Vilken politiker tycker ni är ärligast?
Vilken partiledare tycker ni är ärligast, står för sin sak och som inte vänder kappan efter vinden.
Vilken partiledare tycker ni är ärligast, står för sin sak och som inte vänder kappan efter vinden.
MP var väl nästan på väg att tas över av islamister för ett par år sen? det liknade ett kuppförsök, till och med de naiva i MP verkade fatta vad som pågick och det förekom ju utrensingar. Undrar om de lärde sig nåt?, verkar så för att de har tonat ner en hel del av sin retorik .
Jag är judinna, du behöver inte försöka lära mig någonting i den frågan.
Det är alldeles för vanligt att man gömmer sin antisemitism bakom sin påstådda antisionism.
MP var väl nästan på väg att tas över av islamister för ett par år sen? det liknade ett kuppförsök, till och med de naiva i MP verkade fatta vad som pågick och det förekom ju utrensingar. Undrar om de lärde sig nåt?, verkar så för att de har tonat ner en hel del av sin retorik .
Man kan diskutera det här i det oändliga.
Varför inte här?
www.familjeliv.se/forum/thread/76236662-israelpalestina-konflikter-och-diskussioner
annars blir det alldeles för OT. Tycker man kan föröka hålla sig till ämnet så gott det går.
Nu är det ju inte val här i Israel förrän 2019 (om det inte blir nyval tidigare) men jag skulle mycket väl kunna rösta på "vårt" gröna parti. HaTnu?a HaYeruqa (Green Movement) då de har mycket vettigt att komma med. Gröna åsikter är något som går hem hos mig.
Två händelser som vi gärna hade sluppit, bidrog till att många väljare flydde partiet, dels dessa utrensningar du nämnde dels det faktum att S körde över oss gällande försäljningen av Vattenfalls brunkol, vilket tvingade oss att välja mellan pest och kolera och vi valde pest. Det är möjligt att kolera hade varit bättre, det får vi aldrig veta.
Därtill är det ett känt faktum att små partier i koalition ofta förlorar väljare. Under alliansen drabbade det C som hämtat sig igen i opposition.
Visst har MP haft inflytande, dock inte så mycket som vi önskat förstås.
Att MP-väljare är naiva är ingen "snäll" tolkning, det Din tolkning.
Senast såg vi ett flertal SD-folk i Riksdagen som förnekar klimatproblemet. Tala om naivitet!
Den där Jimmie Åkesson, han säger iaf så som det är. Han säger så som alla tänker, och inte som etablissemanget vill att vi ska tänka. Det vågar ingen annan av de där göra.
Intressant att de som inte varit i regeringsställning är de som får flest röster, de har inte tvingats omsätta politik i praktiken på samma sätt som de andra.
Sen att folk tycker att Jimmie "Jag vet inte" Åkesson framstår som ärlig övergår mitt förstånd. Antingen oärlig eller extremt inkompetent (eller både och...).