• snurrigsomfan

Kan ÄL test visa graviditet?

Gjorde en skrapning efter MA den 11/10 och blödning upphörde 18/10. Hade ÄL runt den 25-26/10 tror jag. Har haft molande värk i tjejmagen sedan den 6/11. Springer på toa då det blir blött i trosan men ingen mens dyker upp. Fick även vita flytningar som började den 31/10 och som är ?vattniga?. Tog ett ÄL test idag som visade positivt.

Kan ÄL test visa positivt på graviditet fastän gravstickor inte gör det? Är så fundersam.. någon som vart med om liknande?

• Svar på tråden Kan ÄL test visa graviditet?
  • snurrigsomfan

Här är en bild på dagens ÄL test taget ikväll.
  • Kanttant

Det kan det, fast då birde det visa positivt på graviditetstest också. Inte så att du bara har ägglossnig helt enkelt? Ring annars mottagningen och fråga, så kan de be dig komma in om de anser att det behövs.

• snurrigsomfan

Jo det kan man ju tycka att det bör göra. Men hört att många ingen plussar förrän det gått en tid. Jag känner alltid av min ägglossning och på så sätt kunde jag veta att den var då den 25-26/10. Har aldrig använt mig av ÄL test innan då det inte vart aktuellt med barn. Ska ringa imorgon och boka tid tänkte jag. Tänkte bara höra mig för så man kan lugna nerverna ????

Mensen får gärna komma, då är det en lättnad över att kroppen funkar som den ska igen. Konstigt det här med kroppen.

• Mittiprick
    snurrigsomfan skrev 2017-11-13 23:42:54 följande:

Jo det kan man ju tycka att det bör göra. Men hört att många ingen plussar förrän det gått en tid. Jag känner alltid av min ägglossning och på så sätt kunde jag veta att den var då den 25-26/10. Har aldrig använt mig av ÄL test innan då det inte vart aktuellt med barn. Ska ringa imorgon och boka tid tänkte jag. Tänkte bara höra mig för så man kan lugna nerverna ????

Mensen får gärna komma, då är det en lättnad över att kroppen funkar som den ska igen. Konstigt det här med kroppen.

Men vad är det du ska boka tid till tänkte du? :/ om du har tagit gravtest som är negativt så är du ju inte gravid? Det är bara att vänta en vecka och testa igen mensen inte kommer. Positivt äl-test precis lika gärna vara positivt pga något annat hormon, tex progesteron/östrogen innan mensen.
  • snurrigsomfan

Vill bara få ett lugn om att alt stämmer där nere med tanke på missfallet. Känns jobbigt att ha gått runt med mensvärk utan mens sedan den 6/11. Det är ju inte så min kropp ?brukar? vara. Sen att det är negativt förstod jag också ;)

• Lantisbarn

När jag fick missfall så tog det 4veckor innan jag fick ägglossning hela min cykel för flyttades så det kan ju vara så att det är ägglossnings dags nu då du fått positivt på testet :)

Svar på tråden Kan ÄL test visa graviditet?