Man älskar sin fru mer (eller man då, men skriver ur mitt perspektiv) än den andra kvinnan man blivit kär i?
Jag har aldrig vart otrogen (fysiskt) men hamnade i en situation där det var nära för ett tag sedan. En av hennes vänner var väldigt trevlig och jag blev också vän med henne. Det var inte alls flirtigt först utan enbart vänskap. Men så när jag och min fru glidit ifrån varandra lite, grälat en del osv. så började hon, väninnan, flirta en del, först väldigt försiktigt med att vara förstående, antyda att hon aldrig skulle behandla mig så (som min fru gjorde), till att berätta om hur snäll, fin och bra jag är och hur glad hon (min fru) skulle vara av att ha mig. Hon var vän med oss bägge, och visste saker som bara min fru kunde berättat för henne, så jag blev arg i smyg på min fru, och glad på väninnan som berättade för mig.
Istället för att stoppa det där och så sög jag i mig det, började fantisera om henne, hur fin och snäll hon var osv.
Sen började hon ta på mig lite mer, krama mig extra länge, röra i mig mycket. Istället för att stoppa när hon gjorde så blev jag passiv. Jag gillade det, men jag kände att jag inte vågade besvara det, och tänkte "så länge det är kramar och inte kyssar eller sex så är det ingenting".
Sen började hon skicka grova sex-sms med bilder där hon visade sig själv görandes vissa saker, hon kallade sin dildo för mitt namn och skrev att hon låtsades att det var jag och visade närbilder när hon hade den både i mun, kön och stjärt. Jag började runka åt detta, och nu kände jag mig helt galen i henne. Jag svarade sms-en med "det där ser trevligt ut" och liknande fåniga grejer, jag vågade inte skriva rent ut att jag runkar till det där eller så.
En dag när min fru var borta kom hon hem till mig, klädde av sig naken, poserade i soffan, kladdade på mig, försökte kyssa mig, och tiggde och bad om att jag skulle ha sex med henne. men just där och då kände jag att jag var tvungen att stoppa. Så fast varje fiber i min kropp sa åt mig att ha sex med henne så sa jag ifrån bestämt. Nej. Lägg av. Jag älskar min fru inte dig. Att vi grälar eller funderar på skilsmässa ändrar inte det, jag älskar henne ändå.
Så vi avbröt vår nästan-sex som antagligen hade lett till skilsmässa osv. Jag förklarade att jag inte ville, försäkrade henne om att jag inte skulle berätta för min fru, jag själv var ju minst lika skyldig och att hon gärna kan fortsätta vara vän med min fru men det vi höll på med var tvunget att sluta.
Skulle jag hamna i den situationen igen så skulle jag bryta långt innan det eskalerar så pass.