• scrapparlotta

Star stable spel som bara laggar..

Min dotter vill spela Star stable. Men spelet bara laggar hela tiden. Hon har en bra dator som hon brukar spela mineckraft på och det brukar aldrig vara några problem. Så då borde star stable funka åxå tycker jag. Vad kan det beror på tror ni? Om jag fattat rätt så ska systemkraven på datorn räcka till...

• Svar på tråden Star stable spel som bara laggar..
  • DiagonAlley

Vad är det för operativsystem på datorn? Kan vara så att StarStable-spelen (som väl är rätt gamla?) är avsedda för t.ex Windows 95 eller Windows XP. Vanligt för datorer numera är att ha Windows 8 eller Windows 10, om det är en PC. 

• scrapparlotta
    DiagonAlley skrev 2017-11-04 00:40:04 följande:

Vad är det för operativsystem på datorn? Kan vara så att StarStable-spelen (som väl är rätt gamla?) är avsedda för t.ex Windows 95 eller Windows XP. Vanligt för datorer numera är att ha Windows 8 eller Windows 10, om det är en PC. 

Ja, hon har Windows 10.... kan det vara det? Då finns det inget att göra åt det? Kanske leta upp vår gamla dator och se om man får igång den ...
  • DiagonAlley
    scrapparlotta skrev 2017-11-04 08:07:08 följande:
    Ja, hon har Windows 10.... kan det vara det? Då finns det inget att göra åt det? Kanske leta upp vår gamla dator och se om man får igång den ...
    Det tror jag borde fungera bättre. Har varit så med ett antal gamla spel som jag försökt damma av, men inte fungerat - helt enkelt på grund av att datorn är för ny... Obestämd 

Tror att man ska kunna "installera" ett gammalt operativsystem på en nyare dator, men vet inte hur man då går tillväga och dessutom vill man väl knappast ha Windows XP på sin dator förutom just av den anledningen att kunna spela de spelen som kräver detta.
  • scrapparlotta
    heeeej123456789 skrev 2017-11-05 01:53:07 följande:

har ni något bra internet?? Det är bäst med fiber, men det e ganska dyrt,,

Vi har fiber så det borde inte vara problemet. Har inte hunnit testa min gamla dator idag....ska göra det sen. Värsta är att jag har två döttrar som vill spela spelet. Skulle det funka på min gamla dator lär det väl bli krig om den.
Svar på tråden Star stable spel som bara laggar..