• Blomman8877

Vi som vill plussa i november /december

Låt oss följas åt! Själv har jag ägglossning idag. Håller verkligen alla tummar o tår att det blir något denna månad. Inne på försök nr 2 :) lycka till alla! <3

• Svar på tråden Vi som vill plussa i november /december
  • Baraentilligen

Inget plus ännu idag. Men det var väntat :) Är ju bara 7-8 dagar efter älskar ännu men kunde inte hålla mig ;) Luktsinnet var helt sjukt känsligt igår och det har varit tidigt tecken för mig förut så hoppas!

• Mamman123

Asså jag är så sugen på att testa. Bim på tisdag. Väntar på en beställning på test som kommer med posten på måndag men svårt o vänta asså ;)

• Onewayticket

Blev gravid förra ägglossningen. Men började blöda i måndags.. har blött såpass mycket att det var ett missfall som skedde. Nu börjar allting om. Är inte ens säker på när nästa ägglossning blir eller om det ens blir någon innan 2017 är slut... men vi fortsätter hoppas.  

• Tumvante
    Onewayticket skrev 2017-11-18 12:38:14 följande:

Blev gravid förra ägglossningen. Men började blöda i måndags.. har blött såpass mycket att det var ett missfall som skedde. Nu börjar allting om. Är inte ens säker på när nästa ägglossning blir eller om det ens blir någon innan 2017 är slut... men vi fortsätter hoppas.  

Ni kan säkert hinna med en ägglossning i år. Beklagar att det inte blev något. Hur långt var du?
  • Onewayticket
    Tumvante skrev 2017-11-18 14:36:14 följande:
    Ni kan säkert hinna med en ägglossning i år. Beklagar att det inte blev något. Hur långt var du?
    Bara sju veckor. som tur var kanske. Är nog jobbigare om det gått längre.
  • KattenLillis
    Onewayticket skrev 2017-11-18 12:38:14 följande:

Vad tråkigt att höra :( :( :( Lider med dig, gick igenom ett missfall för ett år sedan i vecka 10 så jag vet hur du mår <3

Jag började äta munkpeppar när jag fick missfall och fick tillbaka mensen redan efter en månad, det är ju så olika hur kroppen reagerar och hur lång tid den tar på sig att läka!

Jag fick min mens idag, har gått ett år nu från missfallet och jag gråter lika mycket varje gång mensen kommer. Det tog oss ett år att bli gravida så jag hoppas nu att det snart är vår tur!

Hoppas det går bra för dig och att mensen hoppar igång snart igen!

Har du varit i konstant med sjukvården?
  • Tumvante
    Onewayticket skrev 2017-11-18 16:44:28 följande:

Bara sju veckor. som tur var kanske. Är nog jobbigare om det gått längre.

Jag gick till 8+3 i mars... det var jobbigt bara det. Också att genomgå det fysiskt... men också psykiskt. Skulle ha suttit med en liten nu om det gått hela vägen :/
  • Tumvante
    KattenLillis skrev 2017-11-18 17:12:28 följande:

Vad tråkigt att höra :( :( :( Lider med dig, gick igenom ett missfall för ett år sedan i vecka 10 så jag vet hur du mår <3

Jag började äta munkpeppar när jag fick missfall och fick tillbaka mensen redan efter en månad, det är ju så olika hur kroppen reagerar och hur lång tid den tar på sig att läka!

Jag fick min mens idag, har gått ett år nu från missfallet och jag gråter lika mycket varje gång mensen kommer. Det tog oss ett år att bli gravida så jag hoppas nu att det snart är vår tur!

Vill bara säga att folk i min habituell abort-grupp har blödigt igenom tena bindor, men friska foster, pga hematom i livmodern. Men kanske bäst att få kollat vilken riktning dina HCG niveauer går med blodprov? Hade bett att få kollat blodprov... om det var missfall, är det skönt att se att man går ner förbi HCG 5... för så kan ny ÄL triggas igen.
  • Onewayticket
    Tumvante skrev 2017-11-18 20:16:44 följande:
    Vill bara säga att folk i min habituell abort-grupp har blödigt igenom tena bindor, men friska foster, pga hematom i livmodern. Men kanske bäst att få kollat vilken riktning dina HCG niveauer går med blodprov? Hade bett att få kollat blodprov... om det var missfall, är det skönt att se att man går ner förbi HCG 5... för så kan ny ÄL triggas igen.
    Ska till doktorn igen på tisdag. Hoppas att det ger lite fler svar. :)
  • Onewayticket
    KattenLillis skrev 2017-11-18 17:12:28 följande:

Ja. Blödde otroligt mycket så åkte in. Ska tillbaks nu i veckan. 
  • kna1

Vad tror ni? Positivt ÄL test eller är strecket inte lika starkt?
  • Shishii
    kna1 skrev 2017-11-19 09:26:36 följande:

Vad tror ni? Positivt ÄL test eller är strecket inte lika starkt?

Ser inte ut att vara lika starkt, men definitivt på gång. Ta ett till ikväll och om det inte visar lika starka sträck så ta ett imorgon efter kl 10 (man ska helst inte äl-test tidigt på dagen) så ska du se att det blir lika starka sträck! Lycka till!!
  • kna1
    Shishii skrev 2017-11-19 13:56:12 följande:

Ser inte ut att vara lika starkt, men definitivt på gång. Ta ett till ikväll och om det inte visar lika starka sträck så ta ett imorgon efter kl 10 (man ska helst inte äl-test tidigt på dagen) så ska du se att det blir lika starka sträck! Lycka till!!

Så blev det! Det där testet hade jag tagit igår kväll, idag (vid 10:00) va det två lika starka streck! Vi myste som tur var igår ändå och så kör vi näst kommande dagar också! Hoppas!
  • Shishii
    kna1 skrev 2017-11-19 17:00:56 följande:

Så blev det! Det där testet hade jag tagit igår kväll, idag (vid 10:00) va det två lika starka streck! Vi myste som tur var igår ändå och så kör vi näst kommande dagar också! Hoppas!

Lycka till! ????
  • Shishii
    kna1 skrev 2017-11-19 17:00:56 följande:

Fasiken, skulle va en smiley o inte ???
  • Ari90

Hej,

Hoppar in här. Tagit ut min P ring i juli månad. Försökte bli gravid alla månader. Alltid några spök symptomer men inget hänt.. har BIM idag egentligen. Vi träffade precis ÄL och dagen efter också. Varit sjuk en vecka nu, täpt i näsan.. temp i kroppen är 37.2 på morgonen, 37.9 på kvällen idag (vanlig temp är 36.5 på mig.. stiger den när mensen är på gång?). Ömma bröst dock mindre idag :/ molvärk, kommer och går typ.. stickande känsla i magen ibland ... ont i ryggen och huvudvärk.

Känns som att jag kmr få mens när som.. jag hoppas det är inte fallet :/ jag kanske blev bara sjuk vid fel tidpunkt....

Svar på tråden Vi som vill plussa i november /december