• nernu

När är det läge att försöka bli gravid?

Vi är gifta i 25-årsåldern, båda har fasta jobb, bor i bostadsrätt. Jag längtar efter. Arn och det finns ju inga praktiska hinder men jag är ändå tveksam. Är jag redo att bli mamma nu? Blir man nånsin redo för det?

• Svar på tråden När är det läge att försöka bli gravid?
  • Fläderblomma

Du blir redo när det är dags! Här ni båda en stark barnlängtan ser jag inga hinder barn är det bästa som finns. Min tjej är två år och än finns många prövningar framför oss man slutar aldrig lära sig som mamma, det sker gradvis och det kommer komma tillfällen under hela uppväxten där du tvivla på din roll som mamma. Jag skulle aldrig gjort annorlunda på något sätt, nu är jag gravid igen och nån gång i framtiden ska jag börja plugga. Lycka till hur ni än gör! Ta aldrig fick för givet att det är lätt att skaffa barn ställ in er på att det kommer ta tid så blir man bara positivt överraskad den dagen man ser ett plus på stickan.

• GAndrea

Nej, man blir aldrig redo. Jag är gravid med andra barnet och vet knappt fortfarande om jag är redo för första! Det är som att hoppa ner i en iskall pool. Hur mentalt redo man än känner sig så är man knappt redo. Men nu ångrar jag att jag inte skaffade barn tidigare. Jag var 26 när första barnet kom

• Fläderblomma

Kom och tänka på låten icona pop tolkade av Uno Svenningsson i lördags på så mycket bättre. Det måste gå heter låten vilket man tänker ett x antal gånger om dagen med en liten. Haha mycket bra mantra när man står med en rackare som testar alla gränser innan lämning på förskola och jobb. Det måste gå den dagen man väl tar det steget!

• Tobythegunn
    nernu skrev 2017-10-25 17:12:26 följande:

Vi är gifta i 25-årsåldern, båda har fasta jobb, bor i bostadsrätt. Jag längtar efter. Arn och det finns ju inga praktiska hinder men jag är ändå tveksam. Är jag redo att bli mamma nu? Blir man nånsin redo för det?

Tvekar du ännu så är du inte redo.

Jag tycker det låter gott dock att allt annat sitter på plats:) Jobb, bostadsrätt och att ni är gifta! :) Ni har allt ni behöver för att skapa en familj.

Det är så många idag som skaffar ungar hur som helst med vem som helst efter några månader med varandra utan jobb och bostad och allt vad det kan vara.... Det är så fel tycker jag! Men tvekar du som sagt, vänta lite till.
  • Jooosen

Man ska verkligen inte tänka från början att det kommer ta tid. Men vi bestämde oss när

Ja va 28. Är snart 29 och inget plus. Kan ju ta Mkt längre tid än vad man planerar tyvärr..

Försöker med första barnet sen april 2017
Svar på tråden När är det läge att försöka bli gravid?