Gravid fru som har varit djupt otrogen
Jag och min fru väntar barn. Vi gjorde ivf för några månader sedan. Innan dess hade det kommit fram att hon hade varit otrogen mot mig med en kille innan han flyttade utomlands, men jag förlät henne och vi gick vidare.
Problemet är att jag nu, mitt under hennes graviditet, fått reda på att hennes svek och otrohet var 1000-tals ggr värre än vad hon tidigare sagt. Hon sa tidigare att det hade varit kyssar och alldeles för djup vänskap under en period förra året men att hon hade lagt ned affären självmant. Nu har det kommit fram att det varit en kärleksrelation på alla plan som pågick intensivt i kanske 3 månader innan killen flyttade och på ett "lättare" hångel/vänskaps plan i ca 6 månader.
Jag upptäckte att min fru ljög bara en dag innan killen skulle flytta. De skulle alltså avslutat relationen iom att han skulle flytta och jag är väldigt säker på att hon ville ha barn med mig för vi planerade ivf precis innan det här uppdagades. Hon har alltså varit extremt vilsen känslomässigt. Vi gick vidare och gjorde ivf och allt kändes verkligen lyckligt och hon visade på flera plan att hon ville förbättra vår relation , som jag nu inser hade varit rätt dålig innan, jag jobbade fruktansvärt mycket och fick inte tid för henne.
Men det som gör så ont är jag nu fick alla korten på bordet och det mitt under glädjen att vi ska ha barn. Under det att henne relation pågick så ställde jag henne mot väggen minst 2 gånger om den här killen och både gångerna har hon blånekat och sagt söta ord om att hon älskat mig och ingen annan osv - och efter detta har hon fortsatt att ha en relation bakom ryggen på mig. Det gör riktigt ont att veta att hon ljög alla dessa gånger och inte avslutade relationen och att den var sexuell vid flera tillfällen. Det är för mig tusen ggr värre än hångel vid några tillfällen.
Jag vet inte vad jag ska göra. Hon mår fruktansvärt dåligt över vad hon gjort och hon ville inte förlora mig- det var enligt henne själv som hon ljög in i det sista och försökte dölja och skademinimera. Det är ju jävligt lågt minst sagt. Hon sa också att relationen verkligen skulle ta slut, även om killen inte flyttat utomlands, och hon säger att beviset är att vi var familjen och hade ivf:planerna.
Jag vet någonstans inne i min kropp att vi har flera fantastiska saker att bygga vidare på i vår relation men samtligt så är jag sjukt rädd för att hennes brist på konsekvenstänkande och upprepade svek och lögner är ett karaktärsdrag.
Jag vet att det är vanligt att bli förälskad men man måste ju kunna ha karaktär nog att lägga ner det?
Vi ska nu söka hjälp.
Har ni varit med om något sånt här? Vill ju gärna att vårt barn ska få det bra..
Känns extremt tungt :(