Osäker om jag bör göra slut
Hejsan alla på FL, jag är en kille på 29 år som varit ihop med min sambo i snart 10 år. Som alla förhållanden så har det varit mycket upp och ner.
Jag är osäker på om jag bör göra slut eller inte, jag älskar min flickvän och vill verkligen inte såra henne på något sätt.
Vi köpte lägenhet ihop men det är bara jag som har en inkomst och betalar för allt här hemma.
Men vet inte längre om jag verkligen vill spendera resten av mitt liv med henne, något jag inte klarar av och som leder till 8/10 sv våra gräl är att hon är sjukligt svartsjuk vilket jag levt med i snart 10 år. Det är jobbigt att känna sig anklagad för att det är tjejer i en reklam för underkläder. Väldigt ofta dömmet hon mig och frågar alltid om jag tycker att andra kvinnor är vackra osv.
Detta har lett till att jag har blivit väldigt defensiv och grinigare är vad jag egentligen är.
Pga detta så har jag nånstans börjat förbereda mig mentalt för att göra slut då jag känner mig låst och olycklig, men samtidigt så älskar jag henne och vill inte göra något jag konner att ångra och vill att det ska bli bättre.
jag har gått och sagt det till mig själv i flera år nu.
Är det någon som är/varit i samma sits som hår några bra råd?