• basio

Bebis som rosslar, slem i halsen

Någon mer som haft en bebis som rosslat mycket när hen andas? Min lille är tre månader nu och har gjort det sedan födseln. Inte hela tiden, men ofta och särskilt i upprätta postitoner typ i bärsjal. Ligger han ner så hörs det sällan. När gick det över för era bebisar?

Nu tror BVC att det kan bero på att han inte tål mjölk så vi ska prova mjölkfria ersättning. Men han mår alldeles utmärkt! Inga problem med magen, gaser, eller ont. Han växer jättebra också.

• Svar på tråden Bebis som rosslar, slem i halsen
  • Dementoria

Jag har fått det förklarat för mig att små bebisars luftrör är som kokta makaroner vilket gör att även friska små kan låta rossliga. Så länge inget annat är fel behöver man inte göra något åt det alltså. Varefter barnet växer styvnar luftrören något och rosslat minskar, minns inte exakt när.

• basio

Det är det jag också har hört så blev därför väldigt förvånad att det skulle vara symtom på mjölkallergi. Speciellt då han i övrigt mår utmärkt.

• Dementoria
    basio skrev 2017-10-27 08:14:54 följande:

Det är det jag också har hört så blev därför väldigt förvånad att det skulle vara symtom på mjölkallergi. Speciellt då han i övrigt mår utmärkt.

Mjölk är ju slembildande så det är kanske så de tänker? Verkar ändå som att de "letar fel" om barnet i övrigt är friskt, vaket och växer som det ska.
  • basio
    Dementoria skrev 2017-10-27 08:16:35 följande:

Mjölk är ju slembildande så det är kanske så de tänker? Verkar ändå som att de "letar fel" om barnet i övrigt är friskt, vaket och växer som det ska.

Ja, det känns lite som att de letar fel ...
  • legomum

Be att en läkare tittar istället så man kan få reda på vad det är ev få medicin som kan hjälpa rosslet att släppa

• basio
    legomum skrev 2017-10-27 20:30:53 följande:

Be att en läkare tittar istället så man kan få reda på vad det är ev få medicin som kan hjälpa rosslet att släppa

Det var läkaren på BVC som ville att han skulle äta mjölkfritt ...
Svar på tråden Bebis som rosslar, slem i halsen