• SweetBabe26

    Var sover era barn? :)

    Min fråga till er är: var somnar era 6åringar? Min 6åring kan somna i sin säng men vaknar alltid varje natt å lägger sig i våran säng. Visst någon gång kan det vara mysigt att ha honom nära men blir så trångt å hans pappa får svårt att sova. Vi försöker att han ska somna om i sin säng igen men oftast somnar han å sover ett tag å sen är inne hos oss igen. Ibland kan han gråta för han inte vill somna i sin säng. Några säger att det är närheten sina barn vill ha å behöver eftersom det är nytt med skola å förskoleklass just nu är det så för era barn? Vill era barn ha eran närhet? Berätta gärna var era barn somnar å hur gamla :)

  • Svar på tråden Var sover era barn? :)
  • KarinIngrid

    Vår son är 2,5 år han sover i eget rum sen han var 7 månader.
    Vaknar 1 gång på natten o får sällskap till toan för att kissa. Jag följer tillbaka till hans rum o han somnar om.
    Han har aldrig sovit i vår säng. Undantaget när han varit sjuk.

  • Gravitation

    Dotter på 3 år sover just nu i vår säng, vill även somna där. Men i perioder somnar hon i sin säng men kommer oftast in till oss ändå. Har hänt fåtal ggr att hon sovit hela natten i hennes säng.

    Hon behöver uppenbarligen sova hos oss och då får hon självklart göra det! Skulle aldrig neka henne.

  • Anonym (Så klart)

    Vår 6åring har mest sovit ihop med sin 1,5år äldre bror. De har delat en större säng. Nu flyttade vi precis och barnen har fått bättre rum men vi har en liten säng stående i vårt sovrum ifall något av barnen (har 3 mellan 4-8år) vill komma in.

    Vår 4åring har sovit i en säng bredvid oss tills nu då han somnar i egen säng. Vi vuxna tycker ju det är mysigt att sova tillsammans och det gör även barn. Ni kan väl ta in sängen till er en period.

  • Anonym (Hmm)

    Har en son på snart 9 år. Han bor hos mig varannan vecka och varannan hos sin pappa.

    Hos pappan sover han fortfarande i samma säng som pappa, då hans pappa är singel med dubbelsäng.

    Här vill han oxå sova med mig, men min nya man och jag delar på sängen och det blir för trångt isåfall. Vi har nuförtiden dessutom en ny bebis som delar stora sängen... Så jag tycker att han är så stor att han bör sova o sin egen säng i sitt eget rum.

  • Anonym (Fy fan)
    Anonym (Hmm) skrev 2017-11-04 19:25:34 följande:

    Har en son på snart 9 år. Han bor hos mig varannan vecka och varannan hos sin pappa.

    Hos pappan sover han fortfarande i samma säng som pappa, då hans pappa är singel med dubbelsäng.

    Här vill han oxå sova med mig, men min nya man och jag delar på sängen och det blir för trångt isåfall. Vi har nuförtiden dessutom en ny bebis som delar stora sängen... Så jag tycker att han är så stor att han bör sova o sin egen säng i sitt eget rum.


    Fy fan vad ledsen jag blir av att läsa det där.. Han har uttryckt att han vill sova med dig men du sover med din nya man och bebisen??! Och 9 åringen är stor nog att sova själv? Du då, är inte du stor nog att sova själv?! Usch.. Sorry men jag mår illa av orden du nyss skrev.
  • Anonym (Hahaha)
    Anonym (Fy fan) skrev 2017-11-04 22:34:10 följande:

    Fy fan vad ledsen jag blir av att läsa det där.. Han har uttryckt att han vill sova med dig men du sover med din nya man och bebisen??! Och 9 åringen är stor nog att sova själv? Du då, är inte du stor nog att sova själv?! Usch.. Sorry men jag mår illa av orden du nyss skrev.


    Du måste ha växt upp i en helt madrasserad värld om du tycker det är så hemskt att en 9-åring ska somna i sin egna säng. Man kan ge så otroligt mycket kärlek till sina barn utan att låta dem sova i föräldrasängen. Sorglig inställning!
  • Anonym (Fy fan)

    Det är ju inte hemskt om 9-åringen är fine med det, såklart. Men har han ett behov av extra närhet tycker jag man ska ge det som förälder, eller ge ett alternativ. Typ en madrass på golvet i samma sovrum en period. Men att resten av familjen (ny sambo och ny bebis) sover tillsammans , och 9-åring ensam i eget rum, som tom uttryckt att han vill sova med mamma...Kan inte rå för det men i den här situationen tycker jag det låter kallt.

  • Anonym (Fy fan)
    Anonym (Hahaha) skrev 2017-11-04 22:55:15 följande:

    Du måste ha växt upp i en helt madrasserad värld om du tycker det är så hemskt att en 9-åring ska somna i sin egna säng. Man kan ge så otroligt mycket kärlek till sina barn utan att låta dem sova i föräldrasängen. Sorglig inställning!


    Det är ju inte hemskt om 9-åringen är fine med det, såklart. Men har han ett behov av extra närhet tycker jag man ska ge det som förälder, eller ge ett alternativ. Typ en madrass på golvet i samma sovrum en period. Men att resten av familjen (ny sambo och ny bebis) sover tillsammans , och 9-åring ensam i eget rum, som tom uttryckt att han vill sova med mamma...Kan inte rå för det men i den här situationen tycker jag det låter kallt.
  • Anonym (Hahaha)
    Anonym (Fy fan) skrev 2017-11-05 14:45:30 följande:

    Det är ju inte hemskt om 9-åringen är fine med det, såklart. Men har han ett behov av extra närhet tycker jag man ska ge det som förälder, eller ge ett alternativ. Typ en madrass på golvet i samma sovrum en period. Men att resten av familjen (ny sambo och ny bebis) sover tillsammans , och 9-åring ensam i eget rum, som tom uttryckt att han vill sova med mamma...Kan inte rå för det men i den här situationen tycker jag det låter kallt.


    Visst, lite kallt är det men att uttrycka sig ?Fy fan? och ?Jag mår illa? över detta känns överdrivet. En 9-åring är ganska stor och behöver också stärkas i sin självständighet. Du vet inget om hur de gör detta men sågar dem vid fotknölarna.
  • Anonym (Fy fan)
    Anonym (Hahaha) skrev 2017-11-05 18:46:37 följande:

    Visst, lite kallt är det men att uttrycka sig ?Fy fan? och ?Jag mår illa? över detta känns överdrivet. En 9-åring är ganska stor och behöver också stärkas i sin självständighet. Du vet inget om hur de gör detta men sågar dem vid fotknölarna.


    Ja men jag tänker inte sätta mig in i eller fundera på om de gör på ett annat sätt än vad som skrevs. Min reaktion är på det jag läste.
Svar på tråden Var sover era barn? :)