Pappa till barn som far illa
Jag är skiljd, har en 6 årig son tillsammans med kvinna som kan låta så härHon fick ensam vårdad genom att sabotera umgänget. Gemensam vårdnad utesluts vid hög konfligt separation. Vem som medvetet skapar problem tar tingsrätten ingen hänsyn till.
Tursamt nog fick jag umgängesrätt varannan vecka Onsdag eftermiddag till Mångag morgon.
Hon följer ej tingsrättens beslut om att låta överlämning ske via skolan, vill jag träffa min son enligt vad jag har rätt till måste jag hämta honom hemma hos sin mamma, har jag tur släpper hon iväg honom, har jag otur får jag gå hem själv.
Han är oftast totalt skräckslagen när jag hämtar honom direkt från henne, Han var så rädd för att hans mamma skulle brusa upp sist att han kissade på sig strax innan överlämning ..
De få gånger jag hämtat honom från förskolan är han som en annan person, då har han inte varit rädd alls.
Det är näst intill omöjligt att ringa min son mellan umgängena utan att hans mamma lägger sig i samtalet med sarkastiska nedvärderande kommentarer, falska anklagelser, eller diktierar vad vår son får säga och inte säga. Telefonen som han fick av mej i juklapp förra året stängde hon av efter ett par dagar.
Han visar tecken på självskade beteende, slår sig själv ibland, och säger att han är värdelös, t.o.m. att han vill dö.
Han har spytt var enda morgon jag lämnat honom på förskolan i höst.
Vad skulle du göra i min situation?
Tacksam för råd