• Anonym (Ps)

Ensamstående mamma kär i gift man och kollega

Jag har aldrig startat en tråd. Jag har gått och blivit kär i en kollega, som utöver att vara min kollega också har två barn och gift. Visste egentligen att han var gift men det tog tid innan jag förstod han flörtade med mig och när jag läser igenom vad jag skrivit så kan jag ha varit den som påbörjade flörtandet omedvetet.

Vi började med att äta lunch tillsammans, jag uttryckte att jag trivdes med att äta lunch med honom och han besvarade det. Därefter frågade han om vi skulle luncha och sen tog det överhand. Skrev till mig på jobbet att jag var härlig, söt, underbar osv. Och nu är vi där. I hålet somjag tror jag vet hur det slutar för jag är inte dum. Tydligen bara lite korkad som utsätter mig själv för detta.

Men jag vet inte hur jag ska sluta. Jag kan inte sluta. Jag har fallit och jag vet inte något om status i hans privata liv.

Jag vet han har sagt han inte äe lycklig. Hans fru är döv så det blir " kulturkrockar" ibland och han verkar behövata ett stort ansvar för den minsta som vaknar på nätterna eftersom hon inte hör detta och verkar lägga båda barnen på kvällarna myxlet. Enligt honom sover han på soffan och är inte lycklig. Han tänker på mig hela tiden och vill bara vara nära hela tiden på jobb. Så snart vi kommer in i hissen tar han tag i mig och kramar mig osv. Vi har inte haft sex. Han är tydlig med att förklara att vi inte behöver. Att det kan vänta, att vi bara kan bestämma att vi bara ses och gör allt det andra och låter sexgrejen vönta. Han hämtar mig på morgonen innan jobb, kör mig hem efter jobb. Och idag skrev han att han är kär i mig. Att han vet att detta inte är en helt okomplicerad sits men att han inte heller vill gå miste av något otroligt bra.

Sexet får vänta, så mycket vet jag. För jag är förvirrad och för rädd att det blir det vanliga " jag är kär i dig men stannar med min fru" han är ju man och med det menar jag att om kvinnan är riktigt elak kan hon se till att han inte ser barnen så ofta. Hans dotter är hans ängel, han skulle sakna henne och vi alla vet ju att vi hade prioriterat våra barn framför vad vårt hjärta söker. Ovan på det är hon döv. Säger inte hon inte kan leva med barnen själv eller är osjälvständig men misstänker han kommer känna ett visst ansvar för henne och barnen och aldrig gå i slutändan. Barnen är små, 6 månader och den andra 3 år. Jag är ensamstående med en dotter på 3 år också. Så jag vet det inte är helt okomplicerad allt det där.

Jag tror det jag eftsr efter är svar och han är den enda som kan ge mig det riktiga. Men ville höra erfarenheter. Har ni provat detta eller liknande? Vad tror ni?

• Svar på tråden Ensamstående mamma kär i gift man och kollega
  • Anonym (M)

Han får skilja sig först, helt enkelt.

Det är det enda rätta.

• Anonym (M)

Och om ni blir ett par, då får du nog finna dig i att han efter ett tag tafsar på andra kvinnor i hissen, och blir kär i någon annan bakom din rygg.

Så var uppmärksam!

• Anonym (Ps)

Det har du rätt i. Jag har själv lekt med den tanken också. Även funderat på om det bara är tufft hemma, en 6 månaders unge är inte lätt och kommunikationen som nämnt ovan brister ibland. Och om det bara är lite " kul" för tillfället från hans sida med någon han kan prata med och inte har så stort ansvar emot. Jag vet inte. Bara känner på mig att jag kommer bli sårad här

• Anonym (M)
    Anonym (Ps) skrev 2017-10-28 02:33:29 följande:

Det har du rätt i. Jag har själv lekt med den tanken också. Även funderat på om det bara är tufft hemma, en 6 månaders unge är inte lätt och kommunikationen som nämnt ovan brister ibland. Och om det bara är lite " kul" för tillfället från hans sida med någon han kan prata med och inte har så stort ansvar emot. Jag vet inte. Bara känner på mig att jag kommer bli sårad här

Ja, risken är ju tyvärr rätt stor.

Mitt råd är att fortsätt vara vän med honom, men bli INTE intim förrän du vet att han skilt sig.

Är han olycklig med sin fru, och kär i dig, då får han skilja sig först.

Risken är annars stor att du bara blir ett nöje vid sidan av... Är det äkta kärlek mellan er, och att han är olycklig i äktenskapet, så kan han skilja sig först, för allas skull...
  • Anonym (Kdjag)

Jag hade backat, 40 steg, tagit avstånd från kramar och intimitet. Sagt att han är välkommen att höra av sig när han gjort slut. Innan dess hade jag inte varit tillgänglig.

För att skydda både mig själv och frun!

• Anonym (Hmm, känner igen!)

Ja, det kan vara jävligt knepigt med gifta män. Som regel har de väldigt svårt att lämmna, och bara kasta sig dit tilliden nya, som du. Men när ni sen har sex, och ni kanske kommer att äta upp varandra, så kom i håg att han är "begagnat"! Jag hade en otrogen man i 8 år. Innan jag fattade! Han hade speciella dagar när han ville ha sex med mig,(2) och de andra 5 dagarna var det ingenting! Så de 5 dagarna kunde han ägna åt sin "kollega". Bättre att han är ärlig mot dig, och vill du bara knulla, så gör det på jobbet. Om du vill ha honom fullt ut, så kom hem till "mig", och hämta honom. Då kan ni jobba och knulla hela dagarna, och sen åka hem till dig och fortsätta att knulla. sådana kollegor, är oftast opålitliga män. Men du får honom för en spottstyver, på rea, + 60% rabatt! Och jag vill inte ha tillbaka han, även om du betalar en fet ränta, när ni har knullat färdigt! Men jag lovar dig, att jag aldrig skall hänga ut dig i "sociala Medier".... Jag brukar att ha respekt, för människor som jag kan lita på?

• Anonym (Backa 100 steg)

Vad du än gör, så var inte fysiskt intim med honom på något sätt alls, innan han skilt sig.... Då kommer du bara bli extremt sårad och sitta här i en tråd på FL och undra varför han sa att han "älskade" dig, när han öndå inte lämnade frun sedan.... Ett alltför vanligt scenario. Gifta män vill ofta ha lite trevligt på sidan av men de stannar ju alltsom oftast hos gamla frugan sen, när allt dras till sin spets.

Jag skulle backa ungefär 100 steg om jag vore du. Och upplysa om att han är välkommen att höra av sig när han är skild.

Sen får man räkna med att risken är enormt stor att även om ni blir ett par senare, så kan han med stor sannolikhet bedra dig i framtiden, med nån annan. Har man väl gått över såna gränser som han gjort, så kan man lätt göra det igen. När det blir tufft lär han söka tröst hos andra.. Men den risken vet man ju om, när man går in i ett förhållande som startar på detta sätt.

Personligen skulle jag inte satsa på en sån här man.

• Anonym (Ps)

Ni har rätt. Det nog backa som ska göras. Men hur? Vi ser varandra varje dag på jobbet? Varför sätter man sig själv i spnna situationer när man vet det kan bli så fel som det här

• Anonym (Kdjag)
    Anonym (Ps) skrev 2017-10-28 09:22:58 följande:

Ni har rätt. Det nog backa som ska göras. Men hur? Vi ser varandra varje dag på jobbet? Varför sätter man sig själv i spnna situationer när man vet det kan bli så fel som det här

Du får avvisa honom. Jobb är jobb och den biten får ni sköta proffesionellt, klarar du inte det får du byta jobb. När han kommer med söta ord eller inviter om intimitet så säger du "Nej, du har en fru hemma. Så länge du har det är vi bara kollegor. Du är välkommen att höra av dig om ni går isär. Men jag tänker inte vänta på dig"

Upprepa varje gång det behövs. Är det för jobbigt så får du söka dig till andra arbetsplatser alt. förklara situationen för din chef och be om att bli flyttad till en annan avdelning.
  • Mammalundgren
    Anonym (Ps) skrev 2017-10-28 09:22:58 följande:

Sätt dig i hennes sits så framstår han som ett kräk. Då borde attraktionen svalna.

Tänk dig att sitta hemma relativt nyförlöst med två så små barn (och en funktionsnedsättning). Samtidigt så jobbar din man över mycket, raggar på kollegor och berättar personliga saker om dina svårigheter i syfte att få knulla :(

Du som själv har barn måste ju förstå hur otroligt illa han behandlar henne och i förlängningen sina barn.

Är det verkligen då svårt att bli äcklad av honom?
  • Anonym (Ps)

Där finns två avdelningar. En där jag är chef, den andra där han är chef. Utöver oss finns en VD i ett annat land som vi rapporterar siffror till. Vi är alltså inte så många men ja, du/ ni har rätt.

• Anonym (Kdjag)
    Anonym (Ps) skrev 2017-10-28 10:01:20 följande:

Där finns två avdelningar. En där jag är chef, den andra där han är chef. Utöver oss finns en VD i ett annat land som vi rapporterar siffror till. Vi är alltså inte så många men ja, du/ ni har rätt.

Kommer du kunna vara kvar på jobbet alls? Ifall han går isär med sin fru och blir tillsammans med dig, kommer ni kunna ha ett förhållande som kollegor när era anställda kommer snacka bakom ryggen på er att han lämnat fru och barn för dig?

Om han är kvar med sin fru och du kommer fortsätta träffa honom varje dag, kommer du orka det? Kommer jobbet bli lidande? Kan det ta lång tid för dig att komma över honom och kommer ni få "återfall". Ta en funderare på om du kommer kunna vara kvar på jobbet alls
  • Anonym (man)
    Anonym (Ps) skrev 2017-10-28 02:33:29 följande:

Inte bara du som kommer bli sårad, du kommer medverka i att såra en annan kvinna också och deras barn, eller räknas inte det? Är det bara dina känslor som räknas?
  • Anonym (Nix)

Han är feg. Så fort det är jobbigt hemma med barnen...klart han säger att han är kär i dig, du är hans roliga nu.

• Anonym (man)
    Mammalundgren skrev 2017-10-28 09:59:51 följande:
    Sätt dig i hennes sits så framstår han som ett kräk. Då borde attraktionen svalna.

Tänk dig att sitta hemma relativt nyförlöst med två så små barn (och en funktionsnedsättning). Samtidigt så jobbar din man över mycket, raggar på kollegor och berättar personliga saker om dina svårigheter i syfte att få knulla :(

Du som själv har barn måste ju förstå hur otroligt illa han behandlar henne och i förlängningen sina barn.

Är det verkligen då svårt att bli äcklad av honom?
    Håller med, fattar inte hur man kan bli kär i ett sånt jäkla as öht. Hans fru har precis klämt fram en unge, HANS unge. Istället för att vara glad över det och fokusera på sin fru och bebisen så går äcklet omkring och försöker sätta kuken i någon annan och skyller det på frun och ungen och tycker enormt synd om sig själv. Hur jäkla lågt är inte det på en skala?
  • Elisa3

Även om vi i Sverige tar äktenskap lättsamt, så är det ju ändå att han och hans fru en gång har värderat varandra så högt engång att de både skaffat barn och gift sig.

Dom är nu i en fas där det är lite tungt.
    Du kommer in, och han frestas.

Det är ett laddat ångestfullt beslut han ska ta och rasera sin familj för gynna sig själv.

Och även om du lyckas fresta honom såpass att han tar steget, så kommer det vara en lång tid av ny ångest att hantera som nyseparerad.

Vad jag vill nå är att du är ett verktyg för att han ska splittra sin familj, det är ingen garanti att han sedan stannar hos dig när detta är nått.

• Plupp73

Jag var en gång i din sits, men gick aldrig in i någonting intimt utan backade snabbt undan kontakt och uppmuntrade honom att försöka ordentligt med sin sambo.

Tre veckor senare hade han gjort slut med henne, och vi inledde ett förhållande. Vi var ihop i 21 år, gifta och har nu sedan ett år skilt oss. Men det var absolut rätt beslut av honom att göra slut på sitt dåvarande förhållande.

Det är mer komplicerat när det är barn inblandade. Han måste välja, men framförallt måste han tänka över om han verkligen vill lämna sin fru - eller om det bara är när ni flirtar och hånglar. En relation i taget, och man ska inte hämföra ett äktenskap ned småbarn med flirt på jobbet när man är fri att prata och bara vuxen och "obunden".

Svar på tråden Ensamstående mamma kär i gift man och kollega