• Skånetjejpåresa

Ensamstående mot IVF

Hej!
    Jag är 38 år och har alltid drömt och hoppats på det "vanliga" familjelivet. 
    Efter ett misslyckat IVF försök med min dåvarande sambo är jag nu ensamstående.
    Med endometrios i bagaget (och operation för några år sedan) inser jag nu att jag måste skynda på om det ska finnas några möjligheter att bli gravid.
    Det har varit en lång väg till att ta beslutet men nu har jag gjort alla utredningar och skickat in mina papper till två kliniker i Danmark. Storkklinik ViaNeo och Triangeln utanför Köpenhamn. Insemination är inte aktuellt utan alltså IVF.
    Har någon någon erfarenhet nyligen av någon av dessa kliniker - just vad gäller IVF. Eller som står i samma sits som jag.
    Varma hälsningar

• Svar på tråden Ensamstående mot IVF
  • känsligo1

Hej! Förstår det är ju jätte jobbigt när man känner att man har tiden emot sig. När man inte ens har en partner vid sin sida. Jag själv är 41 år och har en tonåring sen innan med en partner. Men känner att jag ville ha fler barn men är ensam. Har gjort 2 inseminationer i Sverige och en ivf i Danmark på storkkliniken som inte lyckades. Nu har jag precis startat upp min andra ivfbehandling med nässpray 2 veckor och ska ta min spruta ikväll, gonal f 300, 4 kvällen jag tar den. Mår inte speciellt bra inombords men visar inget utåt. Jobbar på fast jag har börjar få biverkningar och är stressad. Alla mina pengar går åt. Inte tala om medicinen också som inte ens är subventionerad och som man får bekosta själv. Tydligen ska man straffas i det här jävla landet för att man är ensamstående och vill skaffa barn. Ska göra mitt ultraljud i veckan som kommer och sen dra till Danmark! Så stressad av hela situationen och känner mig så ensam. Så det är inte lätt!

Svar på tråden Ensamstående mot IVF