• MildaMatilda

Mammor Borås

Jag har en son på 4 månader som jag går hemma med på dagarna och börjar få lite "långtråkigt" då jag inte känner så många andra mammor som är hemma. Jag fick barn på äldre dagar så de flesta vänner har barn som går på dagis/skola.

Tänkte höra om det finns någon som vill träffas ibland, kanske ta en promenad, gå till öppna förskolan, ta en fika eller något annat..?

• Svar på tråden Mammor Borås
  • ammela
    MildaMatilda skrev 2017-11-03 08:02:19 följande:

Jag har en son på 4 månader som jag går hemma med på dagarna och börjar få lite "långtråkigt" då jag inte känner så många andra mammor som är hemma. Jag fick barn på äldre dagar så de flesta vänner har barn som går på dagis/skola.

Tänkte höra om det finns någon som vill träffas ibland, kanske ta en promenad, gå till öppna förskolan, ta en fika eller något annat..?

Hej. Nu har jag inte fått mitt barn än utan har bf 14 januari. Men om du fortfarande är föräldraledig feb-mars så hänger jag gärna på. Är inte boråsare från början så känner inte heller så många föräldralediga!
    Hur gammal är du?
  • MildaMatilda
    ammela skrev 2017-11-03 08:31:32 följande:
    Hej. Nu har jag inte fått mitt barn än utan har bf 14 januari. Men om du fortfarande är föräldraledig feb-mars så hänger jag gärna på. Är inte boråsare från början så känner inte heller så många föräldralediga!
    Hur gammal är du?
    Hej. Vad kul, då har du inte långt kvar. Jag är ledig fram till nästa höst så jag träffas gärna. Jag fyller 40 i år, hur gammal är du? Inte för att åldern spelar så stor roll, kul att umgås med någon som har barn i samma ålder :) Var i Borås bor du?
  • ammela
    MildaMatilda skrev 2017-11-03 11:17:39 följande:
    Hej. Vad kul, då har du inte långt kvar. Jag är ledig fram till nästa höst så jag träffas gärna. Jag fyller 40 i år, hur gammal är du? Inte för att åldern spelar så stor roll, kul att umgås med någon som har barn i samma ålder :) Var i Borås bor du?
    Jag är 32 och bor ute i skogen några km från Sandared. Vart bor du? Näe inte så långt kvar, känns galet vad tiden går! Vad jobbar du med?
  • MildaMatilda
    ammela skrev 2017-11-03 19:33:46 följande:
    Jag är 32 och bor ute i skogen några km från Sandared. Vart bor du? Näe inte så långt kvar, känns galet vad tiden går! Vad jobbar du med?
    Jag tyckte tiden gick snabbare i slutet av graviditeten av någon konstig anledning :) Vi bor ganska centralt i Borås. Jobbar som administratör, vad gör du själv?
  • ammela
    MildaMatilda skrev 2017-11-04 16:48:36 följande:
    Jag tyckte tiden gick snabbare i slutet av graviditeten av någon konstig anledning :) Vi bor ganska centralt i Borås. Jobbar som administratör, vad gör du själv?
    Så bra :) hoppas jag känner samma. Jobbar som lärare och har massa att göra på jobbet tills jag går på ledighet 21/12 så tiden lär rinna på för mig också.
  • Mariewills33

Hej! Ett tips är babycafé på Kristinebergs öppna förskola tisdagar 9-12, jag brukar gå med min 5 månader dotter. De har sångstund kl 10 som är mysigt ????????

• Mariewills33
    Mariewills33 skrev 2017-11-04 18:08:51 följande:

Hej! Ett tips är babycafé på Kristinebergs öppna förskola tisdagar 9-12, jag brukar gå med min 5 månader dotter. De har sångstund kl 10 som är mysigt ????????

Oj alla frågetecken skulle va en smiley *skratt*
  • MildaMatilda
    Mariewills33 skrev 2017-11-04 18:10:50 följande:
    Oj alla frågetecken skulle va en smiley *skratt*
    Ok, det lät mysigt. Är det bara att gå dit? Man behöver inte anmäla sig eller något? Jag har inte lyckats komma iväg på så mycket saker ännu men jag har hört att det ska vara bra på Kristineberg.
  • MildaMatilda
    ammela skrev 2017-11-04 17:49:43 följande:
    Så bra :) hoppas jag känner samma. Jobbar som lärare och har massa att göra på jobbet tills jag går på ledighet 21/12 så tiden lär rinna på för mig också.
    Då kommer det gå snabbt. När du slutat jobba är det ju jul och allt och sen kommer ju bebisen :) Så mysigt, nästan så att jag saknar när min bebis var så liten, nu tycker jag att han är jättestor...hehe
  • Mariewills33

Nej du behöver inte anmäla dig det är bara att kika förbi. Det är öppet varje dag men just tisdagar är endast för barn under 1 år, så då är det lite lugnare. Det är stora lokaler, ihop med biblioteket, och ledarna är jättemysiga och välkomnande.

Svar på tråden Mammor Borås