Han vill, men vill jag?
Är i behovav era tankar!!
För fem månader sedan födde jag mitt första barn - en frisk underbar liten flicka.
Graviditeten var långt ifrån enkel..
Har mediciner som jag fick höja dramatiskt vilket både gav biverkningar och oteoligt labilt mående. Jag fick därför ta prover 1-2 ggr/ vecka de sista tre månaderna (+ de vanliga innan dess).
Fick havandeskapsförgiftning senare i graviditeten. Blev inlagd och fick medicin för detta.
Hade kraftiga förverkar 7 veckor innan förlossningen. Sov då ca 3 timmar/ natt.
Förlossningen blev för mig traumatisk. Igångsättning, 49 tim värkarbete men som slutade med akutsnitt för att jag var helt slut.
Jag vill så gärna ha fler barn, älskar barn och tycker det är fantastiskt att vara hemma med min lilla. Så till det så kallade problemet...
Jag kan inte använda preventivmedel bortsett från kondom och kopparspiral.
Kondom funkar såklart, men jag känner att det inte är ett långsiktigt hållbart alternativ. Vi har sex väldigt ofta.
Kopparspiral känns som ett mer långsiktigt förslag. Men jag är rädd att det kommer göra väldigt ont. Och om vi mot förmodan vill försöka bli gravida hyggligt snart igen, så känns det kanske lite onödigt om ni förstår mig rätt att sätta in en om den får tas ut strax därefter..
Hur göra? Vad tycker ni?
Min man vill så gärna skaffa ett till barn inom en snar framtid. Men jag är rädd:
1. Kan jag tänka mig att gå igenom detta igen? Är livrädd..
2. Jag upplevde att jag fick gå igenom allt ensam. Min man gör så gott han kan, men det innebär inte mer än att ha ibland frågade hur jag mådde. Jag hade behov av ett mer teamsrbete.
Känslan av att vi gick igenom det hela tillsammans så långt det var möjligt. Jag var ju den sjuka och det kan inte han göra något åt. Men jag vill inte känna mig så ensam.
(kan tilläggas att min familj bor väldigt långt bort. så de kunde inte finnas mer än på telefon)
Hur tänker ni?
Vill jag verklgen ha mer barn? Är jag orättvis mot min dotter i så fall som inte ha något syskon? Kommer såra min man mycket som så gärna vill ha fler barn..
I nuläget vacklar jag och då är det inte läge att fatta mågot beslut. Men jag har ingen att diskutera detta med då min man som sagt inte riktigt förstår min oro.
Är väldigt tacksam för era svar!!