KeiKai skrev 2019-02-09 12:29:09 följande:
Hej.
Vi har drabbats av detta både i förskola och skola. I förskola blev min då 3 åring så illa slagen av en nästan 6 år gammal pojke att han fick bestående fysiskt handikapp. Pedagogen mordhotande i detalj honom för att hindra honom från att skvallra. Anmälan till skolinspektionen följdes av en orosanmälan från förskolan 10 dgr senare trots att han pga vårdbehov efter misshandeln inte ens närvarat. Socionom som utredde var dotter till bekanta till den mordhotande pedagogen.
I förskoleklass blev han påhoppad, slagen, strypt och sparkad även efter knockout av en grupp på 5 vilket jag polisanmälde då det orsakade allvarliga skador samt att man redan tidigare upprepat brustit i tillsyn och även här lät honom gå med skador utan läkarvård i flera timmar tills hämtning. Det var inte på någon av skolorna något personligt utan bara en vana dessa barn hade. Rektorn trampade upprepade ggr farligt nära övergrepp i rättssak och var hotfull, labil, höjde röst och skällde på ang polisanmälan. 4dgr senare bestämde man sig för att förneka händelsen trots att man informerat mig om den inicialt. 17 dgr senare efter 2 dgrs hemvistelse med läkarintyg ihop med lov och helger orosanmäler rektorn, hon informerar mig per telefon att eftersom jag polisanmält orosanmäler hon. Därefter börjar kampanjen mot min son. Klassföreståndare ändrar fullkomligt attityd mot honom till den grad att han nu är rädd för dem, de barn som är bråkiga i klassen tillåts slå på honom utan tillsägelse, vilket de får då de slår på andra, bit för bit väljer de så upprepat honom mer och mer. Återigen inget personligt, de leker gärna fortfarande med honom på ett normalt sätt emellan, men när de har behov att avreagera sig väljer de den som är "tillåten". Man vänder ryggen till honom när han ber om hjälp. Man står och tittar på när han blir slagen utan att ingripa tills dess att han tvingas försvara sig DÅ inbtyter man och skäller ut honom. Man har tom hållit fast honom medan annat barn slagit till dess att han då han inte kom loss tvingats försvara sig och sedan lagt skulden på honom, samt råkat erkänna det för mig. Eftersom han länge vägrat försvara sig och då han tvingats gjort så utan att slå på eller skadat den som attackerat har man tvingats till extrema åtgärder även lögner för att knäcka honom för att ha något att peka på. Upp till dagarna innan anmälan beskrevs han som en mönsterelev, vilket han fortfarande görs av utomstående lärare och tränare. I dagarna följde man upp med ännu en orosanmälan eftersom han mår dåligt i skolan av lärarnas kränkningar, och att vi inte kan samarbeta?! Mot oss..? Rektorn har tydliga psykopatiska trades så hon lär knappast upphöra med sin häxjakt, allt pga att han hade mage att bli misshandlad på hennes skola.. Jag råder alla att alltid spela in samtlig kontakt med skola såsom jag efter incident 1 haft, dock är soc inte intresserad av att höra denna, men den finns iallafall och kommer ut i media om han nu tvingas byta skola pga de vuxnas hämdkampanj. Vill tillägga att han kommer utmärkt överens med elever i samtliga klasser och årskurser där klassföreståndare inte har möjlighet att styra fram negativa vanor..
Detta med hämndanmälan verkar vara praxis för inkompetenta rektorer och lärare.
Tänk alla barn som far illa i hemmet på riktigt och resurserna går till hämd istället.
Jag vet att det inte är lätt, men ska ni inte försöka byta skola för att rädda ert barn mot rektorn och klassföreståndaren? Det måste vara hemskt att behöva gå till en skola där man inte känner sig trygg.
Sedan finns det ju naturligtvis inte något som hindrar er från att gå till media efter att sonen bytt skola, även om det skulle vara ert val att byta skola.
Sedan måste du också komma ihåg, att en del bara förstår när man ger tillbaka med samma medel. Som jag själv alltid säger, gud hjälpe den som ger sig på min son.