• Anonym (Älskarinnan)

Varför stannar frun kvar

Jag är en älskarinna som blivit kär i min gifta man. Klassiker tänker alla. Jag vetvilken lång fin bakgrund vi har och vad vi bygger på. Han har flera gånger försökt lämnat frun (som hon vet om så inget snack inför mig bara)...han har även lyckats bryta sig loss, men gått tillbaka för hon säger att barnen mår dåligt. hon vill aldrig skilja sig.

Vi fortsätter träffas..., men Jag tänker ta mig ur det här, för jag inser att jag måste ...men bara av ren nyfikenhet...varför man stannar kvar när man vet att mannen är otrogen om och om igen. Hur har ni bedragna kvinnor gjort och varför? Ni som stannat, har ni lyckats hålla kärleken vid liv?

• Svar på tråden Varför stannar frun kvar
  • Anonym (Frun)

Att bilda familj, skulle det stå. Inte Arnolds familj. Ha ha

• Mankind
    Anonym (En tjej) skrev 2017-11-03 06:10:17 följande:

Jag hade en otrogen sambo för många år sedan. Jag visste inte om att han var otrogen men försökte lämna honom för att jag helt enkelt inte tyckte om honom längre. Men han bönade och bad varje gång. Han kunde inte leva utan mig sa han. Han köpte blommor, smycken, skrev sånger osv. Han försökte till och med ta livet av sig n gång när jag lämnade. Han sa att han älskade mig, avgudade mig osv. Så jag stannade tyvärr allt för länge...

Men när jag äntligen fått tummarna ur och tog steget så hörde en tjej av sig. Hon skrev att jag var tvungen att släppa xx och sluta förnedra mig själv.

Jag var ett stort frågetecken! Så jag gick genom mitt blivande ex mobil.

Han hade länge träffat denna tjejen bakom min rygg. Självklart så hade han lovat henne guld och gröna skogar och bedyrat sin kärlek till henne. Han kunde bara inte lämna mig för att jag var så skör.. jag hade tydligen bönat och bett och hotat med självmord om han lämnade mig. Han älskade inte mig och ville bara bli av med mig men stannade för att han var tvungen.. Hon svalde allt han skrev. När jag kastade ut honom så började han sitta utanför min bostad och skicka desperata sms. Samtidigt som han bodde ihop med tjejen som trodde att hon var hans sanna kärlek.

Så var ödmjuk inför det faktum att du faktiskt inte har en aning om vad som händer bakom deras stängda dörrar.

Skön snubbe. Låter ju snudd på galet på riktigt. Tur att du ändå hade koll på läget.
  • Anonym (Tveeggat)

1. Han ljuger och har inte talat med frun.

2. Han vill ha kakan och äta den.

3. Frun eller han är ekonomisktberoende av den andre.

4. Det finns saker du inte vet som gör att han behöver sin fru.

5. Troligen får du den bild han vill ge dig.

6. Hon anser inte att otrohet är så farligt. Det finns saker hon värderar högre. Kanske är han en bra pappa.

7. HAN vill inte minska sitt umgänge med sina barn.

Det finns massa alternativ.

Det är oftast många som lägger generella moraliska aspekter på vad otrohet är.

Jag har blivit bedragen x 2 då han haft förhållanden. Jag har själv haft ett engångs och ett förhållande.

Men det som nu får mig att lämna är den psykiska ohälsan och beroendeproblematik. Vi har god ekonomi båda två så det är inte problemet.

Så alla har helt enkelt olika aspekter och toleransnivåer. Det jag tycker är viktigt är att se till hur barnen mår och agera efter deras bästa.

• Thaleya1

1. För att hon älskar honom och hennes känslor gör det för svårt för henne, kanske är rädd att vara ensam eller kanske bara känner att hans andra goda sidor väger mer.

2. för ekonomin, hon kanske inte har det ekonomiskt bra ställt utan honom.

3. För hans släkt, hon kanske är rädd att missta hela hans släkt som hon absolut älskar och vill ha i sitt liv på samma sätt som det varit läge nu.

4. För BARNEN, som hon säger. hon kanske känner att barnens lycka och barnens behov av en enad familj till utsidan är viktigare är hennes känslor.

• Thaleya1

Sen är det ju inte hundra procent säkert att han vill lämna henne, eller att han sagt allt till henne heller. Eller sagt allt till dig för den delen. Om du inte direkt pratat med henne och honom samtidigt så vet du egentligen inte.

• Anonym (Fråga själv)

Har du frågat frun själv?  

• Anonym (J)
    Anonym (En tjej) skrev 2017-11-03 06:10:17 följande:

Jag hade en otrogen sambo för många år sedan. Jag visste inte om att han var otrogen men försökte lämna honom för att jag helt enkelt inte tyckte om honom längre. Men han bönade och bad varje gång. Han kunde inte leva utan mig sa han. Han köpte blommor, smycken, skrev sånger osv. Han försökte till och med ta livet av sig n gång när jag lämnade. Han sa att han älskade mig, avgudade mig osv. Så jag stannade tyvärr allt för länge...

Men när jag äntligen fått tummarna ur och tog steget så hörde en tjej av sig. Hon skrev att jag var tvungen att släppa xx och sluta förnedra mig själv.

Jag var ett stort frågetecken! Så jag gick genom mitt blivande ex mobil.

Han hade länge träffat denna tjejen bakom min rygg. Självklart så hade han lovat henne guld och gröna skogar och bedyrat sin kärlek till henne. Han kunde bara inte lämna mig för att jag var så skör.. jag hade tydligen bönat och bett och hotat med självmord om han lämnade mig. Han älskade inte mig och ville bara bli av med mig men stannade för att han var tvungen.. Hon svalde allt han skrev. När jag kastade ut honom så började han sitta utanför min bostad och skicka desperata sms. Samtidigt som han bodde ihop med tjejen som trodde att hon var hans sanna kärlek.

Så var ödmjuk inför det faktum att du faktiskt inte har en aning om vad som händer bakom deras stängda dörrar.

Vilket äckel.

Min så kallade pappa har gjorde samma sak i flera år.

Det är säkert inte ovanligt att svin ljuger till båda ( eller flera ) kvinnor samtidigt.
  • Anonym (12345)

Varför hon stannar?
    Svårt att säga, finns folk till allt. Jag hade en kollega som såg till att bli på smällen med ännu en unge för att få behålla sin rövhål till man, vissa verkar bara sakna självrespekt och stolthet. Men vad gäller din gubbes fru så är en vild gissning   barnen. Det är inte lätt att ge upp halva tiden med sina barn för att man ens partner är en röv. 

Med det sagt så tycker jag du tänker som alla älskarinnor gör, det ingår liksom i rollen att kunna ljuga för sig själv och blunda för saker. Jag kommer spontant att tänka på två saker.

1 Hade gulleponken velat dra så hade han kunnat dra, att skylla det på frun är bara patetiskt, det är inte frun som dragit honom tillbaka, han valde att stanna för att han är feg, bekväm och inte så noga med moralen, varför dra när han kan ha både och?

2 Du pratar gärna om dem, men hur är det med det du själv gör? Varför väljer du medvetet att medverka i den där vidriga cirkusen? Har du inte eget samvete? Hur står det till med din egen självrespekt? Med tanke på att du under en lägre tid valt att delta i att bedra en annan kvinna och gått med på att sära för en skithög helt på hans villkor så verkar ju du inte vara så mycket bättre än frun?

• Anonym (Karl)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-11-02 15:48:00 följande:

Jag är en älskarinna som blivit kär i min gifta man. Klassiker tänker alla. Jag vetvilken lång fin bakgrund vi har och vad vi bygger på. Han har flera gånger försökt lämnat frun (som hon vet om så inget snack inför mig bara)...han har även lyckats bryta sig loss, men gått tillbaka för hon säger att barnen mår dåligt. hon vill aldrig skilja sig.

Vi fortsätter träffas..., men Jag tänker ta mig ur det här, för jag inser att jag måste ...men bara av ren nyfikenhet...varför man stannar kvar när man vet att mannen är otrogen om och om igen. Hur har ni bedragna kvinnor gjort och varför? Ni som stannat, har ni lyckats hålla kärleken vid liv?

Du borde väl själv veta svaret eftersom du är i exakt samma sits själv?

Du är en av två kvinnor som delar på samma man - som uppenbarligen inte vill välja utan vill ha nytta av er båda. Han är lika otrogen mot dig som mot sin fru, ni är båda två utnyttjade offer.
  • Anonym (12345)
    Anonym (Karl) skrev 2017-11-06 13:00:57 följande:
    Du borde väl själv veta svaret eftersom du är i exakt samma sits själv?

Du är en av två kvinnor som delar på samma man - som uppenbarligen inte vill välja utan vill ha nytta av er båda. Han är lika otrogen mot dig som mot sin fru, ni är båda två utnyttjade offer.
    Njae, frun är möjligen ett offer eftersom hon inte själv valt situationen, TS är absolut inget offer eftersom hon har medvetet valt sin situation.
  • twer
    Förmodligen har de en ännu längre bakgrund och något som håller dem samman än vad mannen har med dig. Och jag skulle gissa att den här fina mannen serverar dig och frun helt olika versioner av både deras och ert förhållande.

Troligen så ljuger han för frun och påstår att det är slut mellan er, bedyrar henne sin eviga kärlek och behåller sin familj samtidigt som han kan roa sig med dig vid sidan av.

Inför dig låter han såklart påskina att du är den enda och att han bara är kvar hos frun av barmhärtighetsskäl.

Om du varit hans älskarinna länge är han van att leva dubbelliv och ljuga för sina kvinnor, han kanske tom har fler än dig som han roar sig med. Han och frun
     är kanske överens om att leva som familjen AB för barnens skull och han får hållas med sin älskarinna om han vill. 
Svar på tråden Varför stannar frun kvar