• ledsen1983

Gravid fru som har varit djupt otrogen

Jag och min fru väntar barn. Vi gjorde ivf för några månader sedan. Innan dess hade det kommit fram att hon hade varit otrogen mot mig med en kille innan han flyttade utomlands,  men jag förlät henne och vi gick vidare.

Problemet är att jag nu, mitt under hennes graviditet, fått reda på att hennes svek och otrohet var 1000-tals ggr värre än vad hon tidigare sagt. Hon sa tidigare att det hade varit kyssar och alldeles för djup vänskap under en period förra året men att hon hade lagt ned affären självmant. Nu har det kommit fram att det varit en kärleksrelation på alla plan som pågick intensivt i kanske 3 månader innan killen flyttade och på ett "lättare" hångel/vänskaps plan i ca 6 månader.

Jag upptäckte att min fru ljög bara en dag innan killen skulle flytta. De skulle alltså avslutat relationen iom att han skulle flytta och jag är väldigt säker på att hon ville ha barn med mig för vi planerade ivf precis innan det här uppdagades. Hon har alltså varit extremt vilsen känslomässigt. Vi gick vidare och gjorde ivf och allt kändes verkligen lyckligt och hon visade på flera plan att hon ville förbättra vår relation , som jag nu inser hade varit rätt dålig innan, jag jobbade fruktansvärt mycket och fick inte tid för henne.

Men det som gör så ont är jag nu fick alla korten på bordet och det mitt under glädjen att vi ska ha barn. Under det att henne relation pågick så ställde jag henne mot väggen minst 2 gånger om den här killen och både gångerna har hon blånekat och sagt söta ord om att hon älskat mig och ingen annan osv - och efter detta har hon fortsatt att ha en relation bakom ryggen på mig. Det gör riktigt ont att veta att hon ljög alla dessa gånger och inte avslutade relationen och att den var sexuell vid flera tillfällen. Det är för mig tusen ggr värre än hångel vid några tillfällen.

Jag vet inte vad jag ska göra. Hon mår fruktansvärt dåligt över vad hon gjort och hon ville inte förlora mig- det var enligt henne själv som hon ljög in i det sista och försökte dölja och skademinimera. Det är ju jävligt lågt minst sagt. Hon sa också att relationen verkligen skulle ta slut, även om killen inte flyttat utomlands, och hon säger att beviset är att vi var familjen och hade ivf:planerna.

Jag vet någonstans inne i min kropp att vi har flera fantastiska saker att bygga vidare på i vår relation men samtligt så är jag sjukt rädd för att hennes brist på konsekvenstänkande och upprepade svek och lögner är ett karaktärsdrag.

Jag vet att det är vanligt att bli förälskad men man måste ju kunna ha karaktär nog att lägga ner det?

Vi ska nu söka hjälp.

Har ni varit med om något sånt här? Vill ju gärna att vårt barn ska få det bra..

Känns extremt tungt :(

• Svar på tråden Gravid fru som har varit djupt otrogen
  • Anonym (jaha)
    Molly57 skrev 2017-10-26 14:59:55 följande:

Faktiskt inte, lätt för dig att säga att man ska kasta allt överbord, ett barn är på väg också.

Been there, done that och med 2 barn. Bytte upp mig mot en betydligt bättre partner. Dessutom är det inte TS som kastar något överbord, det gjorde hans partner redan första gången hon valde att knulla sönder deras förhållande med någon annan.

Barn är ingen ursäkt för att vara en dörrmatta, barn är ingen ursäkt för att leva i ett destruktivt förhållande. Det går alldeles utmärkt att behålla sin värdighet och leva i ett förhållande, allt som krävs är rätt partner.
  • Anonym (Anonym)

Fattar inte varför du ursäktar hennes beteende. Hon är en skitstövel. Skaffa en annan tjej istället. Det är väl självklart det är ett karaktärsdrag vad skulle det annars vara? Bara för man är känslomässigt förstörd osv går man inte och är otrogen som hon varit Ser inte hur det ens hänger ihop.

Sen har hon inte bara vart otrogen utan ljugit till dig om det. Du sitter och säger att hon är så ledsen nu men du då? Hur ledsen är inte du? Hon har all rätt att vara ledsen för man behandlar inte nån så.

Som sagt förstår inte att du tolererar det. Du förtjänar bättre, synd du inte kan se det själv.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (jaha) skrev 2017-10-26 14:55:40 följande:

Eller hur, hade TS varit en tjej hade det varit helt andra toner

Nej utan det finns kvinnor och män som försvarar otrohet oavsett om det är en kvinna eller man som är utsatt. Sjukt enligt mig men ser och sett dessa försvarstal i trådar där kvinnor är utsatta också.
  • Anonym (Anonym)
    Mike123 skrev 2017-10-26 16:36:57 följande:

Hur kan man ens överväga att stanna kvar med en sådan människa, helt sjukt. Kasta henne, ursäkta mitt språk men hon är en hora, kasta henne och hitta dig en riktig kvinna.

Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-10-25 17:27:45 följande:

Va är du för man??? Du är en toffel. Kasta horan åt hevete.

Nej erat språk är inte ursäktade. Förstår era känslor men hon är otrogen och ingen hora. Egentligen rent konkret är hon faktiskt värre än en hora eftersom horor har sex för pengar. Inger fel att vara en hora. Denna tjej har svikit och varit otrogen bakom sin partners rygg samtidigt som de väntar barn. En skitstövel. Finns ingen anledning att säga hora och genom det tracka ned på kvinnor med det yrket. De är bättre än denna kvinna.
  • Anonym (Dump)

Vem vill leva med en person man inte kan lita på? Allt det fina är förstört. Det kommer aldrig bli fint igen, det kommer alltid finnas dåliga minnen och tvivel.

Slösa inte bort åren på något som ändå kommer att sluta illa, låt dig inte dras ner mer än nödvändigt. Ha stolthet!

• Anonym (Exakt)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-10-26 19:35:04 följande:
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-10-25 17:27:45 följande:

Va är du för man??? Du är en toffel. Kasta horan åt hevete.

Nej erat språk är inte ursäktade. Förstår era känslor men hon är otrogen och ingen hora. Egentligen rent konkret är hon faktiskt värre än en hora eftersom horor har sex för pengar. Inger fel att vara en hora. Denna tjej har svikit och varit otrogen bakom sin partners rygg samtidigt som de väntar barn. En skitstövel. Finns ingen anledning att säga hora och genom det tracka ned på kvinnor med det yrket. De är bättre än denna kvinna.
    +1
  • Anonym (jaha)

OBS! Gör faderskapstest så fort barnet är fött

• Anonym (Nyfiken)

Hoppas att du uppdaterar undan för undan om hur det går, många trådar bara dör ut.......

• Anonym (Tydlighet)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-10-26 19:35:04 följande:

Tycker mig känna igen ditt sätt att uttrycka dig på. Visst har du deltagit i det där talibanlägret? Alla kvinnor är horor faktiskt, utom mamma.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Tydlighet) skrev 2017-11-07 05:34:24 följande:
    Tycker mig känna igen ditt sätt att uttrycka dig på. Visst har du deltagit i det där talibanlägret? Alla kvinnor är horor faktiskt, utom mamma.
    Och med det menar du att alla som tycker det är vidrigt med otrohet är talibaner?
    Hur tänkte du där?
  • Anonym (Nyfiken)

Snart ett år har gått, hur går det TS?

• Anonym (NickeNyfiken)

Ja det undrar jag också

• Anonym (A)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-10-26 19:28:39 följande:
    Fattar inte varför du ursäktar hennes beteende. Hon är en skitstövel. Skaffa en annan tjej istället. Det är väl självklart det är ett karaktärsdrag vad skulle det annars vara? Bara för man är känslomässigt förstörd osv går man inte och är otrogen som hon varit Ser inte hur det ens hänger ihop.

Sen har hon inte bara vart otrogen utan ljugit till dig om det. Du sitter och säger att hon är så ledsen nu men du då? Hur ledsen är inte du? Hon har all rätt att vara ledsen för man behandlar inte nån så.

Som sagt förstår inte att du tolererar det. Du förtjänar bättre, synd du inte kan se det själv.
    Håller med
  • Bestemor

Vet du säkert att det är ditt barn? Du skriver att ni höll på med IVF och det uppdagades att hon varit otrogen, sen fortsatte hon vara otrogen. Hur vet ni vem som är pappa till barnet?

• Anonym (jaha)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-10-26 19:30:49 följande:
    Nej utan det finns kvinnor och män som försvarar otrohet oavsett om det är en kvinna eller man som är utsatt. Sjukt enligt mig men ser och sett dessa försvarstal i trådar där kvinnor är utsatta också.
    Ja det är helt sjukt, men det finns ju rätt många här som själva varit otrogna och kommer därför alltid försöka rättfärdiga det och ta det i försvar.

Men det brukar vara gaska stor skillnad i hur man bemöter otrohet beroende på om det är en kvinna eller man i feministdominerade FL.  Om det är en kvinna som varit otrogen brukar man ha mycket större förståelse och ändå försöka vinkla det till att det är lite mannens fel ändå som inte bekräftade henne. Är det en man så ska han alltid hängas upp i pungkulorna och brännas på bål.
  • Anonym (anonomyn sign)

Hej, jag förstår att det är extremt tungt!
    Har hon fattat hur mycket hon sårat dig och raserat förtroendet för dig?
    Jag måste säga att du verkar va en stabil och bra person, utifrån hur du uttrycker dig. Du skriver ju inte t.ex. att du ska supa dig full och hämnas etcetera och du vill det bästa för barnet.  
    Hon anser att du är en bra person att bli pappa och planerar IVF med dig fast hon har en annan man och är otrogen samtidigt. Det är väldigt ostabilt, egoistiskt gjort. 
    Det är bra att ni har sökt hjälp tänker jag, hur ni ska gå vidare. För dig blir det ju jobba med att förlåta och en sorgeprocess, sen om du upplever att det finns möjligheter så måste ju tilliten börja komma tillbaka så småningom. 
    Vad gör hon för att ställa till rätta? Hon måste ju visa att hon vill förändras och verkligen ångra sig!
    I alla fall se till att ni får bra samtalshjälp och detta är också ett bra tillfälle att lära sig att kommunicera med varandra om allt, t.ex om föräldraskap. I krisen nu så kan ni ju antingen komma närmare eller längre ifrån varandra. Starkare eller svagare. 
    Hur du än tänker kring förhållandet så håll ihop under graviditeten tänker jag. Jag vill ändå säga grattis till att du ska bli pappa! Ett ljus i mörkret! Även om allt inte ser så perfekt ut som önskat. Hoppas att barnet blir frisk. Ta hand om dig och ta stöd av vänner!

• Anonym (Läskigt)

Erkände hon det självmant el kom du på henne?

Svar på tråden Gravid fru som har varit djupt otrogen