Ascendere skrev 2017-11-12 13:01:03 följande:
Du kanske liksom jag missade detaljen att hon varit otrogen?
Skit ska skit ha, give'er hell!
Nej det missade jag inte, men då jag inte vet mer ang detaljerna i det hela o kommer aldrig att få veta ifrån bådas sidor så kan jag inte uttala mig till fullo ang det.
Var det ens med dig som hon var otrogen emot ?Eller så kanske det var en domino bricka som föll efter att hon började med droger? Iallafall så mår hon inte bra.
Låt henne hellre vara ifred än att hålla på med onödig skit så som egoistisk"-självupprättelse" för antagligen var det nog ditt fel ifrån början, du vet det där "lilla", då hon blev sårad men du lyssnade inte så hon reagerade istället.
Men det är mycket lättare att lägga fram de stora sakerna.
Förlåt o gå vidare.
Brukar tänka att om man får se sitt liv efter att man har gått bort, så borde man se det objektivt o då önskar man nog hellre att man skötte sitt liv snyggt. Med snyggt syftar jag på hur vi behandlar andra levande väsen omkring dig.
Var du en som du kan var glad över eller en som stökade med andras livsvågor på grund utav egensinnad självhävdelse, egoism och skadeglädjare?
Tror att man hellre skulle önska att man skötte det snyggt o att man ändå tackar för de korta fina stunderna som man faktiskt var lyckliga tillsammans under denna ofattbara existens som inte är för evigt i människoform. Du kommer aldrig att få vakna vid hennes sida, smaka hennes safter o se hennes ögon glittra igen just på grund utav DIG. Så va Ödmjuk för det som ni har delat istället o vill du inte hjälpa henne så .. gör ingenting.
Känslor förändras med tiden, det gäller bara att vara ouppmärksam på om man sprider bra energi eller faktiskt dålig, o då är det bättre att bara vara för sig själv o göra saker som tar dig längre framåt och uppåt till en högre nivå som person och som uppskattning på den korta stund du får leva och möta dessa ansikten för ett tag oavsett bra eller dåligt förflutet.
Sluta titta på andra o börja se dina egna handlingar och eventuella. Inte bara en uppmaning till dig utan någon som alla borde börja med i samhället, vilket verkar totalt saknas idag!
Ledsen att hon sårat dig, men du överlever detta utan att hämnas. Visa att du inte är sämre!