vet inte om jag håller med om att det gnälls på ts och att hennes man slipper undan för att han är man. Så kan det säkert vara ibland, men tycker inte att det är så här.
NEJ de flesta anser inte att det inte är ok, utan snarare anser man att det är pappan som ska ta hand om den biten, det hade varit fel om ts vägrat bonusbarnen att också få foton men nu är det ju biopappan och biomamman som är orsaken till det, men som vanligt ska all skuld läggas på bonusmammorna, helt sjukt egentligen och det säger jag som biomamma med en jättefin bonusmamma och en pappa som tar sitt ansvar.
Jag tycker tvärtom att det alltid gnälls på kvinnorna vare sig det är bonus eller bio alltid är det kvinnorna som får skulden på ett eller annat sätt och då oftast bonusmamman men även biomamman. Det är ju bara att lösa igenom de flesta trådar i bonusforumet så ser man att det gnälls på bonus eller bio kvinnorna mest fast det inte alltid är deras fel över huvudtaget,
Man måste ju gå på fall till fall, man kan inte automatiskt läågga skulden på en sida och i det här fallet är det j uklart och tydligt pappan har alla möjligheter att fixa fram foton, ts är helt ok med det, ts vill sätta upp foton på sitt barn ska hon inte få göra det för att pappan inte fixar fram foton utan bara gnäller på biomamman, för självklart kan han fixa fram foton om han vill, det är han som brister inte ts.
Den som skapar problemet är i det här fallet pappan