• Julie17

Första barnet, bonusar sedan innan?

Hej!
    Är det någon av er här inne som är gravida med första och har bonusar sedan innan? I mitt fall är det så. Mina bonusar är supergoa och bor hos oss på i stort sett heltid. Funkar jättebra med dem och det är inget problem för mig att det finns barn sedan innan.

Mitt problem är att jag tycker det är jobbigt att min partner redan har gjort "allt" innan och inte har samma barnlängtan som mig, vilket jag förstått kan vara ganska vanliga känslor i den här situationen. 

Det som känns tryggt är ju att han redan "kan allt" och kommer att vara en stor stöttepelare genom allt.. men ett tredje barn, ihop med mig, blir ju snarast för min skull, inte för att han nödvändigtvis längtar efter ett tredje. Jag är ju överlycklig över barnet men jag tycker att detta är otroligt jobbigt och undrar om det finns någon som är eller har varit i samma sits som mig som man kan bolla lite med?

Jag vet ju att problemet ligger hos mig och att det är mina tankebanor som gör mig ledsen, och jag har för avsikt att kanske söka samtalskontakt för att få lite stöd, men det blir ju inte riktigt samma sak som att prata lite med någon som är/har varit i samma sits. Att ändra tankemönster är verkligen svårt..

• Svar på tråden Första barnet, bonusar sedan innan?
  • Zaxika

Hej, jag är i samma situation. Men jag tror ändå vi verkar uppleva det olika. Min man är jätteglad över bebisen. Hans barn sedan tidigare är ca 10-15 år, så det var ju längesedan för honom som de var små.

Han får mig att känna mig vacker och han är ett riktigt bra stöd. Han låter mig få bestämma lite mer gällande bebisen, då det är min första.

Hur skulle du beskriva din sambo?

Svar på tråden Första barnet, bonusar sedan innan?