• Anonym (Ledsen)

Troligtvis ma - får svar imorgon.

Har helt tappat symptomen senaste veckan, är gravid i drygt v.7. Ringde privatgyn idag och ska få komma på tidigt vul imorgon. Känner mig så ledsen men samtidigt lättad över att få svar. Finns det fler här som har fått ma/missfall i v.6-7-8? Hur märkte ni det?

• Svar på tråden Troligtvis ma - får svar imorgon.
  • Anonym (Ann)

Symptom kan komma o gå så det behöver inte vara MF

Jag började få ont i v6-7 o små blödningar o det va början på mitt MF men dem sa att det va normalt att ha ont o blöda lite men mitt MF kom 1,5v senare:(

Hoppas din bebis lever.

Kram

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Ann) skrev 2017-10-30 17:56:17 följande:

Jag började få ont i v6-7 o små blödningar o det va början på mitt MF men dem sa att det va normalt att ha ont o blöda lite men mitt MF kom 1,5v senare:(

Hoppas din bebis lever.

Kram

Tack snälla. Jo, visst kan dom det, men här är verkligen helt symptomfritt. Har inte ett enda symptom någonstans sedan ca en vecka tillbaka. Hade tidigare ömma bröst, humörsvängningar, molvärk. Nu ingenting.

Så är inställd på det värsta.
  • Bubbel85

Hade ett MA där det hade stannat i V 8+0. Hade flera symtom så det kom som en chock. Dock hade jag haft några rosa eller bruna flytningar några gånger men väldigt väldigt lite och eftersom det aldrig blev mer vad jag inte orolig. När man läser runt verkar det ändå som att flera MA egentligen visat sig innan med någon rosa eller brun flytning så jag tror inte du ska va så orolig. Har du inte haft någon mindre blödning är ändå oddsen på din sida. Låt oss höra hur det går och lycka till!

• Anonym (Mf)

Hej!

Vill inte på något sätt göra dig orolig men samtidigt så är jag så trött på att ingen pratar öppet om det här med missfall så man är mer förberedd.. Om det är missfall så är du långt ifrån ensam.

Jag fick missfall i v.7 och jag vet att jag några dagar innan hade gått runt och funderat på varför alla mina symtom försvunnit. Kände mig liksom inte alls gravid längre. Var påväg att "kolla upp det" men istället började jag blöda en förmiddag och bara några timmar senare så var det ett definitivt missfall villet bekräftade mina tankar att något var fel.

Hoppas verkligen att det inte är så för dig, symtom kan ju komma och gå! Förstår också att detta är inte det svar du vill ha men jag hade önskat att någon berättade för mig hur vanligt det faktiskt är med missfall!

Lycka till imorgon, kram!

• Anonym (Hm)
    Anonym (Ann) skrev 2017-10-30 17:56:17 följande:

Hoppas din bebis lever.
    Kram
    Håller med
  • Anonym (Ledsen)

Ja okej. Men har egentligen bara haft symptom i tre dagar, det var runt när jag plussade. Magen som var svullen har gått tillbaka. Känns verkligen inte som om det står rätt till.

• Anonym (A)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-30 17:48:05 följande:

Har helt tappat symptomen senaste veckan, är gravid i drygt v.7. Ringde privatgyn idag och ska få komma på tidigt vul imorgon. Känner mig så ledsen men samtidigt lättad över att få svar. Finns det fler här som har fått ma/missfall i v.6-7-8? Hur märkte ni det?

Hej! Behöver inte vara missfall! Jag hade missfall i v 7 med lite symtom som ömmande bröst hela tiden, fick bruna flytningar och blödde en vecka senare men brösten var ömma ända tills blödningen kom. Vart gravid igen, lite ömma bröst som försvann efter ngra dagar efter jag plussat men det vart inget missfall! Hade NOLL symtom heeeela graviditeten! Var livrädd, alla har ju symtom känns det som men jag lärde mig att vi är många som inte har symtom alls. Håller tummarna!
  • Anonym (Ledsen)

Okej. Men lite molvärk borde man ju ha i alla fall.

• Anonym (A)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-30 20:52:51 följande:

Okej. Men lite molvärk borde man ju ha i alla fall.

Nej, jag hade bara molvärk i ngra dagar innan jag plussade sen försvann det. Var livrädd oxå att det avstannat, gjorde tidigt ul i v 8 med tickande hjärta men kunde inte släppa nojjan så tog blodprover på hcg via werlabs dessutom för att stilla min oro och det steg jättefint och värdet var väldigt högt! Man har ju hört att man ska ha så mkt symtom så förstår din oro, det var exakt samma för mig! Lycka till imorgon!
  • Anonym (Ledsen)

Så. Nu har jag varit där. Det är ma.

Graviditeten har stannat av i v.5+0 ca. Är så otroligt ledsen.

• Anonym (Ann)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-30 20:42:42 följande:

Ja okej. Men har egentligen bara haft symptom i tre dagar, det var runt när jag plussade. Magen som var svullen har gått tillbaka. Känns verkligen inte som om det står rätt till.

Jag kände på mig att nåt var fel...jag tror att man som kvinna i många fall gör det...men man hoppas ju ändå in i det sista.

Du är absolut inte ensam!!

Skriv hur det går

Kram
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Ann) skrev 2017-10-31 10:38:29 följande:

Jag kände på mig att nåt var fel...jag tror att man som kvinna i många fall gör det...men man hoppas ju ändå in i det sista.

Du är absolut inte ensam!!

Skriv hur det går

Kram

Tack. Det var ma. Är så ledsen.
  • Anonym (Ann)

Åå det är hemskt tungt o gör så ont:( är så ledsen för din skull men du har inte gjort ngt fel Kom ihåg det!

Det kommer kännas bättre med tiden men sörj så mkt du vill. Det är ändå ett barn man har förlorat. Det finns en supportgrupp på fb för oss som fått missfall om du känner att du vill prata o ventilera o läsa om andra som går igenom samma sak.

Kram

• Anonym (Ledsen)

Jo. Det gör väl det. Det var väl helt enkelt inte meningen nu. Men känner sådan stress.

Är 35, dottern är 5 (sedan tidigare relation) och sambon vill inte försöka nu då relationen varit lite svajig ett tag. Graviditeten var inte planerad men det känns ändå så meningslöst allting.

Får väl ställa in mig på att det bara blir ett barn för mig.

Vad heter gruppen?

Svar på tråden Troligtvis ma - får svar imorgon.