• Anonym (Dimpa)

Läst på fruns messenger

Hej!
    Min fru (gifta 3 juni 2017)  var ute och festa med några tjej kompisar och en manlig släkting till ena kompisen för ca en månad sedan, fick lite onda aningar ca en vecka senare så jag kollade på hennes facebook messenger och såg att dom skickar små kommentarer till varandra. 

Sedan helgen nu så har dom skickat bilder till varandra och idag så verkar det som att dom träffas, hon jobbar på den orten som han jobbar idag. 

Känns fel av mig att snoka men när man misstänker något så länns det som att man får. 

Ska jag säga till henne att jag sett konversationen eller ska ja köra på som vanligt? Till saken med så ska vi åka på solsemester nu på fredag å vara en vecka.
  • Svar på tråden Läst på fruns messenger
  • Anonym (Problemlösare)
    Anonym (Jagvet) skrev 2017-11-15 22:02:16 följande:

Är det "väldigt sällsynt"? Enligt vem då?

Min tjej är bra kompis med de flesta av sina arbetskolegor och blir vänner dvs pratar frekvent på socialamedier tex snapchat.

Så enligt dig är det ganska säkert att dom har nått på G?

Min tjej har varit mig trogen i 9 år.

Träffar hon någon ny så beror det nog inte på vilka hon har som vännet utan snarard att hon inte känner kärlek för oss längre.

Att utgå från att all kontakt med andra könet är anspel till otrohet är sjuk inställning.

Jag har ju haft flera kompisar av andra könet genom åren och har inte velat knulla någon av dom.

Förklara gärna hur du och ni andra tänker.. känns som att alla killar är sjukt nojiga att tjejen har killkompis.

Är ni tjejer lika oroliga?

Jag är vän med båda könen i ett umgänge där alla känner alla och jag pratar med männen / besöker männen / smsar/ ringer / kramar männen /visar bilder på vad jag gör om dagarna till männen + jag skickar selfies åt både en killkompis till min partner som bor långt ifrån och till en egen killkompis jag kände innan min partner kom in i bilden, varför? För vi har kommunicerat med bilder och ringer videosamtal och tycker det är kul, man mår bra av att skicka bilder på sig själv nu menar jag inte för att flirta utan för att man vill känna att någon ser en och kul att se hur man själv ser ut / vad ens verklighet är och dela det med andra det behöver inte innebära att jag tänker sexuellt om de killarna? De är mina vänner!

Sen tycker jag om min partners kommentarer om detta: "Jag behöver inte veta vem alla du pratar med är för jag litar på dig"

Så om någon skulle ragga på mig vet han att jag kommer ta bort kontakten med personen, för han litar på att HAN DUGER. = Bra självkänsla = ingen misstanke eller svartsjuka.

(Jag har mött hans tjejkompis med och oavsett vad hon tycker om honom så litar jag på att han vill ha mig han kommer säga ifrån och sluta träffa henne om hon nu börjar flirta)

Problem solved.
  • Anonym (Problemlösare)
    Anonym (Dimpa) skrev 2018-07-08 07:51:39 följande:

Lite uppdatering:

Hon sa till mig i våras att hon har känslor för den andre, nu från 1 juli har hon skaffat en egen svindyr lägenhet men hon vill inte vi delar på oss bara tar en paus, hon säger att hon inte har kontakt med den andre längre vilket jag betvivlar hon har kvar den andre på både Fejjan o Instagram.

Känner att jag börjar ge upp och kör mitt race istället. Hur mycket ska jag acceptera?

Du accepterar det du tycker du är värd.

Jag hade tagit till mig av (let her go) kommentaren och tagit dig själv i prio, sluta vara en svans efter en människa som behandlar dig mindre än ett grus under skon även om det var din egen fru, hon beter sig inte som en fru hon beter sig som en 14 årig fjortis och du blir pappan som bara rycker på axlarna, nu är inget par så markera detta tydligt genom att separera hon ska inte få använda dig som ett alternativ om det skiter sig med första killen, att hon säger paus betyder hon knullar och går hur långt hon vill med nya snubben men skiter det sig vill hon att du ska ha öppnaarmsr för henne att du bara ska vänta på henne. Hon är en vuxen kvinna ingen hund som behöver rastas så dumpa och lev ditt liv du förtjänar att vara lycklig det finns massa kvinnor som kommer uppskatta din närvaro och ha roligt med dig och kärleken är kvar där ute go for it!
  • Mella-Bella
    Anonym (Dimpa) skrev 2018-07-08 08:33:49 följande:

Har föreslagit det men det hjälper inte säger hon.

Såhär tänker jag. Om hon inte ens vill prova det ge familjeterapin en chans så verkar det som att hon inte ens försöker rädda eran relation. Det är inte hennes pprioritet. Hennes prioritetw är att satsa på den andre mannen nu. Och som andra akriver, funkar dwt inte så vet hon att du väntar där på henne. Du har redan visat upp t beteende för hennene m visar att så är fallet, med de rereaktioner du ttidigare gett.
  • Anonym (Skild och gift)
    Anonym (Tips) skrev 2018-07-08 08:50:04 följande:

Tips i all välmening: Slå upp "björntjänst" så du kan fortsätta ge goda råd.

Haha okej, ja en sten i ansiktet kanske inte är en hit...

Får väl skylla på att jag var full när jag skrev det. ;)

(Bor inte i Sverige)
  • Lione81
    Anonym (Dude) skrev 2017-11-16 10:03:15 följande:

Min partner får ha ett socialt liv och träffa vänner, no problem. Men jag är ju tillsammans med henne för att hon prioriterar vår familj, precis som jag gör.

Hon har sina intressen och jag mina, den tid som finns över läggs på familjen och ibland träffar vi släkt och nära vänner. Det finns oftast inte tid över för oss att lägga på att åka runt och träffa vänner då det har lägre prioritet för oss båda.

Helt okej om man är singel att flirta runt på alla former av plattformar, även om jag inte är sådan. Men man får ju också förbereda sig på att man finner en viss typ av personer som vistas på en viss typ av plattform.

Hon har en manlig vän från tiden innan vi träffades, han har jag inga problem med. Men skulle hon säga att hon träffat en ny vän som heter Kalle och vill börja hänga med honom så skulle jag säga att det var över mellan oss. Jag är ganska säker på att detta gäller för mig också.

Jag är inte det minsta svartsjuk, men jag har mina principer över hur jag vill leva och hur jag ser på vad som är okej i en relation. Är min partner inte okej med dem så får jag helt enkelt avsluta relationen då jag annars kommer att bli olycklig. Jag har aldrig haft problem med detta i de relationer jag haft och det har fungerat bra.Ja, det gör hon och hon delar mina tankar. Hon är betydligt mindre aktiv på sociala medier än jag är. Hon har däremot ett betydligt större socialt nätverk än jag har irl.

Du har rätt i att jag är ganska dominant, men jag rår inte på min fru. Hon är väldigt smart och stark som person. Jag vill inte dominera henne, mitt mål att vi ska vara på samma nivå. Ibland kan jag domdera, men då brukar hon plocka ner mig på jorden igen. Jag trivs med denna balansen, dvs att vi styr tillsammans.

I mitt förra förhållande så var jag helt klart den som styrde, det blev tråkigt.

Jag vet att min fru är lycklig med mig, det märks. Vi tar hänsyn till varandra och följer våra principer så ingen blir sårad.

Söker man uppmärksamhet och måste ha vänner av motsatt kön mitt i en relation så anser jag att något är fel på relationen.

Jag kan inte hjälpa det men jag ser verkligen ner på människor som måste lägga ut saker på sociala medier som tex "tyck synd om mig", "jag har sprungit 5km", "på gymmet igen", "Äter X på restaurang Y", "Titta så bra jag är" osv...

WTF!! Skaffa er ett liv som ni trivs med istället för att skapa en bild av ett liv som ni vill att andra ska tro att ni har.

Jag har noll behov av vänner, jag har sjukt mycket saker som jag tycker är roligare att ägna min tid åt. Det kan vara kul ibland att slänga några ord med någon, men håll det kort.

90% av befolkningen är svaga får som är rädda för att hamna utanför flocken.

Du mår ju inte bra! Du stryper din sambo genom att bestämma över henne. Det säger du ju själv. Lägger hon ut en bil/skickar en bild pä sig själv till en killkompis så är det slut. Lever du på stenåldern. Jag har fler tjejkompisar. Jag kan skicka bild efter en träning, restaurang, vad som helst. Vårt förhållande fungerar lika bra. Jag har INGEN DIKTATOR i mitt förhållande.

Söööök hjälp innan det är försent.
  • Anonym (Hm)
    Mella-Bella skrev 2018-07-08 15:34:57 följande:
    Såhär tänker jag. Om hon inte ens vill prova det ge familjeterapin en chans så verkar det som att hon inte ens försöker rädda eran relation. Det är inte hennes pprioritet. Hennes prioritetw är att satsa på den andre mannen nu. Och som andra akriver, funkar dwt inte så vet hon att du väntar där på henne. Du har redan visat upp t beteende för hennene m visar att så är fallet, med de rereaktioner du ttidigare gett.
    Verkligen
  • Anonym (Dude)
    Lione81 skrev 2018-07-09 08:02:12 följande:

Du mår ju inte bra! Du stryper din sambo genom att bestämma över henne. Det säger du ju själv. Lägger hon ut en bil/skickar en bild pä sig själv till en killkompis så är det slut. Lever du på stenåldern. Jag har fler tjejkompisar. Jag kan skicka bild efter en träning, restaurang, vad som helst. Vårt förhållande fungerar lika bra. Jag har INGEN DIKTATOR i mitt förhållande.

Jag varken bestämmer eller tvingar min fru till något, hon har en egen vilja. Jag bestämmer hur jag vill ha det, fungerar det för båda så är det inga problem.

Jag anpassar mig inte om det strider mot mina principer. Jag är ingen psykiskt svag människa som du som måste passa in och viker sig för lilla minsta för att behålla sin partner.

Jag är älskad för den jag är, inte den andra vill att man ska vara.

Du bör däremot fundera på varför då känner att du måste skicka bilder på dig själv efter träning till dina tjejkompisar. Måste du hävda dig? Känna dig relevant? Rädd för att bli lämnad, ensam?

Sök hjälp?
  • Lione81
    Anonym (Dude) skrev 2018-07-09 22:50:55 följande:

Jag varken bestämmer eller tvingar min fru till något, hon har en egen vilja. Jag bestämmer hur jag vill ha det, fungerar det för båda så är det inga problem.

Jag anpassar mig inte om det strider mot mina principer. Jag är ingen psykiskt svag människa som du som måste passa in och viker sig för lilla minsta för att behålla sin partner.

Du bör däremot fundera på varför då känner att du måste skicka bilder på dig själv efter träning till dina tjejkompisar. Måste du hävda dig? Känna dig relevant? Rädd för att bli lämnad, ensam?

Sök hjälp?

: ) : )

Lilla gubben, hoppas din flickvän hittar ut och får en MAN som ser och ger frihet.

Lycka till lilla pojk!!!
  • Anonym (Dude)
    Lione81 skrev 2018-07-10 05:53:03 följande:

Lilla gubben, hoppas din flickvän hittar ut och får en MAN som ser och ger frihet.

Lycka till lilla pojk!!!

Troll
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Dude) skrev 2018-07-09 22:50:55 följande:

Sök hjälp?
    Bra det
  • Anonym (Orolig man)

Min fru började spela WF, där började hon chatta med olika män som uppvaktade henne. Det blev mer och mer chat, även på Kik där det byttes bilder och annat. Jag upptäckte detta men har hela tiden väntat på att ta upp det.

Nu ska vi separera, så ett tips är att ta tag i det direkt innan det är för sent.

• Anonym (Sad)

Gått en liten tid och jag undrar om du/ni har tagit ut skilsmässa, eller om det har löst sig på något annat sätt?

• Anonym (Dimpa)

Hej!

Uppdatering!

Hon har kvar sin lägenhet, säger att hon slutat ha kontakt men vägrar att visa mig det på sin telefon, antagligen ljuger hon.

Känns så jobbigt med skilsmässa för barnens skull men det lär bli jag som tar beslutet, det är jag som gett upp. Hon bryr sig inte ett skit. Har varit så deppig det senaste med.

• Anonym (Dimpa)

Hej!

Uppdatering!

Hon har kvar sin lägenhet, säger att hon slutat ha kontakt men vägrar att visa mig det på sin telefon, antagligen ljuger hon.

Känns så jobbigt med skilsmässa för barnens skull men det lär bli jag som tar beslutet, det är jag som gett upp. Hon bryr sig inte ett skit. Har varit så deppig det senaste med.

• Anonym (Andes)
    Anonym (Dimpa) skrev 2019-03-28 21:40:46 följande:

Hej!

Uppdatering!

Hur menar du med att hon inte bryr sig? Att hon är oengagerad i relationen?
  • Anonym (Dimpa)

Typ så, hon vänder det mesta jag säger till något negativt.

• Anonym (suck)
    Lione81 skrev 2018-07-10 05:53:03 följande:

Lycka till lilla pojk!!!
    En snubbe som anser att skicka dickpics är höjden av manlighet är inte en man utan en tragiskt liten manspojke som inte riktigt mognat än.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Dimpa) skrev 2019-03-28 21:40:46 följande:

Hej!

Uppdatering!

Fast det är ju inte ditt beslut egentligen. Beslutet har ju i så fall hon tagit åt er båda genom sina handlingar. Hon visste väl var gränsen gick och vad att kliva över den gränsen skulle resultera i? Om hon medvetet valde att göra det så är det ju hon och inte du som tog beslutet.
  • Anonym (suck)
    Lione81 skrev 2018-07-09 08:02:12 följande:

Du verkar ha noll koll på vad ett förhållande går ut på.
  • Lione81
    Anonym (suck) skrev 2019-04-02 13:32:24 följande:

Du verkar ha noll koll på vad ett förhållande går ut på.

: )
Svar på tråden Läst på fruns messenger