Mllm skrev 2017-11-07 21:23:33 följande:
Jo har nog varit inställd på att det kanske inte går så snabbt men ändå blir man ju besviken varje gång mensen kommer. Är dessutom så frustrerande då ägglossningen sker så sällan. Har nu fått letrozol för att sätta lite fart på ägglossningen men kuren fungerade inte nu på första försöket så nu är det en lång väntan på mensen som jag inte alls vet när kommer att komma så att jag kan börja en ny kur.
Provade ni några mediciner eller andra åtgärder under era två år av försök?
Jag undersöktes och man kom fram till att allt ser okej ut hos mig, men tyvärr har killen lågt spermieantal, så därför sa läkarna typ genast att ivf (med ICSI) är the way to go. Jag har hela tiden haft ägglossning (tror jag iaf) men jag fick nog käka gulkroppshormon i några månader eftersom min läkare tyckte att den där slemhinnan där ägget ska fästa var lite tunn. Jag har väldigt lite mens, så det kanske beror på den där slemhinnan. Läkaren berättar inte så mycket så jag får gissa mig fram, haha.
Nu efter ivf:en så ska jag ta gulkroppshormon i två veckor så att det blir ett riktigt gynnsamt förhållande för embryot där inne.
Men så fint att du redan nu fått medicin som förhoppningsvis sätter igång något! Det är ju jättebra :) Men jag vet hur trist det är att vänta på att få komma igång. Veckorna efter mens, innan ägglossning, är VÄRST!