• Missy777

    Resa till Gambia med barn

    Hej

    Jag har bokat en resa till Gambia med mina barn. Någon som har varit där med barn?

    Jag tänker lite på terrorhot. De har ju lägre terrorhot än vi här i Sverige men i och med att det här varit attentat i grannländerna och i och med att Gambia är delaktig i Mali konflikten så kan jag inte hjälpa att tänka på risken för vedegällningsattacker mot Gambia. Det finns ju såklart en möjlighet till att Mali attackerar Gambia eller att något annat händer. Det finns såklart möjlighet att det händer här med, och hotnivån är högre men jag blir lite rädd ändå.

    Samtidigt vill ju jag inte sluta resa! Vill ju inte utsätta mina barn för mer risk än vad det redan finns. Hjälp! Är det någon som har någon form av input???

  • Svar på tråden Resa till Gambia med barn
  • Tacsvd

    Tror att det finns fler aspekter om man ändå ska tänka på oro, typ malariamyggor, blödarfeber, hiv, gulsot, trafficking, kulturkrock... ja, som sagt alltid finns det något att oroa sig för.

  • Tacsvd
    Missy777 skrev 2017-10-23 11:40:13 följande:

    Vad menar du?


    Endera så ?tar man risken? och åker dit, eller också gör man det inte. Man kan inte sluta leva bara för att det finns en risk med saker och ting. Men man ska självklart sätta sina barn i första rummet och väga för med nackdelar. Det finns ju ingen annan än du själv i slutänden som kan ta beslutet hur du väljer att göra.
  • Missy777

    Ja det är klart att det finns fler aspekter men det är den här aspekten jag frågar om nu eftersom jag har redan tagit itu med de andra aspekterna

Svar på tråden Resa till Gambia med barn