• Anonym (Fika...)

    Men e du rasist?

    Sa till en invandrare som ej vill göra något på jobbet igen och nu blev jag kallad rasist tillbaka.

    Han skulle kontakta facket med.

    Att jag trakasserat honom en massa...

    Jag sa bara till honom att han också måste jobba. Orkar inte gör allt själv. Inget om honom personligt utan du kan inte bara sitta i fik rummet eller gå ut och röka hela tiden.

    Vi ät två på helgerna.

    Vad händer nu?

    Jag är ej medlem i facket...

  • Svar på tråden Men e du rasist?
  • Rock on
    Anonym (Fika...) skrev 2017-10-29 16:22:22 följande:

    Nä han sa det jvävla rasist till mig skrek på arabiska sen sa han att jag inte fick säga till honom vad skulle göra och inte göra..

    Sen så sa han jag kommer prata med chefen och facket på måndag med...


    DU ska prata med chefen och förklara hur det är!
  • Anonym (Aska)
    Anonym (Fika...) skrev 2017-10-29 16:22:22 följande:
    Nä han sa det jvävla rasist till mig skrek på arabiska sen sa han att jag inte fick säga till honom vad skulle göra och inte göra..

    Sen så sa han jag kommer prata med chefen och facket på måndag med...
    Du kan vara helt lugn. Att säga till någon, svensk som invandrad, att göra sina arbetsuppgifter är inte trakasserier eller rasism. Förutsatt att du gjorde det på ett sakligt sätt.
  • Anonym (Fika...)

    Ja kommer säga till chefen vad jag sa och varför på måndag tänker nog gå till chefen en då med detta.

  • Egon den stora
    nevermind skrev 2017-10-29 16:17:56 följande:

    Tror inte på detta.


    Varför inte? Det är inte alls ovanligt att arbetsovilliga springer direkt till facket vid minsta tillsägelse.
  • Anonym (Aska)
    Egon den stora skrev 2017-10-29 16:33:05 följande:
    Varför inte? Det är inte alls ovanligt att arbetsovilliga springer direkt till facket vid minsta tillsägelse.
    Det är inte min erfarenhet av fackligt förtroendeuppdrag.
  • pernilla92

    Oroa dig inte. Du har ju inte gjort något fel. Säg bara som det är så fort du träffar din chef, gärna innan kollegan hinner före. Säg att han kallade dig rasist men att du absolut inte menade något illa.

    Har själv blivit kallad både rasist och Hitler på jobbet av invandrare som jag sagt åt att börja jobba. Mina chefer vet precis vilka som jobbar och inte jobbar så när jag gått in till dem direkt efter alla dispyter så har de förstått att jag inte gjort något fel. Föehoppningsvis har även dima chefer koll på sina anstälda och kan ta ställning därifrån.

  • Anonym (Femina)

    Så fort någon drar rasistkortet ska man lugnt fråga: Jag vill veta din definition av begreppet rasism. Då blir det i regel problem i svårartad kolikklass för de som skriker rasist. De kan inte svara på ett vettigt sätt eller väser och skummar av frustration.
    Du löper sannolikt inte någon risk hos arbetsgivaren. Det var ju inte du som gastade och arbetsgivare brukar vara intresserade av att få jobbet gjort.

    Likaså ett vettigt bemötande vid den försåtliga frågan: Du är väl feminist? Hmm.. Jag svarar alltid: Får jag veta hur du definierar feminism ska jag svara. För jag ställer inte upp på allt vad rabiata feminister anser ingår i begreppet. Och OBS!  - jag är kvinna.

  • pantonem
    nevermind skrev 2017-10-29 16:17:56 följande:

    Tror inte på detta.


    Håller med, det ser mer ut som samma propagandasnack som sdtrollen försökte sprida inför valen innan, nu har sd haft så många skandaler så att det är dags att ragga röster igen
    Anonym (lägg ner) skrev 2017-10-29 15:54:01 följande:

    Men börjar inte den här offekoftan bli ganska gammal och sliten vid det här laget?

    Det är dessutom ingen som tycker den har passat innan heller.



    På pricken, det är nog ingen utom redan frälsta som går på det här.

    Har man problem på arbetsplats så går man dom rätta kanalerna och ser till att det blir åtgärdat, man sitter inte och skriver sånt här trams påfamiljeliv.
    De som råkar ut för riktiga händelser brukar dessutom inte bara skriva så här lite och då fokusera på hur man blivit  behandlad illa av story stugga invandraren, nej för att anvönda dessa personers egna uttryck FLASE FLAG och FAKE NEWS
  • pantonem

    Sen att inte vara medlem ifacket är  dumsnålt.

    Ts du har ju alla möjligheter att nu bli medlem i facket och få hjälp med ditt problem, om ddet hade varit på riktigt men nej det luktar false flag om hela storyn

  • Pripps Vichy
    pantonem skrev 2017-10-29 16:42:13 följande:
    Håller med, det ser mer ut som samma propagandasnack som sdtrollen försökte sprida inför valen innan, nu har sd haft så många skandaler så att det är dags att ragga röster igen
    Anonym (lägg ner) skrev 2017-10-29 15:54:01 följande:

    Men börjar inte den här offekoftan bli ganska gammal och sliten vid det här laget?

    Det är dessutom ingen som tycker den har passat innan heller.



    På pricken, det är nog ingen utom redan frälsta som går på det här.

    Har man problem på arbetsplats så går man dom rätta kanalerna och ser till att det blir åtgärdat, man sitter inte och skriver sånt här trams påfamiljeliv.
    De som råkar ut för riktiga händelser brukar dessutom inte bara skriva så här lite och då fokusera på hur man blivit  behandlad illa av story stugga invandraren, nej för att anvönda dessa personers egna uttryck FLASE FLAG och FAKE NEWS
    Vad menar du med "story stugga" och var är "FLASE FLAG"?

  • nevermind
    Egon den stora skrev 2017-10-29 16:33:05 följande:
    Varför inte? Det är inte alls ovanligt att arbetsovilliga springer direkt till facket vid minsta tillsägelse.
    Att kollegan kallade henne rasist tror jag inte på.
  • Pripps Vichy
    Ellindra skrev 2017-10-29 16:32:43 följande:

    Ts din lilla uppviglare, den här historien känns påhittad i ett allt annat än hedersvärt syfte.


    På vilket sätt är han en uppviglare för att han påtalar att en arbetskamrat borde göra sitt jobb? Jag förstår inte kopplingen.

  • Egon den stora
    Anonym (Aska) skrev 2017-10-29 16:35:06 följande:

    Det är inte min erfarenhet av fackligt förtroendeuppdrag.


    Är din upplevelse mer korrekt än min?
Svar på tråden Men e du rasist?