• EmmaaJ

En sån tråd...

Hej allihopa!

Nu startar jag en sån tråd som jag aldrig trodde att jag skulle göra men here we go..

Illamående - till & från hela dagarna

Yr

Tyckte maten som lagades igår luktade illa & kunde inte äta den trots att det är mat jag egentligen gillar

Har ett galet sug på kött (!?) & satsumas, på den nivån att det vattnas i munnen bara jag tänker på det - sambon har reagerat kraftigt på det

Ont i brösten

Molvärk

MEN nu tänker jag såhär, kan det här vara ett tecken på stress eller mens & inte graviditet?

Ska ha mens om ca 5 dagar & tycker att vissa saker är lite för tidiga för att det ska vara en liten i magen.

Sambon är övertygad om att jag är gravid men jag är inte lika övertygad & tror att ett test är för tidigt.

Så kom med era erfarenheter & spekulationer - många av er är nog mycket mer erfarna på den här fronten än vad jag är ??

• Svar på tråden En sån tråd...
  • ABbf2018

Allt är ju olika från person till person och graviditet till graviditet, när jag blev gravid kände jag inga symptom förän i v 6-7. Då kom illamåendet, sedan dröjde det till v 9-10 innan brösten kändes ömma. Men magen blev större där kring 7-8 för att tarmarna börja svälla. Fast min graviditet avslutades i missfall v 14. Så nu hoppas jag få tillbaka det där illamåendet igen.

• EmmaaJ

Sant så sant att det är väldigt olika ??

Beklagar missfallet :/

• EpicNurse

Om dina symtom är så kraftiga som du säger och skulle bero på graviditet så har du tillräckligt höga hormonnivåerna för att få positivt på test. Det är sjukt ovanligt att våra så mycket symtom så tidigt och inte ha positivt test.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • EmmaaJ

Kunde inte hålla mig så tog ett test....

& jo då. Positivt innan kontrollatrecket ens va synligt ????????

• Ellie

Det kan ju hända att du varit gravid längre än du tror och hade mens i början av graviditeten.

Grattis!

• ABbf2018
    EmmaaJ skrev 2017-10-27 18:03:53 följande:

Kunde inte hålla mig så tog ett test....

& jo då. Positivt innan kontrollatrecket ens va synligt ????????

Grattis!!! Och lycka till!! Ta hand om dig.
Svar på tråden En sån tråd...