Hustru skrev 2017-11-09 07:36:56 följande:
Finns inget som är så avtändande som sex som inte båda vill. Jag vill ha mer sex än min man, jag vill ha fysisk närhet och jag vill ha orgasmer tillsammans med honom. Vet inte om jag tjatat flr mycket under tudigate år men sedan mer än fyra år har inte haft något alls längre. Vårt äktenskap för ut minut för minut men vi lever ihop, sover i dubbelsängen och har ett liv tillsammans. Dör egen del går det inte en dag då jag tänker jag borde lämna, jag borde leta efter passionen, leta efter den fysiska närheten. Men tryggheten efter 30 år tillsammans värderas högt. Jag Vet att han inte vill skiljas, han skulle bli väldigt ensam. Vårt sociala liv går via mig till största del.
Men äktenskapet är slut men det platoniska väbförhålkandwt finns där, framtiden vet jag inget om.
Det här stämmer till stor del för mig också tyvärr. Vi har inte levt ihop lika länge som ni, men vi har inte haft sex på flera år.
Jag slutade ta initiativ, och då dog allting ut. Vi pratar inte ens om det, vilket känns helt sjukt. Orsaken till att jag slutade ge honom inviter var att jag var så fruktansvärt less på hans mekanisk, tafatta sätt i sängen.
Försökte länge, frågade om hans fantasier, köpte fina underkläder, tappade upp bad, överraskade med leksaker och en videofilm om erotisk massage (som han gömde i bokhyllan och sedan "glömde bort").
Hans totala ointresse tillbaka dödade till sist all min lust.
Han gav aldrig något tillbaka. Noll erotisk uppvaktning. När jag försökte prata med honom, förklarade vad jag gillade och hur jag tyckte om att bli smekt betedde han sig som en tjurig barnunge (ännu mer osexigt). Jag gav upp till slut.
Känner dock inte att tryggheten är så viktig för mig. Jag dör långsamt inombords utan sex, passion, närhet. Vill lämna honom men väntar på att barnen ska bli lite mer självgående.